2021-11-30, 10:15
Medlem
arbetets avatar
Strandhäll is back!

Citera
2021-11-30, 10:15
Bannlyst
Ska Ygeman knäcka gängen 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️😂😂😂
Citera
2021-11-30, 10:16
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Strandhäll is back!

Eneroth kvar.

Var Strandhäll den stora överraskningen???

Morgan också kvar 🤬🤬
Citera
2021-11-30, 10:17
Medlem
Haha låg-IQ Strandhäll tillbaka som minister alltså. Hon behövs väll för att locka tillbaka känslostyrda kvinnor från C tycker Maggan.

Morgan Johansson det sänket blir kvar. Saknas bara att Ygeman också får fortsätta...
Citera
2021-11-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Strandhäll is back!

Gud hjälpe Sverige. Det lönar sig tydligen att sitta och blåljuga på twitter.
Citera
Medlem
Tycker hon imponerade i sitt snack. Anade en viss kritik mot Löfven/MP-styret och att hon genuint siktar på att faktiskt ta tag i saker. Om det bara var luftsnack eller en faktisk förbättring återstår att se. Men så här långt känns hon som en klar förbättring mot hur Sverige styrts senaste 7 åren.

(Och då ogillar jag sossar, men bara för det måste man ju inte kritisera precis allting)
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Haha låg-IQ Strandhäll tillbaka som minister alltså. Hon behövs väll för att locka tillbaka känslostyrda kvinnor från C tycker Maggan.

Morgan Johansson det sänket blir kvar. Saknas bara att Ygeman också får fortsätta...

Ygeman blev väl kvar. Justitieminister. 🤬
Citera
2021-11-30, 10:19
Moderator
Tinuviels avatar
Jag tyckte att regeringsförklaringen var rätt stark - man är ju inte bortskämd med en statsminister som kan sätta ihop hela meningar. Men trovärdigheten undergrävdes så klart av det faktum att hon redan suttit i maktens innersta krets i sju år.

Så "Sverige kan bättre" klingar falskt.

Sedan var det ju en enorm besvikelse att justitiedepartementet fortsätter styras av det ovärdiga trollet Morgan Johansson och att Magdalena Strandhäll kommer tillbaka.
Citera
2021-11-30, 10:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tycker hon imponerade i sitt snack. Anade en viss kritik mot Löfven/MP-styret och att hon genuint siktar på att faktiskt ta tag i saker. Om det bara var luftsnack eller en faktisk förbättring återstår att se. Men så här långt känns hon som en klar förbättring mot hur Sverige styrts senaste 7 åren.

(Och då ogillar jag sossar, men bara för det måste man ju inte kritisera precis allting)
Hon är ju (tyvärr?) enormt mycket mer kompetent än Löfvén, på alla punkter. Kul att hon dumpade idioten vid Miljödepartementet, samtidigt som det är surrealistiskt att hon bedöms vara kapabel att vara statsråd...
Citera
2021-11-30, 10:21
Medlem
53....so whats avatar
M.A.s regeringsförklaring på TV4 är den största gäspning jag hört av en politiker.... någonsin.
Självklarheter på självklarheter, löften som har givits av alla hennes föregångare men som glömts bort på vägen, lovord över tidigare ledare som sen visat sig vara ganska misslyckade med dagens perspektiv.
Hon lyfter Sverige som landet som skall visa vägen för alla andra (låg)utbildade länder som inte verkar fattat nå't vad som behövs i framtiden..... snackar som en besserwisser av klass.
Sverige har varit, är och förblir ett land som strävat för sin existens i världen, inte nåt föregångsland som alla tar efter.

Hon snackar om att lyfta/öka pensionerna, men som under S regeringsperioder bara har halkat efter och urholkats alltmer. Hundralappar ger inte pensionärerna en drägligare vardag, när andra skatter äter upp mer än vad som ges.

Hon pratar om välfärden, skolan, sjukvården och rättsväsendet, som skall ges mer resurser för att möta de motgångar som finns. Motgångar som är skapade av hennes eget parti under lång tid.

Nä fy faan för hennes parti och framtid...... tror jag somnar om.....
Citera
2021-11-30, 10:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tyckte att regeringsförklaringen var rätt stark - man är ju inte bortskämd med en statsminister som kan sätta ihop hela meningar. Men trovärdigheten undergrävdes så klart av det faktum att hon redan suttit i maktens innersta krets i sju år.

Sedan var det ju en enorm besvikelse att justitiedepartementet fortsätter styras av det ovärdiga trollet Morgan Johansson och att Magdalena Strandhäll kommer tillbaka.
En ny stjärna, en hybrid?
Citera
2021-11-30, 10:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Statsråd och chef för justitiedepartementet: Morgan Johansson

Statsråd för justitiedepartementet: Anders Ygeman
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ny-s-regering

Hade hoppats hon hade vågat. Men å andra sidan, jag vill inte S något väl precis.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En ny stjärna, en hybrid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in