2021-12-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
jag är självklart 100% villig att ge Kihlbom en chans, hennes bakgrund ser utmärkt ut, bättre än nästan varje anna S-minister. Jag tror verkligen inte hon är inkvoterad, vilket hade varit ett problem.
Ja precis. Hon kanske också är ett praktarsle, vad vet jag?

Men bar för att man är transsexuell betyder ju inte per automatik att man är en dålig människa. Jag har träffat den här patientgruppen via mitt arbete och det är oftast fråga om väldigt varma och trevliga människor med en positiv livssyn.

Dessutom har jag bekanta som har barn i Ronnaskolan och de är mycket glada för hennes arbete i där.

Jag håller helt med om att hon verkar vara den mest kompetenta ministern i den här sosse-röran.

Hon är några strån vassare än Morgan, omss . . . .
Citera
2021-12-01, 09:51
Medlem
Citat:
Federly led av en vanföreställning som är mer spridd i homo-kulturen.

En man som klär på sig flick-kläder har säkert även andra tankar som inte är helt vanliga, och mår kanske inte heller bra. Det är en varningssignal, men jag håller med om man man i första hand ska se på fakta och bakgrund.

Notera att min huvud-åsikt är att man ska bedömas för sin bakgrund, vad man gör, inte för kön eller läggning. Så jag anser att man omedelbart ska lägga ner att klassificera Kihlbom efter hennes hennes läggning. Man hade inte ens behövt nämna det, det hade varit överlägset bäst.

Federelj har ju visat sig uppenbart olämplig. Men han var väl transvestit och det utanför riksdagen.

Han här ministern säger att han är en hon vilket är vetenskapligt omöjligt, alla framsteg människan gjort berormi princip på vetenskap. Samtidigt så,sprider sig denna vanföreställningen bland ffa barn p.g.a. propagandan och många tar livet av sig.

Det handlar inte om en "läggning". Federley får klä ut sig inne på sitt rum om han vill med denne här för min del.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-12-01 kl. 09:53.
Citera
2021-12-01, 09:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis. Hon kanske också är ett praktarsle, vad vet jag?

Men bar för att man är transsexuell betyder ju inte per automatik att man är en dålig människa. Jag har träffat den här patientgruppen via mitt arbete och det är oftast fråga om väldigt varma och trevliga människor med en positiv livssyn.

Dessutom har jag bekanta som har barn i Ronnaskolan och de är mycket glada för hennes arbete i där.

Jag håller helt med om att hon verkar vara den mest kompetenta ministern i den här sosse-röran.

Hon är några strån vassare än Morgan, omss . . . .
Exakt, Morgan är hennes motsats så vit normal-man han är, tänk att ha en justitieminister som kunde visa upp en bakgrund där han faktiskt gjort något.
Citera
2021-12-01, 09:57
Medlem
Citat:
Exakt, Morgan är hennes motsats så vit normal-man han är, tänk att ha en justitieminister som kunde visa upp en bakgrund där han faktiskt gjort något.
Nu går vi OT men min blöta dröm är att det blir ett nyval där (mp) åker ut ur riksdagen och att vi får en ny regering.

Sossarna har gjort sitt för den här gången.
Citera
2021-12-01, 09:59
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Nej. Vem är bättre kvalificerad?

Är inte insatt i det - min fråga var bara gällande om vad som trumfar vad.
Citera
2021-12-01, 09:59
Avslutad
Citat:
Nja med medicinsk hjälp kan hon nog bli gravid.

Tillåt mig tvivla. Vore det så skulle alla kunna bli gravida, men det betyder inte att alla är kvinnor.
Citera
2021-12-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Tillåt mig tvivla. Vore det så skulle alla kunna bli gravida, men det betyder inte att alla är kvinnor.
Nej men Lina är kvinna.
Citera
2021-12-01, 10:01
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Lina Axelsson Kihlblom (S) blir ny skolminister i Magdalena Anderssons regering.
Hon har en bakgrund som rektor och är den första transpersonen som tar plats i en svensk regering.

Vad finns det mer i garderoben om denna hen?
I garderoben?
Hon har ju kommit ut ur garderoben.
JU!
Citera
2021-12-01, 10:02
Avslutad
Citat:
Nej men Lina är kvinna.

Var då?
Citera
2021-12-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Var då?
Överallt.
Citera
2021-12-01, 10:07
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Han som blivit minister är "trans" som kännetecknas av just det.
Jo, alla har förstått att hon är trans och att du känner dig kränkt av det. Jag undrade mest om du hade något ytterligare att tillföra om henne? Det känns som att du går lite på tomgång.
Citera
2021-12-01, 10:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nu går vi OT men min blöta dröm är att det blir ett nyval där (mp) åker ut ur riksdagen och att vi får en ny regering.

Sossarna har gjort sitt för den här gången.
Morgan är ett av (s) svagaste kort och han kommer att bli krossad i valet 2022 av M KD SD. Ofattbart att inte Maggan tog in någon annan.

Jag bor i Lund och Morgan har stått på min yttertrappa. Han nådde knappt upp till ringklockan. Apropå TS att vissa trauman t.ex könsproblem kanske påverkar det man gör, att vara kort är nog i samma härad och kan förklara varför han aldrig erkänner fel eller ansvar.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-01 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in