2021-11-27, 19:13
Medlem
Black.Panthers avatar
Vilka är premiumgymmen som finns i sthlms området och dess närhet?

Tränat på många gym men upplevde att det var för många samhällsklass tre personer på mitt lokala 24fitness, så tänkte gå upp en nivå vad gäller kostnad till nordic wellness och de hade bättre service och mer folk i samhällsklass två. Såg reklam för premiumgym idag, men vilka tillhör de finare gymmen med bättre service och gärna samhällsklass ett ?

Skulle säga fitness24 seven samhällsklass 3
sats, nordic, actic mer samhällsklass två
och sen finns det några lokala premiumgym men det skiljer sig en del mellan olika gym som sats odenplan och sats farsta.
Citera
2021-11-27, 19:22
Medlem
Finns några privata men då får du öppna plånboken.
Är du ute efter större kedjor så får du räkna med proteinfisande testo-broilers och även en del "orten" folk tror jag.
Citera
2021-11-28, 07:52
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther

Tränat på många gym men upplevde att det var för många samhällsklass tre personer på mitt lokala 24fitness, så tänkte gå upp en nivå vad gäller kostnad till nordic wellness och de hade bättre service och mer folk i samhällsklass två. Såg reklam för premiumgym idag, men vilka tillhör de finare gymmen med bättre service och gärna samhällsklass ett ?

och sen finns det några lokala premiumgym men det skiljer sig en del mellan olika gym som sats odenplan och sats farsta.

Dom bästa gymmen brukar vara atletklubbarna.

Bosön är ju jävligt fint annars. Garanterat fritt från pack
Citera
2021-11-28, 11:44
Avslutad
Det är väl lika mycket träningsintresserat folk på ett gym oavsett samhällsklass. TS får väl köra hemma för att slippa de extrema mängder folk som nu plötsligt härjar på landets alla gym.
Citera
2021-11-29, 22:02
Medlem
Zuzumbas avatar
Det är ju på premium-gymmen som pöbeln samlas i störst utsträckning. Vi snackar NOCCO-drickande spännbögar med n00b-gains, och förvuxna fjortistjejer som vill visa upp sina babianrövar i tights. Mobilen i högsta hugg för selfies.

Då är det bättre med lite dyrare Crossfit-ställen eller gym mer inriktade på styrkelyft, ofta privata gym. Men kanske kan dessa klassas som premiumgym?

Enligt min erfarenhet varierar det även när på dygnet man primärt tränar. Tidig morgon eller sena kvällar, då brukar det vara mindre kackel och flams på gymmen. Jag har gymkort på flera ställen, mitt favoritgym är Fitness 24/7 sena kvällar p.g.a. tomt på folk. Sedan att gymmen tenderar att vara sunkiga spelar inte mig någon roll, finns det fria vikter + racks så är jag rätt nöjd.
Senast redigerad av Zuzumba 2021-11-29 kl. 22:05.
Citera
2021-11-29, 22:07
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gertvillbada
Finns några privata men då får du öppna plånboken.
Är du ute efter större kedjor så får du räkna med proteinfisande testo-broilers och även en del "orten" folk tror jag.

+1 på detta. Större kedjor som är lite mer "premium", där har vi största pöbelklientelet. Usch!

Föredrar nedgångna ryss-gym varje dag i veckan.

Men nuförtiden är det ju helt otroligt vilka mähän som börjat gymma. Merparten kedjor har haft kraftig rabatterade erbjudanden, man vill verkligen maxa upp antalet besökande varje timma under dygnet. Tur nog så droppar merparten av dessa av inom 1-3 månader. Men dessa erbjudanden är ju frekvent förekommande.

Pöbelgym = ställen där man inte ens får använda flytande magnesium

Nordic Wellness är för övrigt ett jävla pöbelgym. Stänger, lås och viktskivor från Eleiko - det ska se bra ut när man fotar selfies. Man vill inte främja styrkelyftning eftersom att t.o.m. flytande magnesium är förbjudet. Finns absolut ingen anledning till att man kostat på sig så mycket för utrustningen. En skiva kostar liksom 4000 kr och 5 % av de som tränar där kommer att notera skillnaden.
Senast redigerad av Zuzumba 2021-11-29 kl. 22:13.
Citera
2021-11-30, 05:46
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag håller med ovanstående om hur många kedjor slänger dyra pengar på väldigt bra utrustning men man får inte använda utrustningen till vad den är till för (tung lyftning). Det ska se fint ut bredvid babianröven eller stagnerade nybörjargainsen.

Om TS menar lite mer höginkomstfolk så är crossfitboxar det närmsta du kommer i styrketräningskretsar (högre andel högutbildade, pöbeln består ofta av sjukgymnaster). Finare folk håller inte på med "gym" i större utsträckning, och när de väl gör det så är det cirkelträning i egna gruppen med någon kort blond tjej eller gubbsjuk konsult som skriver passet på tavla.
Citera
2021-11-30, 05:51
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Eget privat gym är drömmen
Citera
2021-11-30, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag håller med ovanstående om hur många kedjor slänger dyra pengar på väldigt bra utrustning men man får inte använda utrustningen till vad den är till för (tung lyftning). Det ska se fint ut bredvid babianröven eller stagnerade nybörjargainsen.

Jag har aldrig upplevt detta och visste inte att det ens existerade. Det är tråkigt om det ska vara så.
Men så har jag alltid gymmat på samma gym genom större delen av min träning.

Kommer personalen fram till en på dessa gym och klagar om man börjar lassa på rejäla vikter?
Citera
2021-12-01, 23:11
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Kan rekommendera Grand Hôtel Nordic Spa & Fitness.
För en plats på klubbens kölista, börja med att boka ett personligt möte med medlemsansvarig.
Citera
2021-12-02, 05:21
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Eget privat gym är drömmen

Rekommenderar detta.
Har du möjlighet TS så bygg eget då får du dessutom det så som just du vill ha det med de saker du behöver. Annars så är det avsides tips som t.ex. Bosön som rekommenderats tidigare i tråden. Ju svårare att ta sig till gymmet ju mer avtar önskan för klientelet du vill undvika tar sig dit.

Eller då titta runt på de mest exklusiva och dyrare gymmen, men det blir lite samma som att bygga eget efter ett tags gymmande på de dyraste gymmen när det kommer till kostnad.
Behöver du PT så kommer de ju hem till dig om du har eget iaf.

Vet inte hur det är på Sturebadet då Östermalms gator fått mycket berikning det senaste året men kanske kan vara något?
https://sturebadet.se/

de verkar även ha ett andra ställe numera:
https://www.sturebadetmarinatower.se/
dock precis brevid det slöddriga PK Södermalm (Vitabergen och Nytorget), så risk för riktiga cp människor.
Citera
2021-12-02, 05:27
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther

SATS bör nog ha lite mer adligt folk än övriga.

Fast i regel så skulle jag undersöka enskilda gym, snarare än att gå utifrån märke. Kryllar exempelvis av MC-folk på ett gym, medan ett annat bara är en front för penningtvätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in