2021-11-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ingen värld?

Snubben fick det att låta som priset på boenden inte kan sjunka för att "vem väljer att bo på gatan istället för att köpa boende".
Dummaste jag hört på länge. Priset på boenden kan sjunka av samma anledning som alla andra priser kan sjunka. Det handlar om utbud och efterfrågan, man behöver inte göra det svårare än så.

Slå in öppna dörrar... Vem har sagt motsatsen?

Helt omöjligt att diskutera när folk inte håller sig till poängerna.

Och?! BTC kan sjunka i värde till $15k . Det är helt ointressant att göra den poängen. Det spelar ingen roll i längden. Vad är poängen du försöker göra? Allt kommer krascha nån gång. Det har börsen gjort och kommer alltid göra.

Om man inte tror BTC kommer krascha 80% efter denna cycle är man naiv.
Citera
2021-11-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Problemet är ju att när en aktör på marknaden skapar pengar från tomma intet som sedan används för att köpa dessa tillgångar. Har man ens en marknadsekonomi då? Är det ens ett marknadspris? Om du är en bear, hur kan du vinna mot någon som har en sedelpress?

Har det varit ett problem för aktiemarknaden tidigare att fiat currency har försvunnit i bemärkelsen att aktiemarknaden har fallerat permanent? Nej.

Och nej, tillfälliga stimulanspaket, lite inflation och tillfällig övervärdering är inga problem, det är en del av de ekonomiska cyklerna.

Slår du på inflationen och räknar på det, så ser du att det är mer läskigt än vad det slår mot en typisk investeringsportfölj.
Citera
2021-11-29, 13:49
Medlem
Citat:
Wow du vet verkligen inte hur utbud och efterfrågan reglerar priset…?

Om folk överväger att sova på gatan så sjunker priset avsett om du vill erkänna det eller inte.

Ser framför mig en miljon stockholmare på gatan och en miljon varma men tomma lägenheter. 😁

Citat:
Ingen värld?

Snubben fick det att låta som priset på boenden inte kan sjunka för att "vem väljer att bo på gatan istället för att köpa boende".
Dummaste jag hört på länge. Priset på boenden kan sjunka av samma anledning som alla andra priser kan sjunka. Det handlar om utbud och efterfrågan, man behöver inte göra det svårare än så.

Slå in öppna dörrar... Vem har sagt motsatsen?

Helt omöjligt att diskutera när folk inte håller sig till poängerna.

Vad var poängen med din kommentar i sådana fall annars? Att måla upp ett orealistiskt hypotetiskt scenario som aldrig kommer inträffa som möjligtvis kan påverka fastighetspriserna? OK, vad coolt och vad produktivt för en diskussion.

Vi snackar ju om verklighetsbaserad kritik av olika tillgångsslag, jag fattar inte vad vitsen var i sådana fall med din kommentar? Ville du visa prov på din dåliga fantasi eller vad var grejen egentligen?

Här har du ett annat hypotetiskt och orealistiskt scenario: ''Vad ska du ha för nytta av BTC om en asteroid slår ner och utplånar oss alla''? Höhö, kolla vad smart jag är som lägger en sådan idiotisk kommentar!

Lite verklighetsbaserad kritik hade passat bättre.

Jag skrattar ju åt ditt extremt löjliga exempel som du skrev till David. Så du tror inte jag har koll på att fastighetspriserna rör sig upp och ner i cykler?

Men fastigheter är bland det säkraste du kan investera i. Ditt patetiska exempel är det som jag skrattar åt, du målade upp något orealistiskt scenario som aldrig kommer inträffa, tror du att fastighetsinvesterare är rädda för dina tramsiga fantasier?

Eftersom fastigheter skyddar bra mot inflation, har inneboende värde och hög efterfrågan i förhållande till utbud så är det ett fantatiskt recept på framtida värdestregring. Fastigheter har gått bra historiskt.

Haha, ja klart det kan gå ner i pris, trodde du verkligen att jag trodde att en investering någonsin är 100 % garanterad?

Fastigheter är säkrare än BTC och kommer så förbli.

Jag kommer vara svinrik inom kort, jag förlitar mig på skicklighet, inte tur som du gör, det är skillnaden.

Det är ditt exempel man skrattar åt, inget annat.
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-29 kl. 14:00.
Citera
2021-11-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
I vilken värld skulle folk överväga att sova på gatan?! Varför skulle jag inte erkänna att priset skulle sjunka om folk valde att sova på gatan? Det är som att påstå att vi kommer flytta till Jupiter nästa år. Helt orealistiskt.

Fastigheter är säkrare investering än BTC.

Så pratar bara en människa som inte förstår betydelsen av pengar/tillgångar, inflation samt kryptovaluta.
Vilket är synd, även om du är ett rikspucko..
Vad gör du ens här inne? Går du in hos bilåterförsäljare som säljer märken du inte tycker om och berättar för dom vilka märken som är bättre också? Helt ologiskt beteende..
Ironiskt nog så råkar du kritisera den största ekonomiska revolutionen världen nånsin har skådat..
Dom 10 största kryptoplånböckerna är jävligt mycket rikare än Elon musk, världens officiellt rikaste man.. och du menar på att fastigheter är en bättre investering? Vilket skämt..

Du borde gå in på Youtube och lyssna på en intervju med Michael Saylor eller Jeff Booth så kommer du inse vilken jävla tjänst jag gör dig nu för det är svårt att inre förstå värdet av bitcoin efteråt.. Gå in nu medan bitcoin fortfarande är billigt... Du behöver inte tacka mig.. kram
Citera
2021-11-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Så pratar bara en människa som inte förstår betydelsen av pengar/tillgångar, inflation samt kryptovaluta.
Vilket är synd, även om du är ett rikspucko..
Vad gör du ens här inne? Går du in hos bilåterförsäljare som säljer märken du inte tycker om och berättar för dom vilka märken som är bättre också? Helt ologiskt beteende..
Ironiskt nog så råkar du kritisera den största ekonomiska revolutionen världen nånsin har skådat..
Dom 10 största kryptoplånböckerna är jävligt mycket rikare än Elon musk, världens officiellt rikaste man.. och du menar på att fastigheter är en bättre investering? Vilket skämt..

Du borde gå in på Youtube och lyssna på en intervju med Michael Saylor eller Jeff Booth så kommer du inse vilken jävla tjänst jag gör dig nu för det är svårt att inre förstå värdet av bitcoin efteråt.. Gå in nu medan bitcoin fortfarande är billigt... Du behöver inte tacka mig.. kram

Nej jag behöver verkligen inte tacka dig. Jag upptäckte BTC redan 2011. Men väldigt komiskt att du tror jag är anti-BTC. Du har ingen aning om hur mkt jag investerat i BTC. Här snackar vi om priset, inte om hur mycket jag eller du tror på BTC.

Tror du BTC ska toppa 300k denna cycle eller?
Citera
2021-11-29, 14:28
Avstängd
Citat:
Och?! BTC kan sjunka i värde till $15k . Det är helt ointressant att göra den poängen. Det spelar ingen roll i längden. Vad är poängen du försöker göra? Allt kommer krascha nån gång. Det har börsen gjort och kommer alltid göra.
Man kan alltid trösta sig med att begagnade grafikkort kommer vara extremt billiga om bitcoin kraschar...
Citera
2021-11-29, 14:28
Medlem
Citat:
Nej jag behöver verkligen inte tacka dig. Jag upptäckte BTC redan 2011. Men väldigt komiskt att du tror jag är anti-BTC. Du har ingen aning om hur mkt jag investerat i BTC. Här snackar vi om priset, inte om hur mycket jag eller du tror på BTC.

Tror du BTC ska toppa 300k denna cycle eller?

Upptäcka och förstå är två skilda termer..
Sen om du är anti eller inte är irrelevant när du inte begriper vad det är för något.

Sen med tanke på att du pratar om en 80% samt att fastigheter är en bättre investering så gissar jag på att du äger 0 btc..
Om det inte är så att du gillar att förlora pengar.. normala människor investerar i projekt som dom tror genererar vinst med tid iallafall..

Ingen kan se in i framtiden så vart btc står efter denna cykel går inte att svara på..
Btc kan droppa 20% på en dag om det är så, men den kan lika gärna öka 20%.. Vem fan vet..
80% dropp är dock rätt osannolikt. 50-60% är kanske möjligt. Men 80, har jag svårt att se..
BTC hitta kritisk support imorses på 56, 4 års cykeln är förmodligen slut och allt tyder på bullmarknad så någon btc drop nu i december är det bara lågbevågade som tror...
Citera
2021-11-29, 14:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Vad var poängen med din kommentar i sådana fall annars? Att måla upp ett orealistiskt hypotetiskt scenario som aldrig kommer inträffa som möjligtvis kan påverka fastighetspriserna?

Fråga inte mig, det var david-taxi som började prata om att hus priser måste stiga för att folk inte väljer att sova på gatan:
Citat:
Fastigheter kommer alltid vara en bra investering oavsett hur det går för BTC. Tror du folk ska sluta köpa hus eller? Bo på gatan?

Jag bara svarade honom i ett försök att poängtera att huspriser kommer sjunka i värde innan folk börjar sova på gatan.
Snacka med honom istället.
Citera
2021-11-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Upptäcka och förstå är två skilda termer..
Sen om du är anti eller inte är irrelevant när du inte begriper vad det är för något.

Sen med tanke på att du pratar om en 80% samt att fastigheter är en bättre investering så gissar jag på att du äger 0 btc..
Om det inte är så att du gillar att förlora pengar.. normala människor investerar i projekt som dom tror genererar vinst med tid iallafall..

Ingen kan se in i framtiden så vart btc står efter denna cykel går inte att svara på..
Btc kan droppa 20% på en dag om det är så, men den kan lika gärna öka 20%.. Vem fan vet..
80% dropp är dock rätt osannolikt. 50-60% är kanske möjligt. Men 80, har jag svårt att se..
BTC hitta kritisk support imorses på 56, 4 års cykeln är förmodligen slut och allt tyder på bullmarknad så någon btc drop nu i december är det bara lågbevågade som tror...

Om du INTE räknar med en 80% korrektion från toppen så har du inte varit med i detta spel speciellt länge.

Det handlar inte om vad jag tror kommer hända. Det handlar om vad som hänt upprepade gånger tidigare och att förstå sig på hur dessa cycles funkar. Sen hur du får det till att jag påstår att BTC ska krascha nu i december vet jag inte. Jag sa END OF CYCLE. Jag sa aldrig när det kommer ske.

Det verkar inte som du har speciellt bra koll på tidigare cycles. Du kanske ska titta på det istället för att lyssna på en BTC maximalist som MS.
Senast redigerad av david-taxi 2021-11-29 kl. 14:46.
Citera
2021-11-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Man kan alltid trösta sig med att begagnade grafikkort kommer vara extremt billiga om bitcoin kraschar...

BTC mineas inte med GPUs. Jag tror GPUs kommer tappa i pris i början på 2023 efter att man inte längre kan minea ETH.
Citera
2021-11-29, 14:54
Medlem
Citat:
Om du INTE räknar med en 80% korrektion från toppen så har du inte varit med i detta spel speciellt länge.

Det handlar inte om vad jag tror kommer hända. Det handlar om vad som hänt upprepade gånger tidigare och att förstå sig på hur dessa cycles funkar. Sen hur du får det till att jag påstår att BTC ska krascha nu i december vet jag inte. Jag sa END OF CYCLE. Jag sa aldrig när det kommer ske.

Det verkar inte som du har speciellt bra koll på tidigare cycles. Du kanske ska titta på det istället för att lyssna på en BTC maximalist som MS.

Jag tror en 80% korrektion är osannolik, det är några få lågbegåvade som gör de. Allt är hypotetiskt. Btc kan rasa 99% imorgon om det är så, men jag finner det osannolikt..... Jag räknar med att alla mina investeringar kan vara värda noll imorgon men det är osannolikt. Förstår du?

Cyklar har jag koll på.. som jag skrev är 4 åra cykeln över.. vet du vad som brukar när den börjar om igen?

Sen lyssnar jag inte på MS men jag rekommenda4 nybörjare att börja lyssna på han för han har inte fel även om hela sanningen är större än så.
Citera
2021-11-29, 15:11
Medlem
Citat:
BTC mineas inte med GPUs. Jag tror GPUs kommer tappa i pris i början på 2023 efter att man inte längre kan minea ETH.

Menar du att eth är den stora faktorn till dagens gpu priser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in