2021-12-01, 23:01
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej jag påstår inte det, det är en annan användare som påstått detta.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Varför inte fråga Barby mer om detta?
Jag kan inte hjälpa dig....

Citat " Han visade mig en bild och sade att det är Beata som slagit honom. På bilden hade han blod på sitt ansikte" slut citat.....och DET tar du för sanning? Då kan kanske (eller inte) Barby lägga upp en länk till den bilden?!

Ni är tre som bara sprider skit i tråden!
Citera
2021-12-01, 23:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Familjebidrag? Är det barnbidragen för en månad eller nåt? På dig låter det som om Be*t* stack med familjeförmögenheten, lyxbilen och matsilvret.

Det har inte jag påstått, vi kan dock alla läsa intervjun med Piotr. Menar du att han ljuger? Är det inte mer troligt att han talar sanning?

Citat:
Om vi pratar om storlek 10.000 el nåt så bör "stackars Pjotr" hämtat sig vid det här laget

Du menar kanske att Piotr är förbjuden att berätta vad som hände? Om du får yttra dig så får väl också han öppna mun?

Han har dessutom sammanlevt med B och vet vad hon var för person. Det har inte du.
Citera
2021-12-01, 23:02
Medlem
Lite mer nyttig info: Då man söker om kontaktförbud utreds personen förbudet ska gälla för, man inhämtar belastningsregistret men ENDAST för 5 år tillbaka i tiden. Därmed sagt att vi har ingen aning om han är dömd tidigare och för vad isåfall!! Obs! Talar om den häktade mannen som nu misstänks för mord.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2021-12-01 kl. 23:18.
Citera
2021-12-01, 23:04
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Nej jag påstår inte det, det är en annan användare som påstått detta.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Varför inte fråga Barby mer om detta?
Jag kan inte hjälpa dig....

Du har skrivit ”stackars C”. Du tar alltså detta för en sanning att bilderna funnits..
Från denna Barby som kör gissningslekar.

Ett tips för ett ”samarbete” är att ta reda på mer fakta innan man gör denna trådsanning som en vedertagen sanning.

Förresten hur har C barn det i Polen som
han lämnade? Det finns en del likheter i parets bagage…
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-01 kl. 23:07.
Citera
2021-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Det har inte jag påstått, vi kan dock alla läsa intervjun med Piotr. Menar du att han ljuger? Är det inte mer troligt att han talar sanning?

Du menar kanske att Piotr är förbjuden att berätta vad som hände? Om du får yttra dig så får väl också han öppna mun?

Han har dessutom sammanlevt med B och vet vad hon var för person. Det har inte du.

Hon flyttade till Sverige för att ge barnen ett bättre liv. Det är väldigt tufft som ensamstående mamma i Polen. Hon fick över två av barnen till Sverige men två är kvar i Polen än i dag på grund av en vårdnadstvist, säger en av systrarna.

Hon var tydligen ensamstående. Man kan inte rymma ifrån en f d make.

/.../
Hennes familj tvingades läsa antydningar om att Beata rymt från sin man och höll sig undan.
Det gick rykten om att hon skulle ha tömt sin makes konto på pengar.

----------------

Ja, om din stackars Piotr påstår det så kan jag nog påstå att han ljuger. Polacker är INTE kända för att vara sanningssägare.
Senast redigerad av Picasso2 2021-12-01 kl. 23:12.
Citera
2021-12-01, 23:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Citat " Han visade mig en bild och sade att det är Beata som slagit honom. På bilden hade han blod på sitt ansikte" slut citat.....och DET tar du för sanning? Då kan kanske (eller inte) Barby lägga upp en länk!

Varför inte rikta dina frågor direkt till Barby, han kan säkert berätta mer?

Du verkar ha grava problem med användare som postar inlägg som kan tolkas som intressant information?

Tråden är dessutom inte till för att sprida skit över andra skribenter, möt deras inlägg och påståenden med vettiga motargument istället för att förminska dom.

Som läget är nu så är Barbys inlägg endast en liten del av en intressant debatt.
Citera
2021-12-01, 23:18
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag kan gissa varför det var dykarna som letade efter Beatas kropp. Polisen först var säker på att det var Beatas man som dödade henne och dränkte henne med sakerna som hittades i bilen. Eftersom dykarna inte hittade någon kropp i vattnet visade sig den fysiska bevisningen som hittades i bilen vara värdelös. Gissa vad polisen hittade i bilen.

Gissa?? Vad tillför det med inlägg om vi ska få antydningar och sedan gissa?
Säger man A…
Citera
2021-12-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Du har skrivit ”stackars C”. Du tar alltså detta för en sanning att bilderna funnits..
Från denna Barby som kör gissningslekar.

Ett tips för ett ”samarbete” är att ta reda på mer fakta innan man gör denna trådsanning som en vedertagen sanning.

Förresten hur har C barn det i Polen som
han lämnade? Det finns en del likheter i parets bagage…

Konstigt att den polska skvallerblaskan inte luskat reda på mer om Cezary och hans Ex. Lever hon ens? Eller den kanske likt en del skribenter i tråden inte har lust att ta reda på mer om Cerasy s mörka sida.
Citera
2021-12-01, 23:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, om din stackars Piotr påstår det så kan jag nog påstå att han ljuger. Polacker är INTE kända för att vara sanningssägare.

Gäller detta påstående även polska kvinnor?

Du kan ju inte sortera ut männen som notoriska lögnhalsar och i samma veva sätta kvinnorna på piedestal?

Vi får nog helt enkelt se Piotrs berättelse som en intressant historia som gett oss lite mer information om vem hans ex var?

Ingen som är seriöst intresserad av detta fall kan väl ha något emot detta?
Citera
2021-12-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag kan gissa varför det var dykarna som letade efter Beatas kropp. Polisen först var säker på att det var Beatas man som dödade henne och dränkte henne med sakerna som hittades i bilen. Eftersom dykarna inte hittade någon kropp i vattnet visade sig den fysiska bevisningen som hittades i bilen vara värdelös. Gissa vad polisen hittade i bilen.
Fel. Polisen sa att de inte nödvändigtvis letar efter en kropp i dammarna, utan allt som kunde vara intressant i fallet.
Citera
2021-12-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Konstigt att den polska skvallerblaskan inte luskat reda på mer om Cezary och hans Ex. Lever hon ens? Eller den kanske likt en del skribenter i tråden inte har lust att ta reda på mer om Cerasy s mörka sida.
Det vi vet är att C lämnade sina barn hos sin egen mamma när han själv stack till Sverige. Var va mamman till barnen tro?
Citera
2021-12-01, 23:24
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Ja det är underligt tyst om C förflutna. Hoppas det framkommer mer i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in