2021-11-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Badekarhistorien skulle være sann + AE var i live på morgenen = 09:14-samtalen kan ikke være ekte.

Hvis AE var i live må vi anta at AE hadde vært på badet både på kvelden og på morgenen. Hvordan kunne hun ha unngått å legge merke til at lampen var knust, glasskårene på gulvet og at badekaret hadde vært oversvømt? Og heller ikke nevne det for sønnen i 09:14-samtalen?

Nei. Det står ikke til troende.

Vi må anta at lampeskjermen på badet oppe faktisk var knust. Spørsmålet er når det skjedde, og under hvilke omstendigheter.

Hvis det hadde skjedd før hun bestilte elektriker for å reparere lamper på kjøkkenet, så burde hun ha bedt elektrikeren ta med ny lampeskjerm til badet oppe også?

Få alt ordnet med ett elektrikerbesøk? Mest vanlig å tenke slik. Er det ikke.

Hvis det hadde skjedd mandagen eller tirsdagen, ville det være mest naturlig å ringe elektrikeren og fortelle at hun trengte ny lampeskjerm på badet oppe også. Men det er ingen opplysninger om noe slikt.

Ergo, mest sannsynlig, enten må badekarhistorien til TEH være sann, eller, lampeskjermen ble knust i løpet av natten til 31. oktober 2018.

Jeg vet hva jeg tror hvertfall.

Enig i at det hadde vært naturlig å ringe elektrikeren i og med at de hadde en avtale den dagen. Men det gjorde hun som kjent ikke. Ikke at hun ble gitt så mye tid til det. TH satt som kjent og drøyde denne dagen til rundt 09 og et kvarter, tjue minutter senere var hun mest trolig overmannet.

Jeg tror lampeskjermen ble knust på kveld/natten før eller på morgenen den dagen.
Citera
2021-11-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Teori:
La oss si 09.14 anrop gav TH alibi. Ergo, TH fikk noen til å ringe til TEH med AEH's telefon i det han ankom Futurum.

Kunne personen som ringte TEH vært en kvinne som viste hvordan AEH snakket? / eventuelt etterlignet AEH's stemme?

Sett i sammenheng med 3 sek anrop og påfølgende SMS kl 09.10 til HHB1.

Hvor var HHB1?

Telefonen hennes var hjemme. Hvor hun var, vet vi vel egentlig ikke.
Citera
2021-11-29, 00:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Må være ett eller annet med ektepakten siden han måtte kidnappe kona. Den ble ettersignert. Var aeh til stede da mon tro.

Mener å huske at den ble sendt inn til tinglysning, men manglet noe underskrift, og ble sendt i retur igjen.
Her er det nok noe sentralt.
Og uten tinglyst ekteskapskontrakt, så gjelder vel 50/50. Altså at hun skal ha halvparten av alt. Det er hovedregelen.
Broadwall er THs egen advokat, men han nekter altså for å ha satt opp en slik kontrakt.
Kanskje det aldri var noen vitner, siden det manglet underskrift.
Det sies at AE skal ha blitt truet til å signere, og det får jeg mer til å stemme. Hvem gir ifra seg alt slik..
Kontrakten ble signert tre dager før jul, så det er nok mye som har skjedd bak kulissene i det huset der. Kanskje TH skjønte at det ville gå galt hvis AE prøvde dette for retten. At han risikerte å miste halve formuen.
En av tingene jeg stusser på ved kontrakten, er denne boretten. At AE skulle få lov til å bo i huset livet ut. Virker veldig merkelig å skal bo sammen med noen som man er skilt med. Ved siden av dette, så vet vi jo at hun heller ikke hadde noe sted å flytte. Ikke noe eget hus, og ingen fast inntekt.
Virker som at han skulle ha kontroll over henne. Hytten på Biri, kunne hun ikke få, men hun kunne få tomten som lå rett ved siden av. Dette til tross for at TH har et palass av en hytte på Kvitfjell.
Citera
2021-11-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Når TH føler behov for å fylle inn det jeg vil kalle unødig informasjon, tenker jeg alltid mitt. Nesten så jeg konkluderer med at hun ikke hadde bil tilgjengelig, så takk for info.

Jeg tror ikke den var blanko, men han var i følge seg selv trøtt og med det sikkert ikke helt hjemme. Kanskje irritert over å bli vekket og kanskje ikke hyggelig mot mammaen sin. Mulig det han husker best fra samtalen og derfor ringer han tilbake. Den dårlige samvittigheten gnagde kanskje og gjorde at det ble vanskelig å sove. Som kjent, besvarte aldri hans mor den oppringningen. Sikkert ugreit å leve med om det var slik.
Kan være noe i det. Han ringte tilbake og har neppe noe direkte å gjøre med forsvinningen å gjøre.
Citera
2021-11-29, 00:17
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Har du rett hadde hun trolig ikke bil tilgjengelig.
var det sønnen som skulle kjøre henne til kvitfjell, men så kom kidnapper hani forkjøpet. Noe vil skje i saken som gir sh hodepine.
Citera
2021-11-29, 00:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har tenkt det samme.

Man finner ikke løsningen på denne gåten uten å inkludere sønnen på et vis, tror jeg.

Ja, jeg tror nok han vet mer enn han vil si.
Men det er jo nesten utenkelig at han skal ha vært med på selve drapsopplegget.
Hvis han f.eks. har brukt AEs telefon, og ringt til seg selv kl. 09.14. Autosvar.
En mulighet, men virker helt absurd.
Men noe har skjedd, og noe har han fått med seg, det er jeg sikker på.
Citera
2021-11-29, 00:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tror også den badekarhistorien har sin helt egne historie å fortelle.
Og jeg tror ikke den vi har fått presentert er den korrekte.

Jeg er usikker på sønnens rolle i dette, men jeg tenker at han kan ha latt seg lede.

Jeg tenker litt det samme. Dekke over, eller ha gjort handlinger uten at han har visst hva han har vært med på. Det er jo rart at han plutselig begynner å prate først mange dager etterpå.
Citera
2021-11-29, 00:28
Medlem
Citat:
var det sønnen som skulle kjøre henne til kvitfjell, men så kom kidnapper hani forkjøpet. Noe vil skje i saken som gir sh hodepine.

Ser ikke bort fra det. Men erstatter kidnapper med de som drepte og fraktet henne bort. Ville ikke gjort noe det siste du tegner opp.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-29 kl. 00:34. Anledning: Redigering
Citera
2021-11-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tenker litt det samme. Dekke over, eller ha gjort handlinger uten at han har visst hva han har vært med på. Det er jo rart at han plutselig begynner å prate først mange dager etterpå.

Tenker det samme og kanskje han var i behov av å tenke seg om før han gikk med på enkelte ting. Hvem kom med badekarhistorien først?
Citera
2021-11-29, 00:31
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Har du rett hadde hun trolig ikke bil tilgjengelig.
var det sønnen som skulle kjøre henne til kvitfjell, men så kom kidnapper han i forkjøpet.
Citera
2021-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Teori:
La oss si 09.14 anrop gav TH alibi. Ergo, TH fikk noen til å ringe til TEH med AEH's telefon i det han ankom Futurum.

Kunne personen som ringte TEH vært en kvinne som viste hvordan AEH snakket? / eventuelt etterlignet AEH's stemme?

Sett i sammenheng med 3 sek anrop og påfølgende SMS kl 09.10 til HHB1.

Hvor var HHB1?
gm kan være ei kvinne, men bevegelsen på tlf er reell og noen må ha vært i bolig etter telefonsamtalen og fram til minst 10.07, trolig en del lenger. Dette er smått utrolig. hhb1 hadde sovealibi.
Senast redigerad av LH07 2021-11-29 kl. 00:42.
Citera
2021-11-29, 00:37
Medlem
Citat:
var det sønnen som skulle kjøre henne til kvitfjell, men så kom kidnapper han i forkjøpet.

Som jeg skrev, kan godt være. Men tror ikke det var en kidnapping, tror noen drepte henne. Så da blir det at drapspersonen/er kom han i forkjøpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in