2021-11-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Visa mig gärna en vederhäftig källa på det där.

Du påstår att du "jobbat" med transsexuella, men du har inte läst medicinsk litteratur eller forskning som berör ämnet? Du är varmt välkommen att läsa, det finns långtgående statistik både i USA och Kanada som har mycket samarbeten.

Eftersom du inte är kapabel själv att söka, eftersom du inte är intresserad utav verkligheten så ska jag ge dig lite hjälp på vägen:

"Trends in suicide death risk in transgender people: results from the Amsterdam Cohort of Gender Dysphoria study (1972–2017)" av bl.a C. M. Wiepjes och M. den Heijer
Citera
2021-11-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
I din sekt kanske det där känns helt rimligt, men fakta bryr sig inte om dina känslor. Det finns inga medicinska belägg för tesen att transsexualism skulle smitta, och det återstår för dig att berätta vilken psykiatrisk diagnos Lina Axelsson Kihlbom skulle lida av. Jag pratar nu om riktiga psykiatriska diagnoser och inte något fantasifoster du själv har kokat ihop med dina känslors hjälp.

Varsågod. Lägg fakta på bordet.

F 64.0 av allt att döma. Ev psykos, fråga hans läkare, han kanske försörjer en hel avdelning som lyssnar på på hans vanföreställningar.

Verkar vara mer "smittsamt" än Coronaviruset. Den tysta döden.
Citera
2021-11-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du påstår att du "jobbat" med transsexuella, men du har inte läst medicinsk litteratur eller forskning som berör ämnet? Du är varmt välkommen att läsa, det finns långtgående statistik både i USA och Kanada som har mycket samarbeten.

Eftersom du inte är kapabel själv att söka, eftersom du inte är intresserad utav verkligheten så ska jag ge dig lite hjälp på vägen:

"Trends in suicide death risk in transgender people: results from the Amsterdam Cohort of Gender Dysphoria study (1972–2017)" av bl.a C. M. Wiepjes och M. den Heijer
Iofs är det inte konstigt om många mår dåligt av all okunnig transfobi.

Lina verkar dock allt annat än suicidal.
Citera
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Kom igen. Hon var rektor på Ronnaskolan. En av Sveriges värst utsatta skolor i en no-go-zon.

Hon fick den skolan på fötterna.
"Vårterminen 2015 gick 57,6 procent av niorna ut Ronnaskolan i Södertälje utan gymnasiebehörighet. Fyra år senare hade det mer än halverats, till 21,5 procent."

Du inser att det här inte kan ses som bevis för att man lyckades få "den skolan på fötterna" va? Det kan vara så enkelt som att man sänkte kraven, vem har inte hört talas om glädjebetygen? Vem vet hur låg nivån var innan? Det finns ingenting som talar för att det är någonting som skolan har gjort eller inte gjort som skapade det här resultatet (som ärligt talat fortfarande är skrämmande dåligt). 1 av 5 elever klarar inte ens gymnasiebehörighet. Det betyder att det i varje klassrum sitter 4-5 elever som inte ens når upp till samhällets absoluta miniminivå.

Jag ställer mig minst sagt tveksam till att rektorn hade något med någon slags lyft att göra. Men för all del, det kan fan inte bli sämre (lär väl få äta upp det uttalandet) så kör i vind.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Anna Ekström lät ganska vettig strax innan hon tillträdde också, minns du inte? Problemet är politiskt. Nu när han har blivit politiker istället för rektor så tillkommer en massa regler som inte fanns där innan. Det gäller att lyckas rädda skolan utan att trampa någon av alla skyddade grupper på tårna och det framstår för mig som helt omöjligt.

"Får se vad hon kan åstadkomma för att rycka upp skolan" det som krävs är fascism för att tala klarspråk. Eventuellt våld i ordagrann bemärkelse. Stort jävla tvek på att någon vänstertransa mäktar med det. Finns ingen digitalisering, läroplan, pedagogik, jämställdhetsplan, hbtqcertifiering, elevdemokrati, hållbarhetsmål, allas lika värde, yadda yadda yadda som rår på det här och du vet att jag har rätt.

Nej, jag kommer inte ihåg vad Anna Ekstöm sa. Det var ju ett tag sen. Fast det här med fascism och eventuellt våld låter ju intressant. Nya tankar, men jag tror inte att du har rätt.
Citera
2021-11-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ja med det är alltså fråga om antingen, en mans hjärna i en kvinnas kropp eller tvärtom.

Vi har alla en hjärna och en kropp.

Inte en manlig lilltå, fiskben, kycklingbröst, ankhaka och en kvinnlig hjärna.

Förstår man inte detta är man sjuk eller en lögnare.
Citera
2021-11-30, 21:23
Medlem
Ganonitos avatar
Freak show sossarna fortsätter att utmärka sig. Vad kommer härnäst? En pedofil som barn och ungdomsminister?
Citera
2021-11-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
"Vårterminen 2015 gick 57,6 procent av niorna ut Ronnaskolan i Södertälje utan gymnasiebehörighet. Fyra år senare hade det mer än halverats, till 21,5 procent."

Du inser att det här inte kan ses som bevis för att man lyckades få "den skolan på fötterna" va? Det kan vara så enkelt som att man sänkte kraven, vem har inte hört talas om glädjebetygen? Vem vet hur låg nivån var innan? Det finns ingenting som talar för att det är någonting som skolan har gjort eller inte gjort som skapade det här resultatet (som ärligt talat fortfarande är skrämmande dåligt). 1 av 5 elever klarar inte ens gymnasiebehörighet. Det betyder att det i varje klassrum sitter 4-5 elever som inte ens når upp till samhällets absoluta miniminivå.

Jag ställer mig minst sagt tveksam till att rektorn hade något med någon slags lyft att göra. Men för all del, det kan fan inte bli sämre (lär väl få äta upp det uttalandet) så kör i vind.
Javisst, jag kanske har fel men jag har bara hört positiva uttalanden om hennes jobb i Södertälje.
Citera
2021-11-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Vi har alla en hjärna och en kropp.

Inte en manlig lilltå, fiskben, kycklingbröst, ankhaka och en kvinnlig hjärna.

Förstår man inte detta är man sjuk eller en lögnare.
Ja visst. Du har rätt att ha den uppfattningen. Jag har inga problem med det.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
F 64.0 av allt att döma. Ev psykos, fråga hans läkare, han kanske försörjer en hel avdelning som lyssnar på på hans vanföreställningar.

Verkar vara mer "smittsamt" än Coronaviruset. Den tysta döden.
Som sagt, fakta bryr sig inte om dina känslor. Det finns inga medicinska belägg för tesen att transsexualism smittar. Att du känner att det ”verkar” vara smittsamt är ett förvånande dåligt argument från någon som påstår sig hålla sig till vetenskapliga fakta. Inte sant?

Du kan alltså inte berätta vilken diagnos det är Lina Axelsson Kihlbom skulle lida av? Varför hävdar du i så fall att hon bör spärras in? Har du fått för dig att dina känslor är viktigare än fakta nu igen?
Citera
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
"Trans" ökar explosionsartat på grund av massiv propaganda och indoktrinering som ministern är en del av. "Trans" är en grav psykisk störning som kan leda till självmord således något mycket negativt som starkt bör markeras mot och förebyggas på alla sätt, ffa F är att skydda och rädda barnliv. Finns 4-5 väldigt aktiva "trans" trådar nu bara på En så stark är ökningstakten.

Gravt störda personer bör få hjälp och inte sitta i regeringen, han kan komma tillbaka när han var botats och blivit frisk.
En fråga som infinner sig är om trans är bidragande till självmorden eller om det är någon annan problematik som existerar vid sidan av trans som gör det.

En annan fråga är hur det kan komma sig att minister Axelsson Kihlblom är trans om hon är en del av den massiva propagandan och indoktrineringen istället för att hon fallit offer för den.
Citera
2021-11-30, 21:27
Medlem
Citat:
Iofs är det inte konstigt om många mår dåligt av all okunnig transfobi.

Lina verkar dock allt annat än suicidal.

Du baserar hela din åsikt på ett antagande alltså, för du kan inte belägga något du påstår med fakta. Och sen ber du mig att lägga fram fakta, logga ut från Flashback och läs den studien jag länkade nu så kanske du lär dig någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in