2021-11-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Eller hvorfor TH aldri tinglyste den.
Var det fordi han hadde forfalsket en underskrift?
Bj#rn Broadwa#l sier jo at han aldri kan ha satt opp en slik kontrakt.
THs egen advokat tar altså avstand fra advokaten. Samme som flere andre advokater som har sagt at den er hårreisende og ville blitt satt til side i en rettsak.
Tenk, her sitter du å forsvarer ektepakten, når tilogmed THs egen advokat syntes at den er hårreisende.
Må være ett eller annet med ektepakten siden han måtte kidnappe kona. Den ble ettersignert. Var aeh til stede da mon tro.
Citera
2021-11-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Badekarhistorien er spesiell. Tror den må ha noe sammenheng på noe vis. Kanskje har TH og TEH sloss på det badet på kvelden 30/10.18
Nabo hadde hørt høylytt bråk der oppe fra uker før jul.
Hvis lampen var veggmontert, og moppeskaftet gikk i lampen så den knuste, eller falt ned, så må jo nødvendigvis ryggen til TEH være lengre unna, i og med at skaftet stikker litt lengre bak enn ryggen. Man står jo ikke å presser ryggen inntil veggen når man mopper..

Kanskje er det slik at sønnen er en medvirkende årsak til skilsmisse.
Kanskje ville AE skille seg, få penger, og så kunne hjelpe sønnen.
Han var nesten 35 år gammel, men hadde ikke sin egen leilighet.

Jeg tror også den badekarhistorien har sin helt egne historie å fortelle.
Og jeg tror ikke den vi har fått presentert er den korrekte.

Jeg er usikker på sønnens rolle i dette, men jeg tenker at han kan ha latt seg lede.
Citera
2021-11-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
09.14 annropet ble besvart, ergo noen ringte til TEH's telefon fra S4 i det TH ankom Futurum.

Kl 09.50 Ble det registrert et anrop fra TEH til AEH (ikke besvart)

Hvis sønnen ikke husket hva hun snakket om fordi det ikke var AEH som ringte.
Hva blir mest logisk:

1. TEH var med på plottet?
2. TEH fikk høre om hva som hadde skjedd fra personen som ringte fra AEH's telefon?
3. Noen utgav seg for å være AEH i 09.14 samtalen?
4. TEH la telefonen sin hjemme med en auto answer funksjon? (har blitt spekulert i tidligere)

Jeg tror han snakker sant om at hans mor ringte den dagen, men han husker ikke innholdet i samtalen. Han blir presset og plasserer til slutt innhold i samtalen han har hørt hans mor hadde snakket om, meddelt andre den dagen.

Jeg tror ikke han snakker sant om badekarhistorien.
Citera
2021-11-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Beklager på forhånd til de som ikke liker spørsmål man kanskje burde ha svaret på dersom man hadde lest boka.

Hadde Fru Hagen bil tilgjengelig denne dagen dette skjedde?
måtte vel det siden th har forklart de kanskje måtte kjøre hver for seg til kvitfjell. Sønnen bader og snakker med moren om lønn, kvitfjell og maskeradeball. Tror du samtalen i realiteten hadde blankoinnhold for senere utfyllelse så den passet med mb. 92 innholdsrike sekunder med stikkord fra samtalen med mb. Presten fikk dog info om kona og teateret. Sønnen som har spilt inn film var vel mest interessert i lønn og godteri.
Citera
2021-11-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det var til og med en gang hun kjøpte noe bare til seg selv av ths penger. Hun turte vel ikke flere ganger for hun ble fersket. Flink å handle fra billigkurver. Ikke råd til hyttetur med venninner.

Handlet sikkert for det meste på Sparkjøp. Kanskje hun til og med handlet et par Sprox sko til gubben der i sin tid.
Citera
2021-11-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
09.14 annropet ble besvart, ergo noen ringte til TEH's telefon fra S4 i det TH ankom Futurum.

Kl 09.50 Ble det registrert et anrop fra TEH til AEH (ikke besvart)

Hvis sønnen ikke husket hva hun snakket om fordi det ikke var AEH som ringte.
Hva blir mest logisk:

1. TEH var med på plottet?
2. TEH fikk høre om hva som hadde skjedd fra personen som ringte fra AEH's telefon?
3. Noen utgav seg for å være AEH i 09.14 samtalen?
4. TEH la telefonen sin hjemme med en auto answer funksjon? (har blitt spekulert i tidligere)

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Handlet sikkert for det meste på Sparkjøp. Kanskje hun til og med handlet et par Sprox sko til gubben der i sin tid.
ikke godt å si. Kanskje han var med aeh til sparkjøp og kjøpte seg et par sprox. Er mest en damebutikk. Badekarhistorien er litt lite troverdig sammen med de 92 sekundene. Mulig teh er instruert i sannheten gjennom th, men han ringte tilbake og kommenterte slepesporene. Tror han er uskyldig, men hvem vet om han gir th alibi.
Citera
2021-11-28, 22:58
Medlem
Niffys avatar
Men var det ikke egentlig Forden, som sønnen kjørte den dagen, som var bilen AE disponerte til vanlig?
Citera
2021-11-28, 23:00
Medlem
Citat:
måtte vel det siden th har forklart de kanskje måtte kjøre hver for seg til kvitfjell. Sønnen bader og snakker med moren om lønn, kvitfjell og maskeradeball. Tror du samtalen i realiteten hadde blankoinnhold for senere utfyllelse så den passet med mb. 92 innholdsrike sekunder med stikkord fra samtalen med mb. Presten fikk dog info om kona og teateret. Sønnen som har spilt inn film var vel mest interessert i lønn og godteri.

Når TH føler behov for å fylle inn det jeg vil kalle unødig informasjon, tenker jeg alltid mitt. Nesten så jeg konkluderer med at hun ikke hadde bil tilgjengelig, så takk for info.

Jeg tror ikke den var blanko, men han var i følge seg selv trøtt og med det sikkert ikke helt hjemme. Kanskje irritert over å bli vekket og kanskje ikke hyggelig mot mammaen sin. Mulig det han husker best fra samtalen og derfor ringer han tilbake. Den dårlige samvittigheten gnagde kanskje og gjorde at det ble vanskelig å sove. Som kjent, besvarte aldri hans mor den oppringningen. Sikkert ugreit å leve med om det var slik.
Citera
2021-11-28, 23:06
Medlem
Citat:
ikke godt å si. Kanskje han var med aeh til sparkjøp og kjøpte seg et par sprox. Er mest en damebutikk. Badekarhistorien er litt lite troverdig sammen med de 92 sekundene. Mulig teh er instruert i sannheten gjennom th, men han ringte tilbake og kommenterte slepesporene. Tror han er uskyldig, men hvem vet om han gir th alibi.

Ser ikke helt for meg TH på Sparkjøp, men utelukker ikke. Har ikke problemer med å se for meg at Fru Hagen handlet litt nødvendigheter til han når han ga inntrykk av at han trengte noe.

Enig i at den badekarhistorien er lite troverdig. Tror også han kan være, i utgangspunktet, helt uskyldig i dette. Men fortalte han sannheten om det som har foregått på det badet? Og om ikke, hva er det han forsøkte dekke over?
Citera
2021-11-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men var det ikke egentlig Forden, som sønnen kjørte den dagen, som var bilen AE disponerte til vanlig?

Jeg vet ikke. Har du rett hadde hun trolig ikke bil tilgjengelig.
Citera
2021-11-28, 23:28
Medlem
Badekarhistorien skulle være sann + AE var i live på morgenen = 09:14-samtalen kan ikke være ekte.

Hvis AE var i live må vi anta at AE hadde vært på badet både på kvelden og på morgenen. Hvordan kunne hun ha unngått å legge merke til at lampen var knust, glasskårene på gulvet og at badekaret hadde vært oversvømt? Og heller ikke nevne det for sønnen i 09:14-samtalen?

Nei. Det står ikke til troende.

Vi må anta at lampeskjermen på badet oppe faktisk var knust. Spørsmålet er når det skjedde, og under hvilke omstendigheter.

Hvis det hadde skjedd før hun bestilte elektriker for å reparere lamper på kjøkkenet, så burde hun ha bedt elektrikeren ta med ny lampeskjerm til badet oppe også?

Få alt ordnet med ett elektrikerbesøk? Mest vanlig å tenke slik. Er det ikke.

Hvis det hadde skjedd mandagen eller tirsdagen, ville det være mest naturlig å ringe elektrikeren og fortelle at hun trengte ny lampeskjerm på badet oppe også. Men det er ingen opplysninger om noe slikt.

Ergo, mest sannsynlig, enten må badekarhistorien til TEH være sann, eller, lampeskjermen ble knust i løpet av natten til 31. oktober 2018.

Jeg vet hva jeg tror hvertfall.
Citera
2021-11-28, 23:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Teori:
La oss si 09.14 anrop gav TH alibi. Ergo, TH fikk noen til å ringe til TEH med AEH's telefon i det han ankom Futurum.

Kunne personen som ringte TEH vært en kvinne som viste hvordan AEH snakket? / eventuelt etterlignet AEH's stemme?

Sett i sammenheng med 3 sek anrop og påfølgende SMS kl 09.10 til HHB1.

Hvor var HHB1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in