2021-11-30, 15:02
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Nu avsåg den ursprungliga kommentaren att inkluderingen av en transperson inte "speglade" samhället vilket givetvis är skitsnack. Om det ska spegla samhället har vi haft för få transpersoner i regeringar och kan således ha en stark överrepresentation i flera regeringar framöver för att jämna ut detta. ..
Jag är väldigt mycket emot att våra styrande ska spegla samhället. I så fall ska i vår regering även ingå morddömda människor, psykotiska människor, anarkistiska människor, och ffa allmänt väldigt många korkade människor. (Och för all del finns det ju också gott om korkade politiker ..).
Nä, ingen spegling av samhället tack. Vår regering ska bestå av människor med god utbildning och spetskompetens, och även kärlek för vårt land och folk. I detta fall med transministern är jag emot personen mest för att personen är sosse.
Citera
2021-11-30, 15:13
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Fantastiskt, regeringen är nu representativ för befolkningen. Om nån undrar över varför inte inkvoterat menafolk finns med så får de nöjja sig med statligt subvensionerat städjobb på regeringskansliet.
Vi hade ju den somaliske islamisten Abdirizak Waberi som iofs inte var minister men satt i riksdagen under Reinfeldt. Det var tveklöst en inkvotering då det var snyggt på bild och i enlighet med tidsandan.

Hur mycket Linas livshistoria spelar in har jag ingen aning om, men personliga egenskaper är ju viktigt, och det går nog inte att sortera bort h*ns gender som delkriterium.

Hoppas dock det är meriter och kompetens som vägt tyngst här, det kommer verkligen behövas.
Citera
2021-11-30, 15:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Nu avsåg den ursprungliga kommentaren att inkluderingen av en transperson inte "speglade" samhället vilket givetvis är skitsnack. Om det ska spegla samhället har vi haft för få transpersoner i regeringar och kan således ha en stark överrepresentation i flera regeringar framöver för att jämna ut detta.

Din mycket besynnerliga jämförelse med korpofagi får jag anta ligger dig så nära till hands till följd av egna erfarenheter. I den mån exkrementer ska förtäras rekommenderar jag dig att läsa på och göra det på ett så säkert sätt som möjligt. Glöm inte heller att det pågår en pandemi och att därför vaccinera dig.

Nja ...om det är 23 personer i en regering och den ska vara representativt sammansatt så borde väl var 23:e person i Sverige vara en transsexuell person och där är vi väl inte ännu om vi bortser från åldersgruppen under 18 år?
Citera
2021-11-30, 15:20
Medlem
Zinovjevs avatar
Jag är lite förvånad att det tog så lång tid att få in ett dylikt freak.
Citera
2021-11-30, 15:21
Medlem
Citat:
Nu avsåg den ursprungliga kommentaren att inkluderingen av en transperson inte "speglade" samhället vilket givetvis är skitsnack. Om det ska spegla samhället har vi haft för få transpersoner i regeringar och kan således ha en stark överrepresentation i flera regeringar framöver för att jämna ut detta.

Ok, en regering bör inte "spegla samhället". Pedofiler, "trans", bajsätare, terrorister, mördare och våldtäktsmän etc. bör inte få sitta med bara p.g.a. dessa egenskaperna och beteendena.
Citera
2021-11-30, 15:23
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ok, en regering bör inte "spegla samhället". Pedofiler, "trans", bajsätare, terrorister, mördare och våldtäktsmän etc. bör inte få sitta med bara p.g.a. dessa egenskaperna och beteendena.
Är det någon som har påstått att det borde vara så? Eller känner du bara för att prata om helt ovidkommande saker i största allmänhet?
Citera
2021-11-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Är det någon som har påstått att det borde vara så? Eller känner du bara för att prata om helt ovidkommande saker i största allmänhet?

Tydligen någon i tråden åtminstone, orkar inte läsa hela.

Under senaste tiden har man hört mycket om att Magdalena .A är kvinna som om det vore viktigt, det är en väldigt vanlig tankefigur att en regering bör spegla befolkningen ja och även över tid.
Citera
2021-11-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag tycker att du överdriver lite.

Hultqvist är helt ok som försvarsminister.
Är du helt dum i huvet?? Det fattar ju varje tänkande människa att det inte är normalt att ha dalmasar i beslutande position! Det kan ju bara sluta på ett sätt! Vad blir nästa steg? Ska vi ha gotlänningar i regeringen? "Blabla för mej spelar det ingen roll om en minister är skåning, bara den är kompetent." Det har gått för långt nu!
Citera
2021-11-30, 15:34
Medlem
Är det någon som vet vad den mentalsjuke hette innan han bytte namn? Linus, kanske? Mentalsjuka brukar välja nya namn som börjar på samma bokstav för att underlätta. "Lars" är också ett alternativ.
Citera
2021-11-30, 15:35
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tydligen någon i tråden åtminstone, orkar inte läsa hela.

Under senaste tiden har man hört mycket om att Magdalena .A är kvinna som om det vore viktigt, det är en väldigt vanlig tankefigur att en regering bör spegla befolkningen ja och även över tid.
Ok, du argumenterar mot låtsasmotståndare alltså (aka halmgubbar). Då var det utrett. Tror du att det är transfobi som får dig att börja att yra om representation av pedofiler och våldtäktsmän bara för att en transkvinna blivit minister? Eller finns det någon annan anledning?
Citera
2021-11-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Ok, du argumenterar mot låtsasmotståndare alltså (aka halmgubbar). Då var det utrett. Tror du att det är transfobi som får dig att börja att yra om representation av pedofiler och våldtäktsmän bara för att en transkvinna blivit minister? Eller finns det någon annan anledning?

Det är inte bra om regeringen även formellt börjar bli ett dårhus med alla avvikande beteenden representerade nej.

Känner inte igen mig i dina "fobuttalanden" så är inget jag kan besvara då jag inte förstår vad det kommer ifrån eller skulle vara relevant för något. Har inget emot psykiskt sjuka generellt sätt om det är vad du hävdar kan jag dock säga.
Citera
2021-11-30, 15:46
Medlem
Finns andra i regeringen som verkar betydligt mer inkompetenta som till exempel Morgan och Ygeman hur kan dessa ens få sitta kvar?! Dessa herrar kommer bara bli ett stort sänke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in