2021-11-27, 18:48
Medlem
Chrismas avatar
Faktiskt så tycker jag nog mest synd om TS:s fru.
Jo, jag kan ju förstå att det också är påfrestande att leva ihop med en missbrukare.
Men det är knappast så att hon bara kan "skärpa sig" och bli "normal".
Vi talar om en sjuk människa.
Och det är mycket beklämmande att tråden fylls av så många hatiska idioter med sina fördomar om överviktiga.
Senast redigerad av Chrisma 2021-11-27 kl. 19:25.
Citera
2021-11-27, 19:00
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Förlåt men den där videon är bara empatilöst skrävlande av en "man" som ser sin fru som nån slags sexdocka och pratar om henne på ett avhumaniserande sätt.

Som TS då, ett avhumaniserande prat fyllt av antipatier.
Citera
2021-11-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Som TS då, ett avhumaniserande prat fyllt av antipatier.

Du är också fet?
Citera
2021-11-27, 21:26
Medlem
08-55331000s avatar
Funderar lite på om frugan kan anses ha ett bakomliggande sjukdomtillstånd.
Citera
2021-11-27, 23:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Du är också fet?

Inte det minsta. Har bara slagits av hur osympatiskt du beskriver din fru. Menar du att jag inte skulle vara värd att lyssna på om jag vore fet?
Citera
2021-11-28, 18:32
Medlem
Citat:
Inte det minsta. Har bara slagits av hur osympatiskt du beskriver din fru. Menar du att jag inte skulle vara värd att lyssna på om jag vore fet?

Äh, du är bara ute efter nån att bråka med. Ja, det är klart jag är frustrerad och besviken på min fru. Går inte att förklara för någon som inte upplevt det.
Citera
2021-11-28, 18:36
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Äh, du är bara ute efter nån att bråka med. Ja, det är klart jag är frustrerad och besviken på min fru. Går inte att förklara för någon som inte upplevt det.

Problemet ligger hos dig, du är en mes som accepterar vad som helst och då blir det så här.
Citera
2021-11-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Problemet ligger hos dig, du är en mes som accepterar vad som helst och då blir det så här.

Det handlar inte bara om mig och min fru. Jag är möjligen en mes med Flashback-mått mätt men det är inget jag skäms över.
Citera
2021-11-28, 19:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det handlar inte bara om mig och min fru. Jag är möjligen en mes med Flashback-mått mätt men det är inget jag skäms över.

Det blir inte bättre för att det är fler som drabbas av att du är en mes.
Citera
2021-11-28, 19:16
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Och hur tror du din fru ser på saken? Jag skulle tro att hon är minst lika frustrerad och besviken som du.

Är inte ute efter att bråka med dig för bråkets egen skull. Jag ifrågasätter endast ditt ensidiga skuldbeläggande av din fru och hur du framställer dig själv som närmast ett offer (helt oskyldig till sakernas tillstånd).
Citera
2021-11-28, 21:18
Medlem
Citat:
Och hur tror du din fru ser på saken? Jag skulle tro att hon är minst lika frustrerad och besviken som du.

Är inte ute efter att bråka med dig för bråkets egen skull. Jag ifrågasätter endast ditt ensidiga skuldbeläggande av din fru och hur du framställer dig själv som närmast ett offer (helt oskyldig till sakernas tillstånd).

Bla bla bla. Jag äter inte för mycket. Hur fan kan det bli mitt fel nu helt plötsligt?
Citera
2021-11-28, 21:37
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Bla bla bla. Jag äter inte för mycket. Hur fan kan det bli mitt fel nu helt plötsligt?
Fast du har ju själv sagt att hon har ett missbruk och därtill en rad följdsjukdomar.
Tror du att hon vill ha det så själv?
Jag kan lova dig att hon mår dåligt av detta, särskilt som vi kan vara rätt säkra på att hon märker av att du är missnöjd.
Som sagt är jag helt införstådd med att du också mår dåligt.
Men du kommer ingenstans genom att klandra din fru för att hon har sina sjukdomar.
Man kan inte vara besviken på någon för att hon är sjuk.
Senast redigerad av Chrisma 2021-11-28 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in