Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag utesluter inte att bilen hittades i Oxie, men vi har ju trots allt en uppgift om än obekräftad som gör gällande att bilen hittades nära den plats där kvinnan hittades avliden. Det bör vara okej att resonera lite kring det tills något visar att det inte kan vara eller är sant.
Jag tror själv att bilen hittades närmare Oxie än Bökeberg.
Den uppgiften att bilen hittades "nära" där Beata hittades, kom "out of the blue". Och absolut kan man resonera kring det. Men inte ta som en sanning. Rent spekulativt, javisst. Men skribenten påstår att det är sant utan att kunna prestera någon som helst källa. Så jag tar det med en skopa salt. Personligen
tror jag bilen stod parkerad nära CRs hem. Det finns en boendeparkering i anslutning till bostaden att hyra för hyresgästerna i det huset.
Professorsgatan ligger en bra bit från Oxie - men där finns ju lite ostördhet så det kanske var naturligt att döda henne där. Jag tror nämligen brottsplatsen är där, och att hon något senare, när barnet var avlämnat (var det nu var nånstans), flyttades till Bökeberg. Han hade ju tid på sig innan hon skulle saknas. Ingen ringer polisen kl 21-22 om en vuxen människa saknas. Men någon ringde kl 24.00. Tror inte han räknat med det.
-------------------------
Om nån har missat så tillägger jag följande: Beata lämnade in en skilsmässoansökan i augusti. Ansökan var av den arten man fyller i när man inte är överens om skilsmässa. I början av sept 2021 lämnade hon även in en anmälan om misshandel och skadegörelse, till polisen, som skulle ha skett 2016-2021. Då var hon också inne på förhör för denna misshandelsanmälan. Veckan därpå - alltså andra veckan i september - så kallades CR till förhör och han hördes om denna anmälan. Som alla vet ansökte Beata också om kontaktförbud men fick avslag. Två veckor senare försvann hon. Men något mord är det inte enligt CR själv. Han har enbart erkänt att han orsakat hennes död.