Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Har du varit på platsen eller tittar du bara på foton?
Det är ungefär samma avstånd från IM till mordplatsen som från mordplatsen till LJ. Det är inget långt avstånd och gränden var upplyst. Om SE talar sanning tittade han noga eftersom han trodde att det var GM!
Jag jobbar i princip på mordplatsen (och har gjort i ca 5 år).
Jag går sträckan (från mordplatsen till trappan) varje dag, flera gånger.
Och jag struntar i om man tittar "noga"
Det krävs på riktigt en jäkla höksyn om du ska se något vettigt på det avståndet.
Vad som är långt är självklart subjektivt, men jag kan iaf inte urskilja detaljer på människor på det avståndet. Och jag har inget fel på min syn. Och då pratar vi fortfarande dagsljus.
Har du varit där?
Ställ dig på mordplatsen och titta in mot Tunnelgatan.
Det är bra med folk i rörelse som kommer ut ur tunneln (under trappan) hela tiden.
Försök att urskilja detaljer (tex färg på jackan) när de befinner sig i korsningen.
Eller varför inte frisyren?
Lyckas du är du en utav få med höksyn.
Som sagt, jag argumenterar fortfarande inte för SE som GM, men avståndet är betydligt längre än vad merparten av alla bilder som florerar påvisar.