2021-11-28, 23:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Så du har bevis för ditt påstående om Busch ska ha känt till att esb, enligt dig och andra, är dement och använt det för köpa ett hus?

Det är extrema anklagelser.
Det är konstigt att du är mer arg på Busch än på de advokater, ombud och vänner som ska ha varit delaktiga i tvinga Esb skriva på förlikningen. Några som han anklagar för tvingat honom skriva på, inte tjatat, tvingat.
Jag skrev om det är så, inte att det var så. Ha lite känsla för vad som skrivs.
Och, ja, jag tycker att mycket talar för det. Men bevis! Har du bevis för att Esbjörn inte ångrat sig av fri vilja. Svar nej, men jag antar att du tycker det finns saker som tyder på det.

Mina misstankar mot Ebba är ju på inget sätt värre än Ebbas misstankar mot Esbjörns omgivning. Hon kommer med väldigt extrema anklagelser själv faktiskt.

Har du bevis för att ingen tvingas Esbjörn att skriva på? Vad säger att Esbjörns Juridiska ombud inte hade kopplingar till livets ord? Och att de faktiskt sa som Esbjörn säger att de sa?

- Skriv på förlikningen annars står du utan juridisk hjälp vid rättegången.

Jag menar om det inte är osannolikt att Monica, Margareta, Matz och Johann samarbetar mot Esbjörns vilja. Och att alla är införstådda i planen att i framtiden lägga rabarber på Att Esbjörns hus. Så är det väl inte osannolikt att hans juridiska ombud blåst honom.

Jag menar om förklaringarna låter som sagor på ena hållet, bör det väl vara okey att de låter som det på andra håller oxå?

Och varför i herrans namn skulle jag vara arg på Esbjörn eller någon i hans team? Jag är ju helt säker på att han ångrat sig. Och att han ångrade sig redan dagen efter kontraktsskrivningen som han säger.

Om han är dement, rätthaverits eller dumgubbe kvittar mig lika. Det intressanta i det här är Ebba och hennes agerande.

Det är ju hon som säger sig representera ett parti med lite högre moral än de andra partierna. Det är hon som säger sig bry sig mer om äldre och deras rättigheter än andra.
2021-11-28, 23:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är redan bevisat att Esbjörn så sent som i somras inte led av demens, och vi vet också att Ebba inte var närvarande när Esbjörn undertecknade förlikningsavtalet.

Så om det nu är så att Esbjörn plötsligt blivit dement över natt, så är det ingenting som Ebba kan ha vetat om, tvärtom är det Esbjörns "godhjärtade vän", barnvåldtäktsmannen och de två advokaterna som har lurat en dement man. Därtill så har ju då denne demente man på något underligt vis alldeles själv lyckats snoka upp ett nytt juridiskt ombud i en helt annan landsände än där han själv bor, det är fan inte illa pinkat av en dement gubbe. Och därtill har då ännu ett juridiskt ombud låtit sig, fullt medvetet, anlitas av denne demente gubbe som han också låter utfärda en fullmakt till sig, där snackar vi verkligen att lura dementa åldringar i så fall.

Det är bara rena idioter och fullständigt oinsatta, som tror att Esbjörn är dement, alla andra vet att han aldrig varit det och inte är det nu heller.
Hur är det bevisat?
2021-11-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Och, ja, jag tycker att mycket talar för det. Men bevis! Har du bevis för att Esbjörn inte ångrat sig av fri vilja. Svar nej, men jag antar att du tycker det finns saker som tyder på det.

Mina misstankar mot Ebba är ju på inget sätt värre än Ebbas misstankar mot Esbjörns omgivning. Hon kommer med väldigt extrema anklagelser själv faktiskt.

Har du bevis för att ingen tvingas Esbjörn att skriva på? Vad säger att Esbjörns Juridiska ombud inte hade kopplingar till livets ord? Och att de faktiskt sa som Esbjörn säger att de sa?

Jag menar om det inte är osannolikt att Monica, Margareta, Matz och Johann samarbetar mot Esbjörns vilja. Och att alla är införstådda i planen att i framtiden lägga rabarber på Att Esbjörns hus. Så är det väl inte osannolikt att hans juridiska ombud blåst honom.

Jag menar om förklaringarna låter som sagor på ena hållet, bör det väl vara okey att de låter som det på andra håller oxå?

Och varför i herrans namn skulle jag vara arg på Esbjörn eller någon i hans team? Jag är ju helt säker på att han ångrat sig. Och att han ångrade sig redan dagen efter kontraktsskrivningen som han säger.

Om han är dement, rätthaverits eller dumgubbe kvittar mig lika. Det intressanta i det här är Ebba och hennes agerande.

Det är ju hon som säger sig representera ett parti med lite högre moral än de andra partierna. Det är hon som säger sig bry sig mer om äldre och deras rättigheter än andra.

Du har rätt att det inte finns bevis på att esb blev hotad med misshandel om han inte skrev på.
Det finns inget bevis att hans ny ombud slår han heller.
Finns bevis att han skrev på kontraktet frivilligt, då han har sagt det rätten. Är han dement som du verkar vilja han är, så betyder att han ångra sig dagen efter kan vara helt fel likt det han sa till rätten om kontraktet. Allt han har sagt går inte lita.

Skrev inte att du var arg på esb. Skrev att det är konstigt att du är mer arg på Busch än på de advokater, ombud och vänner som ska ha varit delaktiga i tvinga Esb skriva på förlikningen. Och det är han själv som säger det enligt det som lämnas in till rätten. Om det är sant hoppas jag han anmäler dom.

Hittils har det inte kommit fram något som säger Busch agerande har varit fel förutom litat på esb.
Mycket talar om han skrev på under fri vilja förra året och sen ångra sig. Men istället för göra allt för kontakta Busch, som träffa henne på tillträdesdagen med någon han lita på, så gjorde han saken värre för sig själv. Sen värre med inte vilja ha dialog med Busch.
Busch har visat mer tålamod än andra hade gjort I likande position.

Och tanke på att esb nuvarande ombud har sagt om Busch slängde lite mer pengar på bordet skulle esb dra sig tillbaka, verkar det handla om pengar för esb.
2021-11-29, 00:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Hur är det bevisat?

Det är bevisat att han i december 2020 inte var dement och saknade rättshandlingsförmåga.
Vad som kan bevisas nu ett år senare vet vi inte.
Om det visar sig att Esbjörn under det senaste året utvecklat någon sorts demens, påverkar det inte faktumet att då han sålde fastigheterna hade han full rättshandlingsförmåga.
Om det visar sig att Esbjörn under det senaste året utvecklat någon sorts demens, kan han ändå bedömas ha kvar rättshandlingsförmågan men vara i behov av hjälpinsatser i hemmet.
Om det visar sig att Esbjörn under det senaste året utvecklat någon sorts demens, kan det finnas behov av hjälpinsatser i hemmet och hjälp av godman på frivillig basis då rättshandlingsförmågan kvarstår.
Om det visar sig att Esbjörn under det senaste året utvecklat någon sorts demens kan behov av förvaltare föreligga, överförmyndarnämnden utser då en oberoende förvaltare som övertar hela Esbjörns liv och ekonomi då Esbjörns rättshandlingsförmåga är som bortblåst och det för alltid.

Det blir inte roligt för Esbjörn att vara livegen och att de ”närmaste” kapas från allt rörande Esbjörn.
Så jag hoppas verkligen för hans skull att han fortfarande får ”godkänt” på sina utredningar.
2021-11-29, 01:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Jag tror att du är sanningen på spåret och att det finns kopplingar ända upp till Illuminati och att den här husaffären bara är en liten del i ett mycket större sammanhang. Du har väl läst Änglar och demoner av Dan Brown? Det är fullt rimligt att det hela börjar med en lite förfallen stuga utanför Uppsala och slutar med ett påvemord. En urgammal plan skrids till verket som syftar till att förinta och utplåna Vatikanen som är själva kärnan till den katolska rörelsen. Den som läst på vet att Jesus var gift med Maria av Magdala som i själva verket lever i en reinkarnation i Ebba Busch. Sanna mina ord, hon är inte att lita på.
2021-11-29, 01:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Ebba Busch representerar inte någon annan än sej själv och Livets Ord, hennes moralkompass den är tillverkad hos Livets Ord. Att Ebba är partiledare hos KD är bara den ultimata platsen för henne och församlingens vägnar. När man förstått och inser hennes bakgrund är det inte konstigt att hon blåser Esbjörn, det är bara enligt alla konstens regler i denna miljö.
Esbjörn skulle bara bli ett mycket enkelt byte för vår kära Ebba Busch, det var fullständigt rekat och klart av Ebbas familj, tillika Livets Ordanhängare. Men ingen av de hade räknat med att denna i deras ögon mycket EGNA-80-plus gubbe (trots sina stora kognitiva störningar) skulle vägra bli bedragen på sin fastighet, denna fantastiska fastighet med strandläge vilken funnits lång tid i Esbjörns familj, så är dock fallet, frågan nu är endast när Ebba Busch kommer att backa, inte om.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-29 kl. 01:56.
2021-11-29, 02:02
Medlem
Jag brukar tänka att de som är upprörda över Ebbas "moralkompass" i detta, men aldrig säger ett ord om den som försöker våldta barn, eller de som försvarar den som försöker våldta barn, inte vet vad ordet "moralkompass" egentligen betyder.

Av all granskning som Ebba utsatts för i detta, har det visat sig att hon inte har gjort någonting fel i denna husaffären.
2021-11-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba Busch representerar inte någon annan än sej själv och Livets Ord, hennes moralkompass den är tillverkad hos Livets Ord. Att Ebba är partiledare hos KD är bara den ultimata platsen för henne och församlingens vägnar. När man förstått och inser hennes bakgrund är det inte konstigt att hon blåser Esbjörn, det är bara enligt alla konstens regler i denna miljö.
Esbjörn skulle bara bli ett mycket enkelt byte för vår kära Ebba Busch, det var fullständigt rekat och klart av Ebbas familj, tillika Livets Ordanhängare. Men ingen av de hade räknat med att denna i deras ögon mycket EGNA-80-plus gubbe (trots sina stora kognitiva störningar) skulle vägra bli bedragen på sin fastighet, denna fantastiska fastighet med strandläge vilken funnits lång tid i Esbjörns familj, så är dock fallet, frågan nu är endast när Ebba Busch kommer att backa, inte om.
Listigt, det är självklart att de har rekat och kartlagt allt in i minsta detalj! Det finns gömda skatter på denna underbara tomt i strandläge. Detta är egentligen en plan för att komma åt Esbjörn Bolins unika samling av exklusiva veteranbilar som han förvarar på tomten. Bilar som han försiktigt täckt med presenningar och granris för att bevara deras glans och lyster. Det är noga utvalda märken som alla bilkännare vet kommer att skjuta i höjden värdemässigt inom en snar framtid. Det vet så klart vår kära Ebba Busch! Se bara på denna lista av fina klenoder, det är dem hon vill ha!

Saab 95 V4 ABR398 Grön Herrgårdsvagn 1972
Triumph 2000 MK 2 AFG029 Röd Sedan 1971
Volkswagen LIM 113 AFW196 Vit Bil 1961
Bmc 1800 MGB BLW540 Mörkblå Sedan 1967
Bmc 850 Austin VAN BXR432 Blå Lätt lastbil 1968
Volkswagen 1500 LIM 113 EGY940 Mörkröd Sedan 1968
Mazda 323 GLX MDP369 Röd Sedan 1986
2021-11-29, 06:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Jag brukar tänka att de som är upprörda över Ebbas "moralkompass" i detta, men aldrig säger ett ord om den som försöker våldta barn, eller de som försvarar den som försöker våldta barn, inte vet vad ordet "moralkompass" egentligen betyder.

Av all granskning som Ebba utsatts för i detta, har det visat sig att hon inte har gjort någonting fel i denna husaffären.
De skiter egentligen fullständigt i Esbjörn väl och ve.
De struntar i generalfullmakten från helvetet och att han slösat hundratusentals kronor, på en mål som han inte haft en chans att vinna.
De viktiga för dem, är att Ebba skall lida.
2021-11-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De skiter egentligen fullständigt i Esbjörn väl och ve.
De struntar i generalfullmakten från helvetet och att han slösat hundratusentals kronor, på en mål som han inte haft en chans att vinna.
De viktiga för dem, är att Ebba skall lida.

Skiter fullständigt i Ebbas väl o ve. Det sköter hon så bra själv, not.

Det viktiga för Esbjörns väl o ve är att han får behålla sitt hus så länge han vill, utan att någon lägger vantarna på det!

Om Esbjörn vill ha generalfullmakt o offra sina stålar - ja, då får han göra det, så länge han inte uttrycker att han känner sig lurad.

OBS! Att han uttrycker sig klart o tydligt att han känner sig lurad av Ebba räcker för mig.
2021-11-29, 08:41
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Det viktiga för Esbjörns väl o ve är att han får behålla sitt hus så länge han vill, utan att någon lägger vantarna på det!

Om Esbjörn vill ha generalfullmakt o offra sina stålar - ja, då får han göra det, så länge han inte uttrycker att han känner sig lurad.

OBS! Att han uttrycker sig klart o tydligt att han känner sig lurad av Ebba räcker för mig.

Han uttrycker ju att han har blivit lurad och tvingad av Monika som innehar generalfullmakten.
2021-11-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Esbjörn uttrycker klart och tydligt i Aktbilaga 174 att han tvingats till att skriva under förlikningsavtalet. De som tvingat honom är Monica Pernroth-Lüllma och hans advokat. Detta har du överseende med. Detta protesterar du inte mot! Det är bara köparen du har åsikter om ändå påstår du att du skiter i henne. Det du uttrycker är hat och inget annat, personligt och utstuderat hat!

Att lag och rätt inget betyder för dig och dina gelikar behöver ingen undra över. Det hemska är att du gör skillnad på folk och folk. Det enda som kanske kan ge Esbjörn tillbaka huset han sålde 20 aug 2020 är att han vid detta tillfälle inte hade rättshandlingsförmåga. I Aktbilaga 75 förklarar en geriatrikprofessor att Esbjörn har rättshandlingsförmåga. Jag tror definitivt mer på en geriatrikprofessor än på självpåtagna experter, med egen agenda, i detta forum som inte har en aning om vad de skriver om!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in