2021-11-30, 21:14
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevengrov
Kan någon förklara varför ny nedstängning av samhället är på G? Inga större ökningar i redan låga nivåer av dödsfall, även i självaste Sydafrika. Hur motiveras paniken nu? Covidmutationer kommer ju bara tillbaka som försvagade varianter, det är så virus överlever.

Är totalt cirka 15 000 döda i Sverige på två år. Vaccinpass? Tredje spruta? Something smells fishy here…
/ Mannen under stenen

Man måste nog förstå den primära agendan först? viruset är inga som helst problem det handlar bara om att skapa rädsla och kontrollera fårskocken. Undrar om våra lyktstolpar kommer räcka till för alla förrädare?
Citera
2021-11-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du vill inte vaccinera dig och nu får dina barn lida för det och så skyller du på andra? Ok!
Det är en definitionsfråga. Jag är halvvaccinerad, men känner inte längre att jag kan ta den andra sprutan eftersom det legitimerar något jag skulle klassa som ett folkrättsbrott.

Jag tror den korrekta beskrivningen är: ni kräver att människor ska göra ett medicinskt ingrepp som ni inte har något rätt att kräva. När personen inte ger efter så diskriminerar ni personen och dess barn genom att frysa ut dem från samhället. Sen lägger ni skulden på föräldern.
Senast redigerad av aw 2021-11-30 kl. 21:19.
Citera
2021-11-30, 21:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
"Poppis" kan man sträva efter att bli när barnen blivit vuxna och ditt ansvar som förmyndare blivit ersatt av vänskap. Hur du gör med dina barn är helt upp till dig men vill du bli "poppis" är det enklare att trycka ner en näve godis i halsen på dem än dina politiskt korrekta övertygelser.

Jag brukade inte muta mina barn heller. Sanningen vinner alltid. Vad är det för slags förmyndare som hellre avstår en spruta än att ge sina barn det de behöver?
Citera
2021-11-30, 21:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är en definitionsfråga. Jag är halvvaccinerad, men känner inte längre att jag ta den andra sprutan eftersom det legitimerar något jag skulle klassa som ett folkrättsbrott.

Jag tror den korrekta beskrivningen är: ni kräver att människor ska göra ett medicinskt ingrepp som ni inte har något rätt att kräva. När personen inte ger efter så diskriminerar ni personen och dess barn genom att frysa ut dem från samhället. Sen lägger ni skulden på föräldern.

Är du en sån som bara äter halva antibiotikakuren också för att du känner dig bättre? Jag kräver ingenting av dig. Vill du skylla på någon så skyll på FHM och staten.
Citera
2021-11-30, 21:23
Medlem
Citat:
Jag brukade inte muta mina barn heller. Sanningen vinner alltid. Vad är det för slags förmyndare som hellre avstår en spruta än att ge sina barn det de behöver?
Men de behöver ju inte ett dåligt fungerande vaccin? Barn utsnför riskgruppen behöver inte ens ett bra fungerande vaccin mot virus som knappt gör dom sjuka.
Citera
2021-11-30, 21:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men de behöver ju inte ett dåligt fungerande vaccin? Barn utsnför riskgruppen behöver inte ens ett bra fungerande vaccin mot virus som knappt gör dom sjuka.

Vem har sagt att barn ska vaccineras?
Citera
2021-11-30, 21:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Denna bruden verkar inte ge med sig!

Kan det verkligen stämma att det inte finns några allvarliga fall av omikron i SA än?

https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-omikron-kan-vara-vagen-till-flockimmunitet/

Ofta tar det väl ett tag innan sjukdomen utvecklas och blir allvarlig. Säg två-tre veckor? Frågan är ju därför i så fall hur många som var smittade för två-tre veckor sedan.

Tror att det är för tidigt att dra slutsatser om hur allvarligt sjuk man blir. Men kan mycket väl vara så att hon har rätt.
Citera
2021-11-30, 21:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Min förhoppning är att föräldrar ska kunna ge sina barn vad de behöver utan motkravet att i strid med sin vilja underkasta sig medicinska ingrepp. Om så inte är fallet finns alla grunder för att kritisera samhället. Barnen ska väl sedan växa upp, helst i ett fritt land.

Man ska givetvis vara väldigt ärlig mot sina barn när de har den mognaden inne, tills dess kan man låta dem tro på jultomten samt slippa känna klimatångest eller skam för könstillhörighet eller hudfärg, men dessa ämnen lämnar jag av princip till respektive förälder.
Citera
2021-11-30, 21:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
För mig är försvarstalet likvärdigt med en alkoholist som köper sprit till sig själv före att ge barnen det de behöver, som mat på bordet exempelvis. I det här fallet ser jag inte föräldern som en god förebild som sätter sina barn i första ledet, snarare sätter denna sin ideologiska bild före barnens väl och ve och är dessutom beredd att se dem i ögonen och ljuga om det.
Det handlar om en grundlagskyddad rättighet att inte påtvingas medicinska ingrepp. Det är viktigt.
Citera
2021-11-30, 21:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Min förhoppning är att föräldrar ska kunna ge sina barn vad de behöver utan motkravet att i strid med sin vilja underkasta sig medicinska ingrepp. Om så inte är fallet finns alla grunder för att kritisera samhället. Barnen ska väl sedan växa upp, helst i ett fritt land.

Man ska givetvis vara väldigt ärlig mot sina barn när de har den mognaden inne, tills dess kan man låta dem tro på jultomten samt slippa känna klimatångest eller skam för könstillhörighet eller hudfärg, men dessa ämnen lämnar jag av princip till respektive förälder.

En alkoholist med barn som blir uppmärksammad av soc lär få underkasta sig medicinska ingrepp om denna vill behålla sina barn. Jag gillar egentligen inte tvång, men ibland är det nödvändigt.

Klimatångest ska ingen behöva känna, det om något är en scam.
Citera
2021-11-30, 21:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det handlar om en grundlagskyddad rättighet att inte påtvingas medicinska ingrepp. Det är viktigt.

Gäller det alkoholisten också? Det är ingen som tvingas till att ta sprutan.
Citera
2021-11-30, 21:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ofta tar det väl ett tag innan sjukdomen utvecklas och blir allvarlig. Säg två-tre veckor? Frågan är ju därför i så fall hur många som var smittade för två-tre veckor sedan.

Tror att det är för tidigt att dra slutsatser om hur allvarligt sjuk man blir. Men kan mycket väl vara så att hon har rätt.
I genomsnitt tar det ca 11 dagar från insjuknande till IVA, för dem som hamnar där. Hur stor spridningen är kring dessa 11 dagar vet jag inte, men den siffran har varit rätt konstant under pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in