2021-12-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Fast, vad i helvete är det som "finns mellan benen", då?

Tydligen ska ganska många bara "identifiera" överkroppen som alla ser ......... som "fel" .... vilket säger hur fake detta är.

Så han kan ha kvar en gigantisk snok (perversa sexlekar?) mellan benen när han ska lära ut till de små flickliven i sin iver att sprida kunskap.
Citera
2021-12-01, 17:38
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Där har du problemet. Du vet inte ens vad en biologisk kvinna är. Fast det är inte ditt fel, du blivit hjärntvättad sedan grundskolan.
Anledningen till att jag inte vet det är att ”kvinna” inte är begrepp med en entydig biologisk definition, och det vore mig främmande att kidnappa biologin till politiska agendor. Förstår du? ”Kvinna” är inte ett väldefinierat begrepp inom biologin (som har olika könsdefinitioner beroende på vad som ska studeras).

Jag förstår att tankegången ter sig främmande för dig, eftersom det enda du vill använda biologin till är att domdera om vilka pronomina folk bör använda om varandra. Vilket inte är vad biologi handlar om.

Men berätta nu lite om vad artonhundratalet har att göra med Lina Axelsson Kihlbom. Det var du som förde det på tal.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-01 kl. 17:45.
Citera
2021-12-01, 17:56
Medlem
Utbildningar:

"Trots dyslexi har Lina Axelsson Kihlblom genomgått ett antal utbildningar. Hon har bland annat avlagt juris kandidat-examen vid Uppsala universitet samt gått rektorsutbildning vid Stockholms universitet och skolledarutbildning vid Rektorsakademien i Stockholm."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lina_Axelsson_Kihlblom#:~:text=Trots%20dyslexi%20h ar%20Lina%20Axelsson,skolledarutbildning%20vid%20R ektorsakademien%20i%20Stockholm.

Intervjuas av Skavlan, del 1:
https://www.youtube.com/watch?v=IXDEC8gjvN0

del 2:
https://www.youtube.com/watch?v=l9UTMu4PIFU

Här intervjuas hon av Tilde de Paula:
https://www.youtube.com/watch?v=Qh3K6OO2TqI
Citera
2021-12-01, 17:58
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Så är det ju absolut. Frågan är vad vi gör med den vetskapen? Ska individer med specifika psykiska störningar utestängas p.ga detta även om det inte påverkar uppdraget, och kompetensen är den rätta. Jag väljer att hellre fria än fälla och hoppas att han-honan är tillsatt på rätt grunder. Vill inte tro att identitets-tramset gått så långt. Kanske naivt?

Jag läste Wikipedia-sidan om den här personen. Om sidan är riktig så verkar det som att Lina varit fungerande i samhället, konsekvent sen 90-talet. Om detta stämmer, så är hen i topp 10% percentilen, bland människor med den här läggningen / diagnosen.

Påfallande många med sådana här diagnoser lider av depressioner, misslyckas i utbildning och på jobb pga knepigt beteende och frånvaro. De är mycket vanligt med självskadebeteende eller självmordsförsök bland transsexuella. Många av dem lever med drog, alkohol eller medicinmissbruk för att dämpa ångest eller pga destruktivt umgänge. En ganska stor andel ångrar ingrepp som gjorts och vill ändra tillbaka sig.

Lina däremot, verkar ha klarat utbildningen och leva ett produktivt liv vilket i så fall gör hen till en framgångssaga inom den här diagnosen.

Rätt ska vara rätt - hur pass effektiv personen är eller om hen brer på ännu mer med HBTQ indoktrinering av barn, - ja det återstår att se!
Citera
2021-12-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Sverige är komedi. 2040 har vi satt en katt i klänning som statsminister
2040 är muslimerna i majoritet och då kommer det att bli sluttramsat vad gäller sånt här. Alltid en liten tröst.
Citera
2021-12-01, 19:05
Medlem
Smegmas avatar
Kuk-Musen var givetvis med i efter fem på fyran. Denne ville vara en förebild för andra (skolbarn...) och försäkrade falsettaktigt att detta är inte den sista Kuk-Musen som kommer att ingå i regeringen framöver.

Citera
2021-12-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hon/han kommer nog inte ha så mycket direktkontakt med barnen. Och vi andra kanske inte heller behöver fokusera på detta vid samtal med barnen. Jag tror de överlever detta.

Naivt, Xy bestämmer över hela skolväsendet. Du kan räkna med att hbtqhjärntvätten nu ska institutionaliseras.

Men en transa, gäsp... Hoan är bara tillsatt för att göra rubriker och verka nya och frammåt. "världens första transa minister" ja el det är det inte men ändå.
"sossarna är minsann inga gamla bakåtsträvare, de har en transa i regeringen"
Haha det är så löjligt. Och så har de fettot thorwald. Knappt arbetat. Druckit mkt grogg och stripklubb på fackets pengar.
Vilken kombo
Citera
2021-12-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon vet i alla fall vad som kräs för att få ordning på en problemskola.

Det "vet" ju kommunister, marxister och andra ideologiska aktivister också
Citera
2021-12-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tramsa inte. Vi har passerat det där i diskussionen.

Transsexuella har en könskonträr struktur i hypofysen som inte går att åtgärda. Det är biologiskt. Hur svårt ska det vara att fatta?

(Min fetning).

https://en.wikipedia.org/wiki/INAH_3

I studien som du själv citerar står det att det är controversial. Pga hormonterapipåverkan.
Haha fail på dig
Citera
2021-12-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man har hittat något som ofta är annorlunda hos dessa men inte alltid. Man kan inte diagnosticera "trans". En kompis hade lungcancer enligt en läkare men en "prick" enligt ett annan och mår prima. Det är inget säkert fynd och kan bero på tankarna i sig också som i sin tur påverkar hjärnan. Psykfall brukar likna varandra rätt ofta trots olika diagnoser.

Det är också ett cirkelresonemang då allting beror på något i hjärnan, även psykos etc.

Allting talar istället för att "trans" orsakas av omgivningen, urstarka siffror.

Mkt bra sagt. Genom propagandan som pågår i skola och SR, genom spridning av olika ickevetenskapliga begrepp och fantasier.
Det ökar antalet barn som känner sig förvirrade i sin könsidentitet. En extrem ökning.

I världens mest "jämställda land" haha.

Istället för att lära barnen att dom är som dom är och ska vara stolta över sig själva. Ska dom "ändras på" med knivar och hormoner?

Föddes i fel kropp? Det är så idiotiskt att man blir 🤪.
Senast redigerad av Julskinkato 2021-12-01 kl. 19:46.
Citera
2021-12-01, 20:10
Medlem
Spännande hur många i den här tråden som inte klarar av att hålla två olika tankar i huvudet samtidigt, och dessutom fastnar på den som är minst relevant för hur lämplig någon är för en viss ministerpost. Det ligger nära till hands att tro att det är just utbildning som saknas hos inläggsförfattarna i fråga?

Det är sällsynt med ministrar som har kompetens inom sitt område - och det märks ju också både här och var - jag tycker det verkar vara en vettig rekrytering. Även om jag aldrig röstat åt det hållet.
Citera
2021-12-01, 20:10
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Anledningen till att jag inte vet det är att ”kvinna” inte är begrepp med en entydig biologisk definition, och det vore mig främmande att kidnappa biologin till politiska agendor. Förstår du? ”Kvinna” är inte ett väldefinierat begrepp inom biologin (som har olika könsdefinitioner beroende på vad som ska studeras).

Jag förstår att tankegången ter sig främmande för dig, eftersom det enda du vill använda biologin till är att domdera om vilka pronomina folk bör använda om varandra. Vilket inte är vad biologi handlar om.

Men berätta nu lite om vad artonhundratalet har att göra med Lina Axelsson Kihlbom. Det var du som förde det på tal.

Den vanvettiga vänstern behöver givetvis en väldigt bred definition på kön eftersom vilken man som helst numera kan gå under benämningen kvinna. Men förväxla inte ert sinnesslöa vansinne med vetenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in