2021-11-30, 17:19
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Hon är en transkvinna.

För det fall att du inte känner till begreppets innebörd har jag följande länk till dig:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Transkvinna
Att han/hon är trans stör mig inte ett dugg så länge:
- Jag inte betalar för ingreppet (före/under/efter)
- Beteendet inte glorifieras och därmed indirekt uppmuntras för barn

Tyvärr så verkar det motsatta gälla.
Citera
2021-11-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Förr i världen så brukade galningar tro att de var Napoleon.

Precis, men de människorna fick inte makt och inflytande, och påhejades inte av makteliten, man spärrade in dem, eller något ännu värre. Det var bättre förr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDöd
Hon, om någon, är rätt person på rätt position. Kompetent så det förslår, vars track-record få kan ha missat, som gör det oerhört svårt för fördomsfulla att skrika sig hesa om någon eventuell inkvotering. Efter all galla på Internet som konstant spys över personer med könskonträr historik, är jag faktiskt rörd en dag som denna.

Detta gjorde min dag lite ljusare, men vad viktigare är att hon imorgon gör Sveriges elevers dagar ljusare. Jag hoppas bara att hon inte bakbinds av partiet vilket ju återstår att se, men för nu; stort grattis, Lina! <3

Kan bara instämma, blev också nästan lite rörd över denna utnämning. Bland alla lismande karriärpolitiker som tagit över allt mer på senare tid känns det väldigt kul att Magdalena fångar in en sån här kompetent person som drivs av genuina motiv att göra samhället bättre.

Mest överraskande och solklart mest positiva utnämningen. Helt klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Att han/hon är trans stör mig inte ett dugg så länge:
- Jag inte betalar för ingreppet (före/under/efter)
- Beteendet inte glorifieras och därmed indirekt uppmuntras för barn

Tyvärr så verkar det motsatta gälla.

Det motsatta gäller! Inte "verkar".
Citera
2021-11-30, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Hen är faktiskt inte statsminister. Det måste vara nästa mål.

Partistrategerna inom S tänker kanske att nu är ju "första svenska kvinnastatsminster"-kortet" använt, och det funkade ju, så vi behöver ett nytt till valet och vi kör "första svenska könsbytarestatsminster"-kortet till valet nästa år.

Vad kan rimligtvis gå fel?
Citera
2021-11-30, 17:23
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, det finns inte drygt 100 000 transsexuella i Sverige. Ett helt Eskilstuna med transsexuella personer?!

Jösses. Nu skrev jag ”låt oss säga att” för att beteckna den angivna siffran som ett räkneexempel, i det här fallet en siffra som är enkel att räkna med. Ingenstans påstods det vara den absolut korrekta siffran. Om du vill ha en riktig siffra så rapporterade FHM 2015 att 0,4 % av befolkningen identifierade sig som trans, så säg att ca var nionde regering bör innefatta en transperson. Poängen kvarstår.
Citera
2021-11-30, 17:24
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Har han skurit bort penis och sytt dit en vagina?

Sytt dit kan man inte direkt säga då ett hål eller öppningar i allmänhet är svåra att sy fast. Jag är inte insatt i vad just Lina Axelsson Kihlbom har gjort där nere men det är medecinsk möjligt att skapa en vagina från penis genom operation. Dock har inte alla som är trans genomgått en sådan operation.
Citera
2021-11-30, 17:26
Medlem
Är det en man, post- OP?

Med tanke på den senaste tidens vårdskandal som rullats upp kring könsbyte av skolbarn ser ju detta riktigt illa och tondövt ut.
Citera
2021-11-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja, vilken regering! En freak show. Det gamla krogvåpet och kokainludret Anna-Caren Sätherberg blir landbygdsminister. Vilken samling pajasar. Tur att dom bara får ett år på sig att förstöra landet ännu mer.

Socialdemokraterna är ett parti som drar till sig samhällets mera märkliga personer som inte klarar av riktiga jobb. Särskilt folk utan kompetens och utbildning gör karriär i "arbetarpartiet" S. Sossarna är ett parti i totalt förfall.
Citera
2021-11-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, det är inte det minsta sannolikt att "hon" fått jobbet genom meriter

Vad är det bland hennes meriter du syftar på som gör att hon helt osannolikt är meriterad för denna post?

Vad hade du velat se för meriter som hade varit bättre?
Citera
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Sytt dit kan man inte direkt säga då ett hål eller öppningar i allmänhet är svåra att sy fast. Jag är inte insatt i vad just Lina Axelsson Kihlbom har gjort där nere men det är medecinsk möjligt att skapa en vagina från penis genom operation. Dock har inte alla som är trans genomgått en sådan operation.

Ingen som vet om denna individ gjort det?
Citera
Medlem
Separatistens avatar
Om en person är trans, hur räknas könsfördelningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in