2021-11-29, 04:04
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Restid behöver inte ha så mycket med avstånd att göra. Det handlar ju om hur fort man kan ta sig fram. Stadstrafik är sällan speciellt snabb.

Citat:
Distance between Chelsea F.C. and Tottenham Hotspur is 10 miles (16 kilometres) and driving distance from Stamford Bridge to Tottenham Hotspur Stadium is 12 miles or 19 kilometers. Travel time by car is 54 minutes.

Citat:
Distance between Arsenal F.C. and Chelsea F.C. is 6 miles (10 kilometres) and driving distance from Emirates Stadium to Stamford Bridge is 8 miles or 13 kilometers. Travel time by car is 40 minutes.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2021-11-29 kl. 04:06.
Citera
2021-11-29, 08:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Hur säkert sitter Benitez? Det ser ju verkligen inte bra ut, förlusterna radar upp sig och nästa match är mot Liverpool i storform. Om det blir en förnedrande förlust där i derbyt, vilket inte är otänkbart, så är frågan om han kanske ryker då?

Mycket bra fråga. Senaste vinsten i ligan 25e sept mot ett ruskigt svagt Norwich, sen dess 2 oavgjorda och 5 förluster - sju utan en seger. Förlust mot Brentford i helgen, 14e plats i ligan.

Härnäst två hemmamatcher mot Liverpool och Arsenal. Derby är derby, men Liverpool har sett väldigt bra ut och Everton har inte det. DCL kommer missa, Mina borta, Holgate avstängd, Andre Gomes och Tom Davies borta.

Kan tänka mig att Benitez, likt sejouren i Chelsea, börjar på minus hos fansen via sin LFC-koppling.

Vore gött att rulla över dem. Pickford och Richarlison, grrrr..

Annars väldigt bra resultat för City och Liverpool igår med Chelsea-kryss. Får ändå sägas modigt av Carrick att peta Ronaldo. Och det funkade ju. Big three har nu 5p ner till Hammers som förmodligen kommer tappa mer framöver utan Ogbonna som har bekräftat avslitet korsband och kommer behöva operation och missar resten av säsongen. Går alla Big Three-lag rent på onsdag, eller tappas det poäng? Spännande också om fjärdeplatsen. Arsenal - United på torsdag.
Citera
2021-11-29, 08:56
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Yep. I övrigt så ligger väl Silent Bridge en 6-7 mils avstånd från arenan till spurs.

Citat:
Jaha..? Det tar drygt en timme att ta sig till Stamford Bridge från distriktet kring där Tottenham håller till.

Vilken liten fåntratt du är, man kan tro att du aldrig varit i London. Det är inte mer än ca 15-20 km mellan arenorna beroende på hur man åker. Men visst, restiden är ca 1h mellan dem om man använder tunnelbana eller kör bil. Det går fortare att cykla mellan arenorna men det är förenat med fara för eget liv.
Citera
2021-11-29, 13:11
Medlem
R.R klar för United.
Citera
2021-11-29, 15:17
Medlem
Citat:
Yep. I övrigt så ligger väl Silent Bridge en 6-7 mils avstånd från arenan till spurs.
Ironiskt att du som håller på Arsenal kallar det Silent Bridge. På Emirates råder i princip begravningsstämning. Men turismen drabbar väl de flesta större klubbar, inte minst i London.

Sedan verkar det som att du aldrig varit i London. Men det kanske är fakta att det är 6-7 mil? Eller har du hållit till i ghettot i Islington och aldrig satt din fot i de finare delarna av London?

Håll dig till det du kan. Men det kanske inte finns någonting?
Citera
2021-11-29, 16:03
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Vilken liten fåntratt du är, man kan tro att du aldrig varit i London. Det är inte mer än ca 15-20 km mellan arenorna beroende på hur man åker. Men visst, restiden är ca 1h mellan dem om man använder tunnelbana eller kör bil. Det går fortare att cykla mellan arenorna men det är förenat med fara för eget liv.

Kan ju bli så när han måste gå in på google maps för att få reda på avståndet.

Fin poängtapp för Chelsea, tack United.
Liverpool mot Everton nästa. Känner mest oro för att få spelare skadade igen, richarlison är en jävla typ.
Senast redigerad av torrenttobbe 2021-11-29 kl. 16:05.
Citera
2021-11-29, 16:34
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Ett inlägg om hur långt det är mellan x och y och folk hakar upp sig på det. Jösses nivån här inne ibland alltså...

Hur många United fans är nöja med Rangnick? Och inte bara nöjda för att Ole är borta, vad tror ni kommer ändras hos United nu?

// PoK
Citera
2021-11-29, 16:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Ett inlägg om hur långt det är mellan x och y och folk hakar upp sig på det. Jösses nivån här inne ibland alltså...

Hur många United fans är nöja med Rangnick? Och inte bara nöjda för att Ole är borta, vad tror ni kommer ändras hos United nu?

// PoK

Jag är jättenöjd med Rangnick, dels för att få in någon som har en taktik men också för att jag tror på lång sikt att vi behöver någon högre upp en tränaren som kan något om fotboll och har en vision (något som saknats tidigare). Tror spelet kommer bli bättre under säsongen även om jag inte förväntar mig underverk, realistiskt skulle jag väl hoppas på 4e platsen, ett hyfsat CL slutspel och i bästa fall kanske att vi vinner FA Cuppen eller något.
Citera
2021-11-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

// PoK
Förhoppningsvis addresserar ju R.R det absolut största problemet i United så fort det går i januari - det centrala innermittfältet. Som redan sagts så flera gånger i tråden så är inte truppen i sig så extremt dålig som många vill få det till. Däremot gör man fel i de flesta initiella situationer och sedan fortplantar sig felet rakt igenom. Om det är självförtroende, form eller allt annat som gått i stå det vet i tusan men kan man börja göra saker mer rätt så känns det som att många andra saker inte kommer hända.

Även om det offensiva var totalt frånvarande senast mot Chelsea så bara genom att börja springa och vara betydligt snabbare in i situationer så håller man ändå Chelsea i hyfsat förvar under 90 min.
Lite bättre utfört och mer samspelt så kan man börja vinna boll betydligt högre upp vilket kommer förändra. Det intressanta tycker jag mest var, utan Ronaldo på plan så såg det mycket bättre ut defensivt än på länge, Ronaldo kommer in och direkt får Chelsea ett par hörnor på rad som resulterar i straff (det är iaf min känsla).

Så det mest intressanta blir nog mer hur speliden kommer vara och hur man löser ekvationen Ronaldo = laget presterar
Citera
2021-11-29, 17:17
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag är jättenöjd med Rangnick, dels för att få in någon som har en taktik men också för att jag tror på lång sikt att vi behöver någon högre upp en tränaren som kan något om fotboll och har en vision (något som saknats tidigare). Tror spelet kommer bli bättre under säsongen även om jag inte förväntar mig underverk, realistiskt skulle jag väl hoppas på 4e platsen, ett hyfsat CL slutspel och i bästa fall kanske att vi vinner FA Cuppen eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Förhoppningsvis addresserar ju R.R det absolut största problemet i United så fort det går i januari - det centrala innermittfältet. Som redan sagts så flera gånger i tråden så är inte truppen i sig så extremt dålig som många vill få det till. Däremot gör man fel i de flesta initiella situationer och sedan fortplantar sig felet rakt igenom. Om det är självförtroende, form eller allt annat som gått i stå det vet i tusan men kan man börja göra saker mer rätt så känns det som att många andra saker inte kommer hända.

Även om det offensiva var totalt frånvarande senast mot Chelsea så bara genom att börja springa och vara betydligt snabbare in i situationer så håller man ändå Chelsea i hyfsat förvar under 90 min.
Lite bättre utfört och mer samspelt så kan man börja vinna boll betydligt högre upp vilket kommer förändra. Det intressanta tycker jag mest var, utan Ronaldo på plan så såg det mycket bättre ut defensivt än på länge, Ronaldo kommer in och direkt får Chelsea ett par hörnor på rad som resulterar i straff (det är iaf min känsla).

Så det mest intressanta blir nog mer hur speliden kommer vara och hur man löser ekvationen Ronaldo = laget presterar

Kommer Sancho och DVB få mer speltid tror ni? Hur kommer Rangnick se på Mcfred? (Omöjligt nu att svara på, men går ju alltid att spekulera).

// PoK
Citera
2021-11-29, 17:19
Medlem
Penaldo under gegenpress
Citera
2021-11-29, 18:53
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
R.R klar för United.
Förlåt för att jag inte hänger med, men R.R?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in