2021-11-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Han kör sanningen som passar för stunden. Hade varit kul om han gjorde alla klipp offentliga igen som han gjort privata/tagit bort, då hade man kunna göra timtal med sånna här klipp.

Skulle fan kunna betala pengar till Rask mot att han lägger upp vissa videor han gjort privata. Den när han åker till kontoret och sedan sitter i bilen och säger "Sitt inte och gnäll på mig, för jag är en skattebetalare i Sverige." är lätt värt ett par hundringar. Hör av dig Rasken så kan vi ordna en transaktion!

Rask är väldigt underhållande. Inte när han försöker vara kul, utan när han försöker framställa sig som en riktig baron. Det är guld värda mästerverk. När Rask sitter i S-klassen iförd Versace-glajjor och finkläder och pratar om sig själv som en skattebetalare som har massa grejer på gång, det är bland den bästa underhållningen som går att finna i Sverige.

Ditt ihopklipp var för övrigt top notch!
Citera
2021-11-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Tror du han blir mindre lat genom att skaffa sig ett jobb? Åh herregud…

Precis så. Har du ett jobb?
Citera
2021-11-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Precis så. Har du ett jobb?

Japp. Och nej, ett jobb får inte en latis att inte bli en latis 😂

Exempel:

Vakna 7.00 dra till jobbet 8.30 slutar ca 18.
Äter middag, duschar, tar en nap på 90 min. Sen bara myyyyser i sängen. <—- Där har du en lat person som jobbar Easy
Senast redigerad av Kubeen 2021-11-28 kl. 19:23.
Citera
2021-11-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tack, dock fanns inte förskoleklass på min tid, tror inte ens det fanns förskola på min tid.

Visst för att Rask kanske slirar på sanningen lite, men det behöver ju inte överdrivas för det. Man kan ju vänta med tusen procent säkerhet till något viktigt istället för sådan där skit som är ganska oviktigt. Speciellt när det märks tydligt vad det var han menade.

Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att han skrivit i tråden efter ditt inlägg, men om du säger det så. Vettigt av han att prioritera bland inläggen.

Jaha på så vis, här satt jag och trodde att du just hade klarat förskoleklass och ville skryta.

Det är väl ändå jag som bestämmer vilka frågor jag tycker är relevanta att ställa och vad jag finner intressant. Vad du personligen tycker om mina frågor skiter jag blanka fan i faktiskt.
Citera
2021-11-28, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Japp. Och nej, ett jobb får inte en latis att inte bli en latis 😂

Exempel:

Vakna 7.00 dra till jobbet 8.30 slutar ca 18.
Äter middag, duschar, tar en nap på 90 min. Sen bara myyyyser i sängen
. <—- Där har du en lat person som jobbar Easy
Varför skulle det vara en lat person?
Vederbörande har gjort ett dagsverket - kanske ett hårt och tungt dagsverke dessutom - kommer hem och tar det lugnt när inget annat kräver uppmärksamhet. Det är rätt normalt - och ser ingen lathet i det.

Att däremot inte ens vilja försöka söka arbete för att man inte orkar utan välja att dra benen efter sig och mysa hela dagen - det är att vara lat.
Citera
2021-11-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vederbörande har gjort ett dagsverket - kanske ett hårt och tungt dagsverke dessutom - kommer hem och tar det lugnt när inget annat kräver uppmärksamhet. Det är rätt normalt - och ser ingen lathet i det.

Att däremot inte ens vilja försöka söka arbete för att man inte orkar utan välja att dra benen efter sig och mysa hela dagen - det är att vara lat.

Man kan vara lat även fast man har ett jobb.

Man kan vara väldigt aktiv fast man är arbetslös.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2021-11-28, 20:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Man kan vara lat även fast man har ett jobb.

Man kan vara väldigt aktiv fast man är arbetslös.

Vad är det du inte förstår?
Dina försök beskrev inget av ovanstående -- utan kan nog närmast uppfattas som ett blint fäktande för det du tror är Raskens ära.

Han vet att han är lat, du behöver inte utkämpa hans strider åt honom.
Citera
2021-11-28, 20:47
Medlem
Citat:
Dina försök beskrev inget av ovanstående -- utan kan nog närmast uppfattas som ett blint fäktande för det du tror är Raskens ära.

Han vet att han är lat, du behöver inte utkämpa hans strider åt honom.

Jag gör ett sista försök…

Rask är och förblir lat. Vare sig han har ett jobb eller inte. Jobb betyder inte per automatik mindre lat. Förstår du?
Citera
2021-11-28, 21:06
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Nu har det gått snart en månad sedan succépodden Kusligt, Rysligt & Mysigt! senast lade upp ett mästerverk. Vad har hänt? Har manin lagt sig? Blev det lite jobbigt när det påpekades att man inte får översätta upphovsrättsskyddade texter hur som helst?
Citera
2021-11-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nu har det gått snart en månad sedan succépodden Kusligt, Rysligt & Mysigt! senast lade upp ett mästerverk. Vad har hänt? Har manin lagt sig? Blev det lite jobbigt när det påpekades att man inte får översätta upphovsrättsskyddade texter hur som helst?

Allt är väl lagt på is just nu för att han har fått tråkiga besked i släkten, det verkar vara den nya bortförklaringen, ändå ska en av dom drabbade till jobbet imorgon och tala om för kollegorna hur det ligger till, den drabbade kan jobba, dock inte rask.

Han sa även tidigare att klipp skulle komma ut på söndagar, det är även lagt på is pga beskeden.

Missförstå mig inte det är jätte synd om dina anhöriga rask och jag önskar dem inget ont, men helt ärligt skärp dig du kan inte använda det som en bortförklaring för att inte arbeta. Fan skulle de se ut om alla hade din mentalitet, Sverige hade stannat för länge sen.

Sen en annan sak live går ju så klart bra för dig, det ger oftast snabba pengar, har märkt att när du kör live så kör du huvudkanalen antagligen för att maxa Swish och frugan får köra på live kanalen. Du säger att du gör det för att få över folk till live kanalen men du gör aldrig reklam för den i liven. Men de gick dåligt idag 100kr på 1 timme o 30 min.
Citera
2021-11-28, 22:18
Avslutad
Citat:

Som att vara sjukskriven för en hittepådiagnos. För man inte orkar jobba längre.
Citera
2021-11-28, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosse61
Som att vara sjukskriven för en hittepådiagnos. För man inte orkar jobba längre.
Ja det är väl så han har tänkt sig framtiden om man skall utgå ifrån vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in