2021-11-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Som tur är styrs den inte av personer som dig.
Tur? Otur snarare. Om såna som jag styrde den så skulle troligen betydligt färre dö av felbehandling och felmedicinering och folk som dött i lunginflammation skulle inte beskrivas som döda av ett mystiskt magiskt virus. Sen skulle nog inte jag tillåta att relativt friska patienter på äldreboenden avlivas med morfin…
Citera
2021-11-30, 20:47
Medlem
Citat:
Kollaps är när man inte klarar att utföra normal sjukvård och inför någon form av triage för att välja ut vilka som ska få leva och inte. Vilket infördes när IVA blev fullt i Stockholmsområdet 2020 och som nu är fallet i Nederländerna. Svårare än så är det inte.
Triage utförs regelbundet inom sjukvården. Så nej en kollaps är när allt brakar.
Citera
2021-11-30, 20:48
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag har ingen ork just nu att komma med ett exempel, kanske någon annan vetgirig kan svara på det.
Menar du att det inte finns en risk för att detta virus kan mutera till något värre?

Nu alla ni små "helgon" där ute, det är bara en tidsfråga till när en ny epidemi bryter ut globalt.
Vi kan vara mycket tacksamma för att denna våg var så lindrig, men vad har vi lärt oss för att hantera en långt mycket dödligare smitta?

Vi har inte lärt oss någonting men jag befarar vi kommer få lära oss betydelsen av "vargen kommer" när den riktige besten väl kommer.
Citera
2021-11-30, 20:52
Medlem
GeleZachas avatar
Tegnell säger nu att Sveriges coronastategi inte kommer påverkas av omicron med nya restriktioner. Lite av den gamla Tegnell som kom fram, nu fattas bara att ta bort vaccinpassen
Citera
2021-11-30, 20:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tur? Otur snarare. Om såna som jag styrde den så skulle troligen betydligt färre dö av felbehandling och felmedicinering och folk som dött i lunginflammation skulle inte beskrivas som döda av ett mystiskt magiskt virus. Sen skulle nog inte jag tillåta att relativt friska patienter på äldreboenden avlivas med morfin…

Och som tur är så är det inte upp till dig och andra LEKMÄN att avgöra såna saker. Om du vill veta vad ordet betyder så slå upp det i ordboken. Du kanske ser en bild på dig själv brevid.
Citera
2021-11-30, 20:58
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du vill inte vaccinera dig och nu får dina barn lida för det och så skyller du på andra? Ok!

Klart barnen påverkas om föräldrarna blir diskriminerade. Förnuftigt av föräldern att skydda barnen från vuxnas hysteri - det är precis vad vita lögner skall användas till!

Hysterikernas barn kanske får gå på bio och teater och det är väl gott. Det kan kanske lätta barnens "klimatångest" och "genuskval."
Citera
2021-11-30, 21:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Klart barnen påverkas om föräldrarna blir diskriminerade. Förnuftigt av föräldern att skydda barnen från vuxnas hysteri - det är precis vad vita lögner skall användas till!

Hysterikernas barn kanske får gå på bio och teater och det är väl gott. Det kan kanske lätta barnens "klimatångest" och "genuskval."

Jag hade haft svårt att ljuga för mina barn. Bättre att vara ärlig och säga som det är att man är en antivaxxer så barnen får något att fundera på. Fast då blir man kanske inte så poppis som förälder?
Citera
2021-11-30, 21:02
Medlem
Grevengrovs avatar
Kan någon förklara varför ny nedstängning av samhället är på G? Inga större ökningar i redan låga nivåer av dödsfall, även i självaste Sydafrika. Hur motiveras paniken nu? Covidmutationer kommer ju bara tillbaka som försvagade varianter, det är så virus överlever.

Är totalt cirka 15 000 döda i Sverige på två år. Vaccinpass? Tredje spruta? Something smells fishy here…
/ Mannen under stenen
Citera
2021-11-30, 21:03
Medlem
Citat:
Och som tur är så är det inte upp till dig och andra LEKMÄN att avgöra såna saker.
Tur? Nej det är som sagt otur. Men du kanske tycker att det är ok att patienter regelbundet dör blir handikappade och blir dåligt behandlade p.g.a vårdpersonals misstag och felingrepp? I USA så dör upp till en tredjedel av sjukhuspatienter på grund av just sådant och du tycker det är tur att inte högre krav ställs och upprätthålls?
Från Expressen idag ” Sjuksköterska knarkade i 15 år – flera incidenter på jobbet”
Sånt du kallar tur?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-30 kl. 21:09.
Citera
2021-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevengrov
Kan någon förklara varför ny nedstängning av samhället är på G? Inga större ökningar i redan låga nivåer av dödsfall, även i självaste Sydafrika. Hur motiveras paniken nu? Covidmutationer kommer ju bara tillbaka som försvagade varianter, det är så virus överlever.

Är totalt cirka 15 000 döda i Sverige på två år. Vaccinpass? Tredje spruta? Something smells fishy here…
/ Mannen under stenen
Vaccinbolagens och testlabbens lobbyister är inte längre bara externa våra beslutsfattare och till och med en hel del facebooktomtar här är nu också lobbyister, mest på grund av sin okunskap.
Citera
2021-11-30, 21:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag hade haft svårt att ljuga för mina barn. Bättre att vara ärlig och säga som det är att man är en antivaxxer så barnen får något att fundera på. Fast då blir man kanske inte så poppis som förälder?

"Poppis" kan man sträva efter att bli när barnen blivit vuxna och ditt ansvar som förmyndare blivit ersatt av vänskap. Hur du gör med dina barn är helt upp till dig men vill du bli "poppis" är det enklare att trycka ner en näve godis i halsen på dem än dina politiskt korrekta övertygelser.
Citera
2021-11-30, 21:14
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevengrov

/ Mannen under stenen

Man måste nog förstå den primära agendan först? viruset är inga som helst problem det handlar bara om att skapa rädsla och kontrollera fårskocken. Undrar om våra lyktstolpar kommer räcka till för alla förrädare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in