2021-11-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Badekarhistorien skulle være sann + AE var i live på morgenen = 09:14-samtalen kan ikke være ekte.

Hvis AE var i live må vi anta at AE hadde vært på badet både på kvelden og på morgenen. Hvordan kunne hun ha unngått å legge merke til at lampen var knust, glasskårene på gulvet og at badekaret hadde vært oversvømt? Og heller ikke nevne det for sønnen i 09:14-samtalen?

Nei. Det står ikke til troende.

Vi må anta at lampeskjermen på badet oppe faktisk var knust. Spørsmålet er når det skjedde, og under hvilke omstendigheter.

Hvis det hadde skjedd før hun bestilte elektriker for å reparere lamper på kjøkkenet, så burde hun ha bedt elektrikeren ta med ny lampeskjerm til badet oppe også?

Få alt ordnet med ett elektrikerbesøk? Mest vanlig å tenke slik. Er det ikke.

Hvis det hadde skjedd mandagen eller tirsdagen, ville det være mest naturlig å ringe elektrikeren og fortelle at hun trengte ny lampeskjerm på badet oppe også. Men det er ingen opplysninger om noe slikt.

Ergo, mest sannsynlig, enten må badekarhistorien til TEH være sann, eller, lampeskjermen ble knust i løpet av natten til 31. oktober 2018.

Jeg vet hva jeg tror hvertfall.
lampene var vel til kjøkkenet slik jeg mener å huske det.
Citera
2021-11-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Enig i at det hadde vært naturlig å ringe elektrikeren i og med at de hadde en avtale den dagen. Men det gjorde hun som kjent ikke. Ikke at hun ble gitt så mye tid til det. TH satt som kjent og drøyde denne dagen til rundt 09 og et kvarter, tjue minutter senere var hun mest trolig overmannet.

Jeg tror lampeskjermen ble knust på kveld/natten før eller på morgenen den dagen.

Hvem var det som knuste lampeskjermen tror du da. TEH skal ikke ha vært der gjennom natten.
Citera
2021-11-29, 00:45
Medlem
Citat:
Hvem var det som knuste lampeskjermen tror du da. TEH skal ikke ha vært der gjennom natten.

Da står vi tilbake med de som eventuelt befant seg i boligen den morgenen og litt utover da slik jeg ser det.
Citera
2021-11-29, 00:50
Medlem
Citat:
Da står vi tilbake med de som eventuelt befant seg i boligen den morgenen og litt utover da slik jeg ser det.
Gjennomføre drap og bortkjøring på høylys dag er rene kamikazeoppdraget.
Citera
2021-11-29, 00:50
Medlem
Citat:

Javel. Det passer jo dårlig med THs irritasjon og sinne over at politiet gjorde undersøkelser i 2. etasjen. Han skal jo ha vært helt overbevist om at "kidnapperne" ikke hadde vært i 2. etasjen. Da var det helt soleklart for han at heller ikke politiet hadde noe i 2. etasjen å gjøre.

Er dette noe TH påstår bare fordi han er lystløgner. Eller er det for å hindre politiet i å oppklare saken.

Eller, ja, eller hva.
Citera
2021-11-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Sant det, men en nødvendighet når du av ulike grunner ikke kan gjøre det på natten.
Citera
2021-11-29, 00:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Tenker det samme og kanskje han var i behov av å tenke seg om før han gikk med på enkelte ting. Hvem kom med badekarhistorien først?

TH skal angivelig ha kommet med den først, i avhør, som en forklaring på hvorfor det ble funnet glasskår på badet i 2. etasje, ref. boka Lørenskog-Mysteriet.

Det sto visst ikke noe om hvorvidt sønnen hadde bekreftet historien, eller om det i det hele tatt var blitt tatt opp med han.
Citera
2021-11-29, 00:54
Medlem
Citat:
Javel. Det passer jo dårlig med THs irritasjon og sinne over at politiet gjorde undersøkelser i 2. etasjen. Han skal jo ha vært helt overbevist om at "kidnapperne" ikke hadde vært i 2. etasjen. Da var det helt soleklart for han at heller ikke politiet hadde noe i 2. etasjen å gjøre.

Er dette noe TH påstår bare fordi han er lystløgner. Eller er det for å hindre politiet i å oppklare saken.

Eller, ja, eller hva.

Villedning er mye brukt av politiet i denne saken.
Citera
2021-11-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
TH skal angivelig ha kommet med den først, i avhør, som en forklaring på hvorfor det ble funnet glasskår på badet i 2. etasje, ref. boka Lørenskog-Mysteriet.

Det sto visst ikke noe om hvorvidt sønnen hadde bekreftet historien, eller om det i det hele tatt var blitt tatt opp med han.

Se det. Takk for info.
Citera
2021-11-29, 00:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Tenker det samme og kanskje han var i behov av å tenke seg om før han gikk med på enkelte ting. Hvem kom med badekarhistorien først?

Ja, var det ikke TH? Tror det..
Citera
2021-11-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07

Ja det virker noe unødvendig risiko-søkende. Når vi vet at planleggingen har pågått i mange måneder.

En annen gunstig periode for å gjennomføre kidnapping ville ha vært mens TH var i Kina, omtrent midt i oktober.

Men nei. Man gjennomfører denne oktobermorgenen da AE var så opptatt med telefonering og sms'er.

Citera
2021-11-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, var det ikke TH? Tror det..

Ok, jeg vet ikke. Men interessant dersom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in