2021-11-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa

Du menar att du inte läste hans egna tweets?
Har dem sparade men inte på telefon så du får hålla dig tills jag har tillgång till dator igen.
Citera
2021-11-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Nej kapa ved en dag om året är inget för dig va?

Vedkapen går på ström. Hans scenario var ju utan el.
Citera
2021-11-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa

Tills jag kommer åt hans tweets kan du läsa här och på flera andra media vad han sagt.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/24/forskare-upprorda-mycket-oansvarigt-och-farligt-av-trump-att-foresla-injicering

Citat:
Enligt Trump skulle man kunna injicera desinfektionsmedel i lungorna på människor som insjuknat i covid-19, eller lysa med uv-ljusstrålar och sända värme in i kroppen på något sätt.
Citera
2021-11-30, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Vedkapen går på ström. Hans scenario var ju utan el.

Hahaha jaha! Det fanns inga på en miljon svenskar som kunde hålla elnätet igång. Leder mig osökt till frågan hur många miljoner svenskar som jobbar med att hålla elnätet igång idag?

Vedkap driven av elverk driven av diesel?Eller slutade 1 miljard människor producera drivmedel på en och samma dag också?

Blir leveranserna lite försenade så föreslår jag en yxa!

Hur fan ska ni klara er!😅
Citera
2021-11-30, 01:37
Medlem
Citat:
Hahaha jaha! Det fanns inga på en miljon svenskar som kunde hålla elnätet igång. Leder mig osökt till frågan hur många miljoner svenskar som jobbar med att hålla elnätet igång idag?

Vedkap driven av elverk driven av diesel?Eller slutade 1 miljard människor producera drivmedel på en och samma dag också?

Blir leveranserna lite försenade så föreslår jag en yxa!

Hur fan ska ni klara er!😅

Vilka ni? Dra inte in mig i det där.
Och ditt resonemang går ut på att det finns ovaccinerade inom energisektorn. Det där är ju bara något man kan sia om, precis som hela essensen av den här tråden handlar om. Sianden.
Citera
2021-11-30, 01:49
Medlem
Citat:
Vilka ni? Dra inte in mig i det där.
Och ditt resonemang går ut på att det finns ovaccinerade inom energisektorn. Det där är ju bara något man kan sia om, precis som hela essensen av den här tråden handlar om. Sianden.

Skulle man kunna tänka sig ett scenario där man omprioriterar jobb som tex miljökontrollant, designer och PT till en snabbkurs inom energisektorn när befintlig energisektor börjar droppa av? Eller dog alla samma dag?
Citera
2021-11-30, 02:10
Medlem
Citat:
Skulle man kunna tänka sig ett scenario där man omprioriterar jobb som tex miljökontrollant, designer och PT till en snabbkurs inom energisektorn när befintlig energisektor börjar droppa av? Eller dog alla samma dag?

Dog 90% av befolkningen så kan du fetglömma att resterande skulle gå runt som vanligt och fortsätta med sitt.
Så det där med snabbkurser känns ju än mer verklighetsfrånvänt än självaste tråden.
Citera
2021-11-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordWaldemort
Flertalet läkare och forskare har gått ut med prognoser ang. potentiellt massmord på världens befolkning i och med massinjektionerna. Vissa säger 90% inom två år och andra 70% inom tre år. Hursomhelst är det en fråga om majoriteten av befolkningen inom ett par år. Ni som ej har tagit injektionen, förbereder ni er inför ovan?

Själv har jag förberett mig med jägarexamen. Kommer troligtvis ta en stuga i norrland som tillfällig tillflykt för mig och min familj. Bygger just nu upp lager med diverse förberedelser. Har också sedan långt tidigare köpt stora mängder BTC. Även om jag har stora tillgångar och en plan tänker jag dock att det blir svårt att långsiktigt agera ensam.

Hur tänker ni andra överlevare göra?
Så när du i princip blir ensam i ditt land så väljer du att bosätta dig i en stuga i skogen!? Men HALLÅ....du kan ju bo var du vill. Tomma bostäder kommer finnas överallt och tänk så mkt prylar som ligger och skräpar som blir DINA. Det blir ju under en tid STORA problem med att frakta bort alla lik och man får ju hoppas att det finns några kvar som kan organisera det arbetet. För att få folk till det måste man betala *typ* en miljon om dagen för snacka om arbetarnas marknad. (jag är vaccinerad men lycka till)
Citera
2021-11-30, 04:56
Medlem
Citat:
Dog 90% av befolkningen så kan du fetglömma att resterande skulle gå runt som vanligt och fortsätta med sitt.
Så det där med snabbkurser känns ju än mer verklighetsfrånvänt än självaste tråden.

Lite aspergerkänsla över ditt sätt att läsa ”snabbkurs” ordagrant.

För att förtydliga mitt tidigare resonemang: Vid en stor mänsklig kris flyttas fokus och resurser från obetydliga ting till dom viktigaste. Mat är väl nr 1. Drivmedel och ström borde rimligtvis ligga högt prioriterat. Att 1 miljard människor inte skulle försöka organisera fungerande samhällen låter otroligt i mina öron.

Men nu tillhör jag ju inte heller dom som tror att 90% av befolkningen kommer att dö inom en snar framtid. Så jag släpper diskussionen😄
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2021-11-30 kl. 05:43.
Citera
2021-11-30, 06:03
Medlem
Ogorkis avatar
Förutom er foliehattar, så är ju alla under 12 ovaccindrade. Ta väl hand om dem!

Sen är vaccinmotståndet i Rumänien och Bulgarien tydligen stort, så de ska vara med och dela er underbara nya värld. Föreställer mig att det blir lite som i Glada Hudik, fast med en massa barn då

Skämt å sido. Ni har ju en massa stackare i tredje världen, som inte haft möjlighet att vaccinera sig. De hjälper er säkert att styra upp det hela
Citera
2021-11-30, 06:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Tills jag kommer åt hans tweets kan du läsa här och på flera andra media vad han sagt.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/24/forskare-upprorda-mycket-oansvarigt-och-farligt-av-trump-att-foresla-injicering

Så här uttalade Trump sig,

Citat:
"Supposing you hit the body with a tremendous ultraviolet or very powerful light… supposing you brought the light inside the body, either through the skin or in some other way,"

Sedan,

Citat:
And then I see the disinfectant – where it knocks it out in a minute… and is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning?

Så det var inte riktigt så som du vill få det att se ut.
Citera
2021-11-30, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Så här uttalade Trump sig,

Sedan,

Så det var inte riktigt så som du vill få det att se ut.

Klart det var, varför skulle han vid stormen från läkarna krypa tillbaks och säga det var ironiskt sagt?

Det han sa var dessutom under en presskonferens, ska se om den finns kvar. Säker något klipp som finns kvar på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in