Citat:
Ursprungligen postat av
AlexxHooker
Någon som för länge länge sedan släppte det och gick vidare i sitt liv, någon som inser att dessa saker inträffade 2002-2004, och att det nu är 2021.
Nästan 20 år har alltså passerat, stadsministrar har kommit och gått, vissa utav er här inne existerade inte ens, jag var ett omoget barn utan vuxen vägledning och riktning, vilket om något är sorgligt och tragiskt om man faktiskt skall inse allvaret i det, och inte alls något man bör håna någon annan för, vem fan gör ens så om man inte enbart har elaka intentioner?
Vad skulle syftet annars möjligtvis vara om inte att bara ösa skit?
Vore ju mer logiskt att beklaga sig över hur vissa barn kan hamna så snett och att de faller mellan stolarna och glöms bort av samhället, och att de bör fångas upp och redas ut istället för att håna.
Precis. Det är tragiskt när barn far illa. Det är än mer tragiskt när fullvuxna män sitter fast i sin barndom och inte kan gå vidare. När man använder sina oförätter man råkade ut för som minderårig som ett svepskäl för att inte ta tag i sitt liv.
https://youtu.be/JjfClL6nogo
Det är liksom ditt ansvar att göra dig av med dina trauman. Det är vad som kännetecknar vuxenlivet. Du hade inte ansvar för det du fick utstå som barn. Men du har ett ansvar för att inte låta dig definieras av dina barndomsbekymmer långt upp i vuxen ålder.
För ganska exakt ett år sedan var det snack om din ångest och hur du börjar ta ansvar för den. Nu står du här och stampar, ett år senare. Inget har hänt. Du har tydligen fortfarande ångest, som fortfarande håller dig tillbaka. Fråga, vad har du gjort under det gångna året? Tydligen ingenting.
Du sitter fast i din drömvärld och tror att bara jag klänger mig fast lite längre så kommer det lossna. Snart kommer försäljningen igång och mitt märke kommer bli marknadsledande. (Dribbla inte bort det, det är precis din målsättning vilket du redogjorde för i din lanseringsvideo.), och då ska du VISA OSS. När det krackelerar då, och du är 35 och fortfarande står kvar och stampar. 40 år? Ska du fortfarande vara en mansbebis då också?
Kolla på videon jag länkat. Du kan välja väg själv eller kastas in på en väg varesig du vill eller inte. Det kommer inte vara en vacker syn.