2021-11-29, 06:30
Medlem
Haddock93s avatar
HSI verka stänga nedanför sin bullish trendkanal idag igen.

Luktar svaghet för mig.
Citera
2021-11-29, 06:43
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag tror att han blandar ihop bull och bearcert eftersom han precis läst de orden och köpet i Fredags hände bara i drömmarna.

Kanske på morgonrekylen då, skillat och korkat på samma gång.

Ja exakt, jag har inte blandat ihop bear/bull. Utan handlade före rekylen när omx30 stod i -3,5% och sålde efter omx30 studsade upp igen.

Det var det som var konsttycket så att säga. Kalla det dåraktigt. Men dagar med mycket volla är mumma.
Citera
2021-11-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Sådär ja, futures öppnar på nästan 1% upp

så mycket för den kraschen

Relevant är hur den stänger, inte öppnar.
Citera
2021-11-29, 09:08
Medlem
Hoppas ni som paniksålde i fredags ångrar er.😂🤣
Citera
2021-11-29, 09:15
Medlem
Kaustis avatar
För er som läser här, ha i åtanke att det skapas såna här trådar varje gång någonting potentiellt kan ske. Dom som har fel glöms snabbt bort, av den enkla anledningen att folk slutar kommentera, men dom som för en gångs skulle har rätt ältas och ältas om och om igen och får mycket mer synlighet. Det kan få en att tro att folk här har koll och vet vad dom gör, men dom flesta har uppenbart inte det.

Så det är ingen idé att få panik av enstaka händelser. Att tajma marknaden är i stort sett omöjligt, sannolikheten är enormt mycket större att du förlorar pengar på att sälja och köpa så fort du "tror" någonting ska hända.
Citera
2021-11-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
För er som läser här, ha i åtanke att det skapas såna här trådar varje gång någonting potentiellt kan ske. Dom som har fel glöms snabbt bort, av den enkla anledningen att folk slutar kommentera, men dom som för en gångs skulle har rätt ältas och ältas om och om igen och får mycket mer synlighet. Det kan få en att tro att folk här har koll och vet vad dom gör, men dom flesta har uppenbart inte det.

Så det är ingen idé att få panik av enstaka händelser. Att tajma marknaden är i stort sett omöjligt, sannolikheten är enormt mycket större att du förlorar pengar på att sälja och köpa så fort du "tror" någonting ska hända.

Precis.. tyvärr läser många sånna här trådar eller inlägg på Facebook och blir rädd.

Som sagt TS har förmodligen som uppsikt att skrämma folk
Citera
2021-11-29, 09:21
Medlem
Vilken björn kastade in handduken vid öppning?
Haha helt otroligt att folk fortfarande tror covid kommer krascha börsen
Citera
2021-11-29, 09:23
Medlem
kakburks avatar
Tänkte skriva det tidigare att börsen mycket väl kan gå plus idag på grund av att dippen skapat köpläge som pressar upp priserna.
Men börsen har också varit svängig över dagen senaste tiden. Jag utesluter inte att allt dämpas i eftermiddag och vi får se fortsatta svängiga dagar och röda börser framöver.

Det är liksom ingen naturlag att börsen måste öka varenda dag eller vecka och den överhettning vi sett i år måste ta slut någon gång.
Citera
2021-11-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Tänkte skriva det tidigare att börsen mycket väl kan gå plus idag på grund av att dippen skapat köpläge som pressar upp priserna.
Men börsen har också varit svängig över dagen senaste tiden. Jag utesluter inte att allt dämpas i eftermiddag och vi får se fortsatta svängiga dagar och röda börser framöver.

Det är liksom ingen naturlag att börsen måste öka varenda dag eller vecka och den överhettning vi sett i år måste ta slut någon gång.
Måste den? Det är så mycket pengar inpumpat i dagens ekonomi att det är löjligt. Det skulle krävas ett tredje världskrig för att börsen ska krascha (-20%), men tills dess kommer den sakta och säkert ta nya höga nivåer.
Citera
2021-11-29, 09:31
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Ja exakt, jag har inte blandat ihop bear/bull. Utan handlade före rekylen när omx30 stod i -3,5% och sålde efter omx30 studsade upp igen.

Det var det som var konsttycket så att säga. Kalla det dåraktigt. Men dagar med mycket volla är mumma.
Snyggt isf, och jag menade inget negativt med dåraktigt, alla är vi degenerate gamblers ibland.
Citera
2021-11-29, 09:47
Medlem
BestCoast.s avatar
Den ''stora'' smällen kom redan i torsdags- fredags, var inget som indikerade på fortsatt stor nedgång. Skrämselpropaganda.
Citera
2021-11-29, 10:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Vilken björn kastade in handduken vid öppning?
Haha helt otroligt att folk fortfarande tror covid kommer krascha börsen

Läste att oljan var upp ca 5%, så jag skippade det. Men jag var fett björnig under helgen.

Tänkte köpa Pharma när USA öppnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in