2021-11-29, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Snällt mot Therese
Hon sköter morgonbestyr i hemmet, får säkert iväg killarna till skolan, förbereder så mycket hon hinner, rasken sitter och surfar på flashback..tills T går till jobbet och hans ansvar för bebisen kickar igång, sen går det inte lång tid innan det rycker i egotarmen och han åter skriver på flashback. Ett litet avbräck när han iorninställer dagens maträtt, falukorv i grishålet, sen antar jag att grabbarna lägger sig efter en fistbump, till ljudet av surfplattan/tvn
Sen kommer hans gudinna hem, efter att rasken fått sin avsugning och har berättat om alla stordåd han tagit sig för, så kan hon sätra sig med tiggarliven, där tack-så-micke-koppen består av olika swishmottagare..
Hur länge kommer hon orka?

Ett efterblivet inlägg med efterblivna funderingar som avrundas med en konstig fråga då hela inlägget enligt egen utsago är baserat på dina egna antaganden. <3
Citera
2021-11-29, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Vad för dig är det som gör det till ljuva minnen, och varför?
Och oavsett svar, reflektera kring det, och gör det lite till, och se om du förstår vad jag menar.

För mig är det iaf allt annat än ljuva minnen, det är väldigt mörka minnen från en väldigt mörk tid i mitt liv, slutet av min "tryckkokarperiod" som jag kallar't.
Det var extremt stor humor. Det var verkligen kusinen från landet på styva linan. Och verkligen alla kunde se att du prövade vara något som du inte är och just det var extremt jävla jättekul. Det där kommer leva vidare i det allmännas minne väldigt länge, precis som han idrottsläraren från Gotland.
Citera
2021-11-29, 01:27
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Vem är det som sköter min webbutik med allt vad det innebär?
Vem är det som svarar på mail och DMs ifrån kunder som har frågor om ordrar och produkter, filmar och klipper då?
Eller är det saker som inte alls kräver varken tid eller engagemang menar ni?
Filmar och klipper VAD? Dina Youtube-videor som i bästa fall når 10 lax visningar? Och hur många mail och DM får du på en dag egentligen?

Hur högt värdesätter du din egen tid? Hört talas om att jobba smart?

Det är SMART att ta ett helt vanligt Svensson-jobb där man har fasta tider då man ska befinna sig på en arbetsplats för att se till att företaget gå runt. Är du riktigt bra på det kanske du kan bli arbetsledare eller kanske till och med chef. Du ÄR inte en företagare. Romerna utanför Coop tjänar på riktigt mer än vad du gör och det är nästan så att de har mer skam i kroppen vid det här laget också. Och de sitter säkert inne på bra många fler bokstavskombinationer än vad du gör.
Citera
2021-11-29, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
2021-11-25, 00:56 #19486

Delad eller gemensam?

Det är ju exakt samma sak?
Citera
2021-11-29, 01:30
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Det är ju exakt samma sak?
Å herregud, det är varandras raka motsats, Alex...
Citera
2021-11-29, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Alltså, du har asperger va?

Jag kom att tänka på när Rask körde förlossnings-live och klagade på att max maten var kall när det var tittarna som betalat den.

Kall mat är kall mat, oavsett om det är kungen, jag själv eller Ture Sventon som betalat den.
Citera
2021-11-29, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hahaha, privat-rask, som pallar upp en livestudio på bb... fick han inte snus levererat?
Vilken Karl, han måste kännas som en klippa, han riktigt älskar sin fru så mycket att han vill att hela världen ska få vara med på firandet av bröllopsdagen. Vad gulligt. Riktigt ömt🙄

Jag FICK inte lämna avdelningen om jag ville närvara under förlossningen, då var det en tittare i liven som själv erbjöd sig att åka och köpa snus, jag betalade snuset och swishade henne extra för besväret.
Det handlar inte om att känna sig som någon jävla konung medans andra anstränger sig för ens skull eller vad du nu vill få det till, det handlade om den snussugen 3egångspappa.
Citera
2021-11-29, 01:33
Medlem
Citat:
Någon som för länge länge sedan släppte det och gick vidare i sitt liv, någon som inser att dessa saker inträffade 2002-2004, och att det nu är 2021.
Nästan 20 år har alltså passerat, stadsministrar har kommit och gått, vissa utav er här inne existerade inte ens, jag var ett omoget barn utan vuxen vägledning och riktning, vilket om något är sorgligt och tragiskt om man faktiskt skall inse allvaret i det, och inte alls något man bör håna någon annan för, vem fan gör ens så om man inte enbart har elaka intentioner?
Vad skulle syftet annars möjligtvis vara om inte att bara ösa skit?
Vore ju mer logiskt att beklaga sig över hur vissa barn kan hamna så snett och att de faller mellan stolarna och glöms bort av samhället, och att de bör fångas upp och redas ut istället för att håna.

Precis. Det är tragiskt när barn far illa. Det är än mer tragiskt när fullvuxna män sitter fast i sin barndom och inte kan gå vidare. När man använder sina oförätter man råkade ut för som minderårig som ett svepskäl för att inte ta tag i sitt liv.

https://youtu.be/JjfClL6nogo

Det är liksom ditt ansvar att göra dig av med dina trauman. Det är vad som kännetecknar vuxenlivet. Du hade inte ansvar för det du fick utstå som barn. Men du har ett ansvar för att inte låta dig definieras av dina barndomsbekymmer långt upp i vuxen ålder.

För ganska exakt ett år sedan var det snack om din ångest och hur du börjar ta ansvar för den. Nu står du här och stampar, ett år senare. Inget har hänt. Du har tydligen fortfarande ångest, som fortfarande håller dig tillbaka. Fråga, vad har du gjort under det gångna året? Tydligen ingenting.

Du sitter fast i din drömvärld och tror att bara jag klänger mig fast lite längre så kommer det lossna. Snart kommer försäljningen igång och mitt märke kommer bli marknadsledande. (Dribbla inte bort det, det är precis din målsättning vilket du redogjorde för i din lanseringsvideo.), och då ska du VISA OSS. När det krackelerar då, och du är 35 och fortfarande står kvar och stampar. 40 år? Ska du fortfarande vara en mansbebis då också?

Kolla på videon jag länkat. Du kan välja väg själv eller kastas in på en väg varesig du vill eller inte. Det kommer inte vara en vacker syn.
Citera
2021-11-29, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Och anledningen till att Rask just nu fokuserar all kraft på att köra sin influencergrej på flashback är för att han förstått att han inte får "jobba" under sin föräldraledighet. Han byter den ena kanalen för uppmärksamhet till en annan just för att han klarar sig inte utan uppmärksamhet.

Han är fortfarande det lilla barnet som i sig skriker "se mig, se mig" - och i vuxen ålder är det samma beteende oavsett konsekvenser. Stackars människa.

Här hävdar, konstaterar du att jag gör något för att göra det ena eller det andra.
När man hävdar något skall det stå bortom alla rimliga tvivel, annars antar man.
Så tala om för mig hur du kan föra min talan, och vad som ger dig rätten att hävda hur jag känner?
Citera
2021-11-29, 01:36
Avslutad
Citat:
Och det är så jävla sjukt att han inte menar det är privatliv. Hur i helvete resonerar han? Hur kan en förlossning inte vara privatliv?

Alla andra människor i hela världen tycker det är privatliv, men inte Rask. Han visar ju inte upp privatliv på youtube. Och därför ber han oss sluta diskutera hans privatliv.

Det är så extremt skämmigt. Det finns ingen ärlig intention alls hos han.

Vi sade tidigt under graviditeten att vi skulle både sända live från BB och filma förlossningen, vilket vi också gjorde.
Att välja vad vi själva vill säga i en livestream eller en video som vi själva klipper och publicerar är inte samma sak som att bemöta deklarationer och socanmälningar från totala främlingar på nätet.
Det är ganska stor skillnad.
Ser du den itne?
Citera
2021-11-29, 01:37
Avslutad
Citat:
Känner frivården till detta? Om det stämmer kan det vara graverande.

Vad spelar det för roll?
Frivården har inga befogenhet alls, de skall bara följa upp min dom och vara en guidande hand i rätt riktning, de kan inte ingripa, då får du isf göra en polisanmälan =)
Citera
2021-11-29, 01:38
Medlem
Citat:
Någon som för länge länge sedan släppte det och gick vidare i sitt liv, någon som inser att dessa saker inträffade 2002-2004, och att det nu är 2021.
Nästan 20 år har alltså passerat, stadsministrar har kommit och gått, vissa utav er här inne existerade inte ens, jag var ett omoget barn utan vuxen vägledning och riktning, vilket om något är sorgligt och tragiskt om man faktiskt skall inse allvaret i det, och inte alls något man bör håna någon annan för, vem fan gör ens så om man inte enbart har elaka intentioner?
Vad skulle syftet annars möjligtvis vara om inte att bara ösa skit?
Vore ju mer logiskt att beklaga sig över hur vissa barn kan hamna så snett och att de faller mellan stolarna och glöms bort av samhället, och att de bör fångas upp och redas ut istället för att håna.
Det är inte mer synd om dig än någon annan människa. Bara så det är klart. Sedan är det rimligt att dra upp det där som skedde för 20 år sedan eftersom du själv sitter och "minns det med värme".

Jag som skulle lämna tråden, men jag klarar det inte. Du är så underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in