Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Jo, men denna podd är fan ett riktigt bra verktyg för folk som är i jobbiga relationer, alternativt är omedvetna om vad personlighetsstörningar är för något.
Inte ett dugg förvånad över läkaren faktiskt, vården är ganska överrepresenterad med folk med empati-störningar i Sverige. Tänk på det, du har makt över sjuka och svaga människor. Klart Kluster-B störda personer lockas in i det yrket.
det finns mycket bra som inte får mycket uppmärksamhet...
så du tycker att läkare är mer dåliga människor än gemene man i snitt;
du kanske har en poäng, nuförtiden;;
hade en
farfar som var läkare ,har träffat så många läkareunder uppväxten, och alla var väldigt passionerade i sin yrkesutövning och
brydde sej genuint om sina patienter
men det har hänt något sedan dess...
yrkesfolk har tappat sin "panache"(carries the connotation of flamboyant manner and reckless courage)
läkarutbildningen har ändrats radikalt sedan 60 talet kunskap om vitaminer , som förut hade en egen expert utbildning på 4 år har nästan helt tagits ut ur utbildningen t ex
man har bytt ut utbildningen mot
något som mer liknar ren träning, läkarna är sej inte tänka själva alls längre
plus all pk och progressiv skit, samt träning i hur man ska prioritera bort patienter när vården inte räcker till alla som är jävligt nedlåtande mot mänskliga rättigheter