2021-11-29, 10:00
Medlem
Cameltotems avatar
Upp 100% redan på 20 SPX cert.

Jävla bög björnar, så jävla körda.
Citera
2021-11-29, 10:36
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
För er som läser här, ha i åtanke att det skapas såna här trådar varje gång någonting potentiellt kan ske. Dom som har fel glöms snabbt bort, av den enkla anledningen att folk slutar kommentera, men dom som för en gångs skulle har rätt ältas och ältas om och om igen och får mycket mer synlighet. Det kan få en att tro att folk här har koll och vet vad dom gör, men dom flesta har uppenbart inte det.

Så det är ingen idé att få panik av enstaka händelser. Att tajma marknaden är i stort sett omöjligt, sannolikheten är enormt mycket större att du förlorar pengar på att sälja och köpa så fort du "tror" någonting ska hända.

Så otroligt viktigt att förstå så att det är nästan så att det skulle implementeras en pop-up med den här texten när man går in i ekonomi forumet.

Ser otroligt många användarnamn som jag som hängt här i snart ett decennium inte alls känner igen. Ska man tro forum så är alltid domedagen precis bakom nästa hörn, men det är sällan så.

Mitt minne av liknande händelser senaste 6-7åren, kommer säkert inte ens ihåg hälften.(inte i ordning)

-Nollränta
-Minusränta
-Brexit
-Putin annekterar Krimhalvön (WW3 here we go)
-Brexit 2
-Nord Korea skjuter atombomber över japan (WW3, this time for realz)
-Nord Korea påstås kunna nå USA mainland med atomvapen
-Grekland går pankrutt
-Brexit 3 - electric boogaloo
-Trump blir invald
-Någon judisk 7årscykel
-Trump startar handelskrig emot kina
-5G, öst vs väst. Huawei bannad och kina förväntas straffa väst. (WW3 på riktigt nu gubbar, sälj allt ni har och köp ammunition)
-Ebola bryter ut i Afrika
-Atombombs alarm tjuter i Hawaii (WW3 någon?)
-Brexit 4 - the leavening
-Corona
-Corona 2 the next generation
Osv osv.

Skrev med t.ex brexit flera gånger eftersom det vid flera tillfällen skulle krascha pga det. Först var det omröstningen, sen var det någon sista dag att nå någon deal (flera gånger), sen var det när dom faktiskt lämnade. Osv.

Man blir avtrubbad med tiden.
Citera
2021-11-29, 10:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tror ViX lär skjuta i höjden nästa vecka då Omicron kommer utplåna alla framsteg vi gjort med vaccinet.
För er som ligger lång kommer ni vara fucked - om ni inte köper puts som skydd.

Alla andra får skynda på att blanka.

Hur kommer ni handla nästa vecka?

När kommer kollapsen? Imorrn eller?
Citera
2021-11-29, 10:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Hoppas ni som paniksålde i fredags ångrar er.😂🤣

Kan man inte sitta still i båten ska man spara i madrassen.
Citera
2021-11-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Läste att oljan var upp ca 5%, så jag skippade det. Men jag var fett björnig under helgen.

Tänkte köpa Pharma när USA öppnar.
Jag har hållit mig borta från olja, kändes som en läskig bubbla!
Hoppa på BFRI tåget, stängde 2,63 förra tisdagen och är på 10 dollar nu i premarket Nyligen IPO och pumpas till max
Citera
2021-11-29, 11:13
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tror ViX lär skjuta i höjden nästa vecka då Omicron kommer utplåna alla framsteg vi gjort med vaccinet.
För er som ligger lång kommer ni vara fucked - om ni inte köper puts som skydd.

Alla andra får skynda på att blanka.

Hur kommer ni handla nästa vecka?

Hur mycket förlorade du? 😅
Citera
2021-11-29, 11:27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag har hållit mig borta från olja, kändes som en läskig bubbla!
Hoppa på BFRI tåget, stängde 2,63 förra tisdagen och är på 10 dollar nu i premarket Nyligen IPO och pumpas till max

Skumt, hittar bara ett tyskt bolag, Biofrontera, med ticker BFRA på Nasdaq.
Verkar inte kunna köpa BFRI på min handelsplats. Biofrontera Inc med ticker BFRI.
Så det är alltså det amerikanska bolaget, kommer ju ursprungligen från Tyskland.

Vad är det som gör att bolaget springer i USA? Det tyska ser helt dött ut.
Citera
2021-11-29, 11:33
Medlem
Citat:
Skumt, hittar bara ett tyskt bolag, Biofrontera, med ticker BFRA på Nasdaq.
Verkar inte kunna köpa BFRI på min handelsplats. Biofrontera Inc med ticker BFRI.
Så det är alltså det amerikanska bolaget, kommer ju ursprungligen från Tyskland.

Vad är det som gör att bolaget springer i USA? Det tyska ser helt dött ut.
Går att köpa på avanza åtminstone!
Främst pumpas den pga uppdaterat PT till $20
Citera
2021-11-29, 11:42
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Som sagt TS har förmodligen som uppsikt att skrämma folk

Avsikt?
Citera
2021-11-29, 11:44
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Går att köpa på avanza åtminstone!
Främst pumpas den pga uppdaterat PT till $20

Ok! Du ligger redan inne? Premarket är to the mooon! Jag är på väg in i Pfizer, Moderna och Novavax, samtliga drar i premarket. Fan vad jag hatar premarket, jävla mygel, själv sitter man och tittar på utan att kunna köpa. Hann få in en liten summa i Pfizer i fredags iallafall. Sorry för mitt rabblande om post/pre-market, inte första gången, men de som kom på dessa "interna" system skall ha knogmackor och högafflar i röven.
Citera
2021-11-29, 12:09
Medlem
Citat:
Ok! Du ligger redan inne? Premarket är to the mooon! Jag är på väg in i Pfizer, Moderna och Novavax, samtliga drar i premarket. Fan vad jag hatar premarket, jävla mygel, själv sitter man och tittar på utan att kunna köpa. Hann få in en liten summa i Pfizer i fredags iallafall. Sorry för mitt rabblande om post/pre-market, inte första gången, men de som kom på dessa "interna" system skall ha knogmackor och högafflar i röven.
Har GAV på 5,80
Ja vaccinbolagen blir intressanta framöver, köpte BNTX i januari men sålde senare, hade gjort 400% om jag hållt...

Pre/postmarket är idiotiskt.
Citera
2021-11-29, 12:11
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Snyggt isf, och jag menade inget negativt med dåraktigt, alla är vi degenerate gamblers ibland.

Det är lugnt. Jag har en lång portfölj jag tar hand om sedan 2015 när jag började spara på börsen. Har alltid likvider liggandes och använder dessa dagar då det är mycket rörelser upp och ner. Ibland träffar jag riktigt bra, ibland blir det förlust. Är mest för lite spänning i vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in