Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Wow du vet verkligen inte hur utbud och efterfrågan reglerar priset…?
Om folk överväger att sova på gatan så sjunker priset avsett om du vill erkänna det eller inte.
Ser framför mig en miljon stockholmare på gatan och en miljon varma men tomma lägenheter. 😁
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Ingen värld?
Snubben fick det att låta som priset på boenden inte kan sjunka för att "vem väljer att bo på gatan istället för att köpa boende".
Dummaste jag hört på länge. Priset på boenden kan sjunka av samma anledning som alla andra priser kan sjunka. Det handlar om utbud och efterfrågan, man behöver inte göra det svårare än så.
Slå in öppna dörrar... Vem har sagt motsatsen?
Helt omöjligt att diskutera när folk inte håller sig till poängerna.
Vad var poängen med din kommentar i sådana fall annars? Att måla upp ett orealistiskt hypotetiskt scenario som aldrig kommer inträffa som möjligtvis kan påverka fastighetspriserna? OK, vad coolt och vad produktivt för en diskussion.
Vi snackar ju om verklighetsbaserad kritik av olika tillgångsslag, jag fattar inte vad vitsen var i sådana fall med din kommentar? Ville du visa prov på din dåliga fantasi eller vad var grejen egentligen?
Här har du ett annat hypotetiskt och orealistiskt scenario: ''Vad ska du ha för nytta av BTC om en asteroid slår ner och utplånar oss alla''? Höhö, kolla vad smart jag är som lägger en sådan idiotisk kommentar!
Lite verklighetsbaserad kritik hade passat bättre.
Jag skrattar ju åt ditt extremt löjliga exempel som du skrev till David. Så du tror inte jag har koll på att fastighetspriserna rör sig upp och ner i cykler?
Men fastigheter är bland det säkraste du kan investera i. Ditt patetiska exempel är det som jag skrattar åt, du målade upp något orealistiskt scenario som aldrig kommer inträffa, tror du att fastighetsinvesterare är rädda för dina tramsiga fantasier?
Eftersom fastigheter skyddar bra mot inflation, har inneboende värde och hög efterfrågan i förhållande till utbud så är det ett fantatiskt recept på framtida värdestregring. Fastigheter har gått bra historiskt.
Haha, ja klart det kan gå ner i pris, trodde du verkligen att jag trodde att en investering någonsin är 100 % garanterad?
Fastigheter är säkrare än BTC och kommer så förbli.
Jag kommer vara svinrik inom kort, jag förlitar mig på skicklighet, inte tur som du gör, det är skillnaden.
Det är ditt exempel man skrattar åt, inget annat.