2021-12-01, 09:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Med andra ord: Du kunde inte hitta en signifikant fördel så du väljer att prata om hennes "höga" IQ, vilket det inte finns något bevis för. Jag som trodde att du var seriös, ditt troll.

Det skarpaste hon har är hennes naglar; hennes hjärna är en vanlig kvinnohjärna, mindre än den genomsnittlige mannens och väldigt påverkad av emotionellt tänkande.

Ja, vi får se hur mycket mer hon kan sänka nivån i svensk politik med sin idioti och ansvarslöshet.
Du ser redan vilket avtryck din inställning gjort inom den skandinaviska politiken.
Nu är det dessa "småhjärnor" som styr och du som tittar på från teven, muttrandes.
Citera
2021-12-01, 09:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnocarpium
Intressant. Det låter som du känner henne. Men, för oss andra, kan du vara vänlig att utveckla något? Menar du att Annika Strandhäll har en IQ som återspeglas i högre än genomsnittlig akademisk kompetens inom naturvetenskap, miljöjuridik, retorik eller bara att hon är "gatsmart" och därmed bra på att "prata sig ur" saker och ting? Vilka är för övrigt "gemene man" i din jämförelse? Är det övriga med den enda rätta partiboken? Den "statsbärande"? Då svajar måhända urvalet något...

Med andra ord: Varför menar du att Annika Strandhäll skulle bli (även) en bra miljö- och klimatminister? Kan hon verkligen tillräckligt mycket om biologi, kemi och klimatologi?

Ser fram emot ditt svar!
Det kan hon givetvis bli.
Medan en professor inom kemi inte skulle bli.
Det hela handlar om att fatta beslut, alla detaljer runt om kan hon ta in expertis för, sen vägs fördelar mot nackdelar och en prioritering görs gällande vilket som ska satsat på: kortsiktig ekonomi eller miljö.
Citera
2021-12-01, 09:13
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du ser redan vilket avtryck din inställning gjort inom den skandinaviska politiken.
Nu är det dessa "småhjärnor" som styr och du som tittar på från teven, muttrandes.

Vilket avtryck inom den skandinaviska politiken menar du?

Var lite mer specifik, tack.
Citera
2021-12-01, 09:15
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Vilket avtryck inom den skandinaviska politiken menar du?

Var lite mer specifik, tack.
Scrolla ner till kartan könsfördelning.
Oroväckande att du inte kände till detta men ändå valde att uttala dig..

https://www.europaportalen.se/teman/premiarministrar-i-europa
Citera
2021-12-01, 09:59
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Scrolla ner till kartan könsfördelning.
Oroväckande att du inte kände till detta men ändå valde att uttala dig..

https://www.europaportalen.se/teman/premiarministrar-i-europa

Så du – likt andra feminister – känner dig upprörd över att kartan (senast uppdaterad den 23 februari) inte visar en jämn fördelning av män och kvinnor på de europeiska ländernas statsministerposter. Du är duktig på att argumentera för din sak, måste jag säga.

Jo, tack jag känner till att inte alla europeiska statsministerposter visar en 50/50 fördelning mellan män och kvinnor, och vet du vad? Jag har inget problem med det. Till skillnad från dig vill jag inte tvinga fram likheter mellan män och kvinnor på alla håll och kanter.

Har du någonsin tänkt tanken att män och kvinnor, på grund av biologiska förutsättningar, inte kan prestera på samma sätt inom alla områden. Har du någonsin tänkt tanken att våra könsmässiga, biologiska skillnader – och inte "patriarkaliska maktstrukturer" – leder till olika resultat inom samma område?
Citera
2021-12-01, 10:16
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Så du – likt andra feminister – känner dig upprörd över att kartan (senast uppdaterad den 23 februari) inte visar en jämn fördelning av män och kvinnor på de europeiska ländernas statsministerposter. Du är duktig på att argumentera för din sak, måste jag säga.

Jo, tack jag känner till att inte alla europeiska statsministerposter visar en 50/50 fördelning mellan män och kvinnor, och vet du vad? Jag har inget problem med det. Till skillnad från dig vill jag inte tvinga fram likheter mellan män och kvinnor på alla håll och kanter.

Har du någonsin tänkt tanken att män och kvinnor, på grund av biologiska förutsättningar, inte kan prestera på samma sätt inom alla områden. Har du någonsin tänkt tanken att våra könsmässiga, biologiska skillnader – och inte "patriarkaliska maktstrukturer" – leder till olika resultat inom samma område?
Titta på kartan så ser du att allt detta är på gång.
Kommer inom några år troligen vara 70-80% kvinnor som styr i Europa.

Jämför Thatcher och May med Boris så ser du.
Citera
2021-12-01, 10:31
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:
Det kan hon givetvis bli.
Medan en professor inom kemi inte skulle bli.
Det hela handlar om att fatta beslut, alla detaljer runt om kan hon ta in expertis för, sen vägs fördelar mot nackdelar och en prioritering görs gällande vilket som ska satsat på: kortsiktig ekonomi eller miljö.

Värst vad du var på hugget!
Då replikerar jag enligt följande på ditt påstående att "en professor inom kemi" självklart är mindre lämpad som miljö- och klimatminister än Strandhäll. Du hävdar alltså att en ämnesmässigt adekvat akademisk kompetens rent av diskvalificerar innehavaren att kunna "ta beslut"? Högst anmärkningsvärt beslutar min naturvetenskapligt skolade och analytiska hjärna sig att konstatera...

Sveriges ledning behöver mer kompetens och förståelse snarare än ytterligare klickstjärnor och influencers!

För övrigt borde det vara ett krav att riksdagsledamöter har haft ett riktigt jobb eller drivit egen firma under minst 10 år. Nu dominerar (särskilt på vänstersidan) politiska broilers framcurlade på mjuka röda mattor. Mycket snack och lite verkstad blir resultatet.
Citera
2021-12-01, 13:57
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja men det är samma sak, Ylva fick då gå för att hon var i relation med en annan medlem av regeringen. Alltså borde Annika eller Morgan avgå ifall de befinner sig i en parrelation med varandra.

Nu får kanske Strandskrället avgå ändå när skitstormen piskar henne.
Citera
2021-12-01, 17:26
Medlem
Citat:
Omdömeslös, ja. Man skulle kunna beskriva henne som lättsinnig, falsk och förvirrad också. Hon är verkligen ingen person som man vill ska styra ens land.

Det är nästan för bra för att vara sant att det första som nämns i hennes första intervju som ny minister i den nya regeringen är hennes problem med kronofogden.

Låt det svenska folket se vilka idioter till ministrar vi har. Förhoppningsvis röstar folk bättre nästa år. Jag tvivlar dock.

Nej, verkligen inte ett föredöme för svenska folket !

Vem är mest omdömeslös ? Annika Strandhäll eller Magdalena Andersson som utsett henne till minister ?
Citera
2021-12-01, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
I motsats till några självutnämnda snillen här i tråden så tycker jag att Strandhäll ska få en chans att bevisa vad hon går för, innan vi dömer henne. Detta oavsett hur många ansvarsområden hon har på sin lott.

Vet inte om du fått nån uppföljning på ditt inlägg....Hur ser du på A Strandhäll nu då? Tycker du att hon är duglig och värdig en post som minister?
Citera
2021-12-01, 19:13
Medlem
Orobanches avatar
Ett tag hette det: Könet är en social konstruktion men när det kom till röstning för Magdalena Andersson blev det omedelbart ett tårflöde över att det är äntligen en kvinna som statsminister i Sverige.

Vansinne! Det som betyder något är vad en människa presterar inte vad som sitter mellan benen.

Och nej, Annika Strandhäll är en vandrande katastrof i alla ändar. Finns ingenting som denna minister kan göra bättre.

Att skåda Sveriges enpartiregering är att se hur Sverige sakta men säkert ramlar nerför ett stup.

Till valet 2022 kommer också det islamistiska partiet Nyans att kliva in i skådespelet, vilket kommer förvåna många eftersom de inte ser på annat än Svt och lyssnar på SR.

Deras valkampanj kommer starta i sommar i Turkiet.

https://nyheteridag.se/mathiasson-partiet-nyans-har-vi-fatt-for-vara-synder/
Citera
2022-01-19, 14:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Hon steg lite i min aktning i dag, men det är från en jävligt låg nivå.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/66doRQ/strandhall-anklagas-for-att-bryta-klimatavtal-med-mp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in