2021-11-30, 11:14
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det grekiska ord som står där i originalet betyder ständigt som i all tid. Det används fel i texten helt enkelt.
Ha, det är inte ens ett grekiskt ord utan två.
So much for that.
Citera
2021-11-30, 11:15
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Har sällan skådat någon uttrycka så mycket ateism som du.
Tycker du dig ha hittat ett ställe i den Heliga Skrift där det står att Guds barn ska bevisa att den Heliga Skrift är sann? Ja eller nej?
Citera
2021-11-30, 11:17
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vederlägg mitt påstående: Gud finns inte!
Det där är bara ett påstående, medan du inte sa att ett påstående inte kan vederläggas utan att påståenden inte kan vederläggas.
Remember?
Citera
2021-11-30, 11:19
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Skriver han medans han flyr flertalet inlägg riktade till honom.
Och så ska du leverera en pudel av medelstorlek (oxe), typ: "förlåt att jag gav folk intryck att du inte svarar på några inlägg riktade till dig; det var falskt av mig, jag ångrar det, jag ska försöka tala sanning i fortsättningen."
Citera
2021-11-30, 11:22
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det är ju du som påstår denna gud. Då borde du ju rimligtvis ha något sätt att uppleva eller mäta honom på annars hade du ju inte "vetat" att han finns. Det är väl inte så att du ljuger och i själva verket bara fantiserat att du känner till någon gud?
Ah, Robot ser som ett tänkvärt alternativ att man skulle mäta Gud.
Och nej, skulle jag hävda en upplevelse skulle han hävda att det kan vara en illusion & koka ner det hela till mätning iaf.
Så är materialister.

And that's a part of why these people are so sick.
Citera
2021-11-30, 11:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
...
Mycket tal om spaghettimonster och gubbar med blå kostymer.
Det visar på deras nivå. Här tror supermajoriteten på en gudom, och många om inte de flesta av dem tror på allvar att gudomen existerar, och så kommer dessa gycklare och skränar om sitt spaghettimonster, som de inte ens vill beskriva en gång.
Det är hädelse, och dessa gycklare borde inte få vara här ö.h.
Senast redigerad av Calovius 2021-11-30 kl. 11:35.
Citera
2021-11-30, 11:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Det där är bara ett påstående, medan du inte sa att ett påstående inte kan vederläggas utan att påståenden inte kan vederläggas.
Remember?
Så du kan inte vederlägga mitt påstående?
Citera
2021-11-30, 11:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Och så ska du leverera en pudel av medelstorlek (oxe), typ: "förlåt att jag gav folk intryck att du inte svarar på några inlägg riktade till dig; det var falskt av mig, jag ångrar det, jag ska försöka tala sanning i fortsättningen."
Förlåt att jag använder generaliseringar så att du kan märka ord för att undfly diskussion om ämnet som den usling du är. Mea culpa, mea culpa.
Citera
2021-11-30, 11:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ah, Robot ser som ett tänkvärt alternativ att man skulle mäta Gud.
Och nej, skulle jag hävda en upplevelse skulle han hävda att det kan vara en illusion & koka ner det hela till mätning iaf.
Så är materialister.

And that's a part of why these people are so sick.
Det vanliga undvikandet med andra ord. Jag tror inte du kan hävda någonting alls.
Citera
2021-11-30, 11:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det visar på deras nivå. Här tror supermajoriteten på en gudom, och många om inte de flesta av dem tror på allvar att gudomen existerar, och så kommer dessa gycklare och skränar om sitt spaghettimonster, som de inte ens vill beskriva en gång.
Det är hädelse, och dessa gycklare borde inte få vara här ö.h.
Religiösa försöker alltid tysta meningsmotståndare. Kan det vara för att de inte vill bli synade och att de är svaga i sin vidskeplighet? Det blir ju lätt pinsamt när någon efterfrågar bevis men man vet att det inte finns några.
Citera
2021-11-30, 11:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så du kan inte vederlägga mitt påstående?
Så du försöker gömma ditt generella påstående "påståenden kan inte vederläggas" genom en krumbukt.
Vidare, hur är det med påståendet "påståenden kan inte vederläggas". Om påståenden inte kan vederläggas, vilket du hävdar, kan heller inte det påståendet vederläggas. Så du startar med detta grundpåstående, som ett axiom. Du har något oantastbart, ett robotiskt centrum, som inte ska betvivlas, inte kan vederläggas.
Du är en troende.
Frågan är vad du gör här på forum - inget kan ju vederläggas.
Go home.
Citera
2021-11-30, 11:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Förlåt att jag använder generaliseringar så att du kan märka ord för att undfly diskussion om ämnet som den usling du är. Mea culpa, mea culpa.
Duger inte att kalla osanning för generalisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in