2021-12-01, 13:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/

Det är inte min sak att besluta så kan bara gissa. Det är nog praktiskt enklare att slå lite bredare. Vaccination är trots allt mycket enkelt och specifikt.
Jo, men det är väl bättre utgå från vilka grupper som faktiskt hamnar på IVA och rikta åtgärderna mot den, annars slår man ju liksom i blindo och fel grupper får sin frihet begränsad utan någon större effekt på sjukvården. Verkar inte smart alls.
Citera
2021-12-01, 13:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Varför jämför du med JUST 10 november?

Jävla idiot.
För att visa att det än så länge kan röra sig om normala fluktuationer under perioden.
Citera
2021-12-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag skulle nog tom säga att det skulle minska incitament att både vaccinera sig samt införa bevis att du är medicinerad
Ett snabbtest skulle vara mycket effektivare att förhindra spridning.
Japp! Men det skulle aldrig komma på tals i dagsläget iaf
Citera
2021-12-01, 13:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Finns en egen tråd, läs den.

Gällande vaccin gör svenska , finska , norska , danska ”FHM” samma bedömningar. Hur förklarar du det?

2 sedan är alla handlingar offentliga handlingar på en myndighet som vem som vill kan begära ut. Detta skulle blivit en smaskig nyhet att publicera.
Citera
2021-12-01, 13:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Gisses! Använd ett annat ord...kollaps är bra mycket mer än triage.. det gör man lite då och då!

Kollapsar sjukvården finns ingrn sjukvård för någon alls... den är borta helt och hållet.

Gissar att du har samma definition av ordningsväsendet då... d.v.s ibland så tutar det upptaget hos polisen när någon försöker bryta sig in och det är helt i sin ordning.
Citera
2021-12-01, 13:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Herregud vad du fyller den här tråden med skit. Du är verkligen så totalt förblindad av din egna upplevda perfektion att det blir osmakligt. Du är inte bara okunnig, du lever även i den extremt farliga villfarelsen att du har rätt i alla teorier du bemöter eller själv presenterar.

Jaha och du bidrog ju extremt mycket med din egna lilla hemsnickrade perfektion?
Citera
2021-12-01, 13:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Så det är godtyckligt vilka lagar och regler du följer. Men du anser ändå att man då springer runt som kriminell?

Nej det är inte godtyckligt, vet inte var du fick det ifrån.
Citera
2021-12-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Gissar att du har samma definition av ordningsväsendet då... d.v.s ibland så tutar det upptaget hos polisen när någon försöker bryta sig in och det är helt i sin ordning.

Så när polisen får prioritera brott så är det en kollaps?
Citera
2021-12-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Gällande vaccin gör svenska , finska , norska , danska ”FHM” samma bedömningar. Hur förklarar du det?

2 sedan är alla handlingar offentliga handlingar på en myndighet som vem som vill kan begära ut. Detta skulle blivit en smaskig nyhet att publicera.

Dom är inte sanningsenlig i hur vaccinerad och ovaccinerade sprider smitta.
Men det finns som sagt tråd.
Detta är ett stickspår för att du av någon anledning vill förminska att en av våra största tidningar sprider desinformation i sin rapportering om pandemin.
Då viktig info helt enkelt är bortklippt så kan man inte dra annan slutsats än att det är medvetet heller.
Varför försvara du detta så febrilt?
Citera
2021-12-01, 14:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
"Tramset" kommer från Stanford. Från en av deras främsta forskare som innan plandemin ansågs världsledande: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.08.21260210v1

Var i studien hittar du stöd för påståendet att IFR är 0,15% ? Vad jag kan se, så är dödligheten lägre än 0,15% för åldersgrupper under 50 år, och högre än 0,15% för åldersgrupper över 50 år. Men jag ser ingenting om att det sammanlagda IFR skulle vara 0,15%.

Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Trams, som sagt. Och du vet inte vad WWW IFR är?

"IFR" vet jag vad det är. Det står för "Infection fatality rate"
"WWW IFR" vet jag icke vad det är.
Citera
2021-12-01, 14:04
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Dom är inte sanningsenlig i hur vaccinerad och ovaccinerade sprider smitta.
Men det finns som sagt tråd.
Detta är ett stickspår för att du av någon anledning vill förminska att en av våra största tidningar sprider desinformation i sin rapportering om pandemin.
Då viktig info helt enkelt är bortklippt så kan man inte dra annan slutsats än att det är medvetet heller.
Varför försvara du detta så febrilt?

Jag stör mig på skitsnacket om att media är propaganda. Däremot håller jag med om att media sprider skit . För de klipper och klistrar i exakt allt för att skapa sensation, känslor och klick . Hade tex FHM dragit värsta hittpå statistiken hade ju media huggit som kobror .. men du har rätt vi släpper det ..
Citera
2021-12-01, 14:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Så när polisen får prioritera brott så är det en kollaps?

Ja det är väl inte en helt orimlig definition. Finns det någon laglig gällande definition som du kan hänvisa till i lagboken eller har du tolkningsföreträde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in