2021-11-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vattenfall vill mina Bitcoin istället för att kasta bort elen helt i onödan.

https://twitter.com/ercwl/status/1457114531314995206?s=20

Bitcoin är bra för miljön.
Japp. Vattenfall kan sedan använda de pengarna för att forska fram mer grön energi, bygga vindkraft, vattenkraft, osv.
2021-12-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Japp. Vattenfall kan sedan använda de pengarna för att forska fram mer grön energi, bygga vindkraft, vattenkraft, osv.

BTC teknisk analys som är bra Bitcoin Teknisk analys
2021-12-01, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyginspektoren
BTC teknisk analys som är bra Bitcoin Teknisk analys
Tack för länken. Men Nja, jag vet inte. Varför skulle t.ex The Golden Ratio: Phi, 1.618, ha något med bitcoinpriset att göra? Känns mer som hokus pokus än teknisk analys.
2021-12-01, 12:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför skulle t.ex The Golden Ratio: Phi, 1.618, ha något med bitcoinpriset att göra?

Pratar du om fibonacci retracement så har den allt att göra med hur en graf rör sig.

Den är väl en av de mest använda verktygen för att ta ut framtida stöd och motstånd när det gäller teknisk analys?
2021-12-01, 13:22
Medlem
friskXORsjuks avatar
Eurozonens inflation högsta i historien

https://www.dagensps.se/bors-finans/eurozonens-inflation-hogsta-i-historien/
2021-12-01, 18:48
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Eurozonens inflation högsta i historien

https://www.dagensps.se/bors-finans/eurozonens-inflation-hogsta-i-historien/

Tack Satoshi

Är inte fem procent stöld om året ett tillräckligt argument för så vet jag inte vad

stimulanser som banken satt in för återhämtningen från covid-19-pandemin - Får mig tänka på Chernobyl. "For the hapiness of all mankind"

Poängen är att det är ko skit. De skor bara sig själva. På alla andras bekostnad. Då kommer anledningen alltid att vara fin. Säger man emot så är man inte god.

Jag antar att de kan stjäla så mycket som de kan lura. Så vore ju bra om fler förstod så stölden blir mindre.

https://youtu.be/st3KJN_DzCg
Senast redigerad av Coloss 2021-12-01 kl. 19:16.
2021-12-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Tack Satoshi

Är inte fem procent stöld om året ett tillräckligt argument för så vet jag inte vad
Och då är det den officiella stölden.
USD tillgången har ökat med mer än en tredjedel sedan corona, så har inte ens tillgångar ökat med nästan 20% om året senaste två åren, icke inkluderat skatter, så har man blivit bestulen.
Plötsligt blev de inte alls orealistiskt med ett pris på 1M usd.
2021-12-01, 19:55
Medlem
Citat:
Pratar du om fibonacci retracement så har den allt att göra med hur en graf rör sig.

Den är väl en av de mest använda verktygen för att ta ut framtida stöd och motstånd när det gäller teknisk analys?
"Det bara är så" är inte mycket till svar Du vet alltså inte. Då kanske det är lite onödigt att svara?
2021-12-01, 19:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
"Det bara är så" är inte mycket till svar Du vet alltså inte. Då kanske det är lite onödigt att svara?
Jag länkade till en artikel som förklarar den rätt ingående.

Återigen, efter Moving Averages och RSI så är Fib Retracement en av de mest använda verktygen skulle jag säga. Att den funkar är väl inte konstigare än att Moving average också funkar?
Senast redigerad av Leaston 2021-12-01 kl. 20:07.
2021-12-01, 20:07
Medlem
Citat:
Jag länkade till en artikel som förklarar den rätt ingående.

Återigen, efter Moving Averages och RSI så är Fib Retracement en av de mest använda verktygen skulle jag säga.
De förklarade det ungefär på samma sätt som jag dissade det
Citat:
Fibonacci numbers are found throughout nature. Therefore, many traders believe that these numbers also have relevance in financial markets.
2021-12-01, 20:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
De förklarade det ungefär på samma sätt som jag dissade det
Men det är ju samma förklaring som Moving Average och diverse stödlinjer med mera, eller hur? Eller menar du att det är någon skillnad?
2021-12-01, 20:10
Medlem
Citat:
Men det är ju samma förklaring som Moving Average och diverse stödlinjer med mera, eller hur? Eller menar du att det är någon skillnad?
Jag ställde en fråga om golden ratio i trading och fick ett bra svar av din länk, tack
Det stämde ungefär med mina "fördomar" om TA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in