2021-11-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tycker synd om henne och att hennes insats i skolan ska förblekna, och vad hon känner för sitt kön blir själva rubriken. Så otroligt förnedrande för henne, att inte tala om hennes kompetens.

Varje gång hennes kön nämns så förringar man henne som person och minister.

Instämmer och det är lite lustigt att Sveriges Radio går i bräschen för att ta fokus från hennes kompetens för att istället diskutera hennes transsexualitet.
Citera
2021-11-30, 17:45
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Magdalena blev nyss intervjuad och förklarade mer eller mindre att hon upplevde anklagelserna mot Thomas Eneroth om sexuella närmanden som trams och att hon har hans fulla förtroende så jag får en känsla av att det PK-samhällsklimat högern drog igång snart är helt begravt.

Att Lina råkar vara trans spelar liten roll i jämförelse med hennes kompetens och lämplighet för denna roll.
PK-samhället drivs av Vänstern. Högern är för individer, det är vänstern som kategoriserar och grupperar folk. Att Maggan inte är PK har vi alla vetat och det känns befriande. Jag vet inte om hon blir en bra statsminister, men hon kan inte bli sämre än Löfven.
Citera
2021-11-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Det påstår jag inte i texten jag skrev heller. Beskrev mera att man inte kan sy fast en vagina på någon. Att det är en operation som en del som är trans gör och som jag inte vet om Lina har gjort.

Ok, vet inte heller. Någon murvel får väl fråga.

Är det bara överkroppen som han "identifierar" som kvinna kanske ...
Citera
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Om en person är trans, hur räknas könsfördelningen?

Utan att veta så gör jag en kvalificerad gissning på att könsfördelningen räknas som det kön som indeviden ser sig som. I det här fallet alltså som kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Det är välkänt att många blir politiker för de klarar inte bli något annat. Socialdemokraterna drar i stor utsträckning till sig dessa individer.

Jo jag vet fast nu handlade ju tråden om Lina som är exakt raka motsatsen till detta och knappast kunde bli lämpligare sett till vad hon presterat.
Citera
2021-11-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kan du länka till någon källa till det du beskriver som en "vårdskandal"?

Du kan kolla uppdrag gransknings dokumentär ”transbarnen” på SVT play. Överläkare där intervjuas bla och är förskräckt över den felaktiga behandling som skett av dessa barn.
Citera
2021-11-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad är det bland hennes meriter du syftar på som gör att hon helt osannolikt är meriterad för denna post?

Vad hade du velat se för meriter som hade varit bättre?

Rörande att du verkar tro att just detta freak är den enda som skulle kunna vara aktuell för jobbet. Det saknas inte extremt välmeriterade personer inom fältet högre utbildning i Sverige. Att jobbet går till en biologisk man som låtit skära av kuken och går runt i smink och klänning gör inte denna person till den mest meriterade. Men varför argumentera med dig om det? Det är inte som att du kommer lämna hbtq-sekten och ta några invändningar i beaktande.
Citera
2021-11-30, 17:50
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Utan att veta så gör jag en kvalificerad gissning på att könsfördelningen räknas som det kön som indeviden ser sig som. I det här fallet alltså som kvinna.

Inte det juridiska könet alltså?

Så om man vill kvotera räcker det med att 3 män i en styrelse av 6 räknar sig som kvinnor?
Citera
2021-11-30, 17:50
Medlem
Citat:
PK-samhället drivs av Vänstern. Högern är för individer, det är vänstern som kategoriserar och grupperar folk. Att Maggan inte är PK har vi alla vetat och det känns befriande. Jag vet inte om hon blir en bra statsminister, men hon kan inte bli sämre än Löfven.
Maggan lär vara pk när morgan, strandhäll och ygeman fortfarande får ministerpostrar
Citera
2021-11-30, 17:52
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig då att befolkningen var som mest politiskt korrekt under exakt dom åtta år landet leddes av högern?

Jag ser utnämningen av Lina som ett bevis på att Magdalena är lika rätt fram och lite PK som Göran Persson var.

Däremot är jag lite besviken på att hon behöll en del andra pk-clowner men man får hoppas dom ryker om nio månader.
Citera
2021-11-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Inte det juridiska könet alltså?

Så om man vill kvotera räcker det med att 3 män i en styrelse av 6 räknar sig som kvinnor?
De måste nog isf vara diagnosticerade som transsexuella för att kunna räknas som kvinnor.
Citera
2021-11-30, 17:53
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, poängen går tyvärr om intet, eftersom du drog siffran ur röven. Faktum kvarstår att det är en våldsam överrepresentation av transsexuella inom politiken, i och med den här utnämningen. Det går inte att ta med varenda regering som funnits i Sverige i beräkningen, då transsexualitet fram till för bara ett par decennier sedan (med rätta) klassades som psykisk sjukdom.

Intressant. Låter som att du sysslar med identitetspolitik. Hur det kan röra sig om överrepresentation i politiken är märkligt då detta är första transpersonen i riksdag eller regering. Då borde vi ju kvotera in minst en transperson i riksdagen och dessutom bara ha kvinnliga statsministrar det närmsta seklet. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in