2021-11-28, 11:42
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tack, dock fanns inte förskoleklass på min tid, tror inte ens det fanns förskola på min tid.

Visst för att Rask kanske slirar på sanningen lite, men det behöver ju inte överdrivas för det. Man kan ju vänta med tusen procent säkerhet till något viktigt istället för sådan där skit som är ganska oviktigt. Speciellt när det märks tydligt vad det var han menade.

Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att han skrivit i tråden efter ditt inlägg, men om du säger det så. Vettigt av han att prioritera bland inläggen.
Det naturliga är såklart att utgå ifrån att en mytoman ljuger, om både smått och stort.
Citera
2021-11-28, 12:15
Medlem
Fram med bevis om snacket av snoppstorlek. Det blir väl ytterliggare en trådsanning som Micro direkt nappade på. Allt dåligt som nämns är denne inte sen att spinna vidare på. Det är ju inte bara Rask som är fet och arbetsoförmögen. Kan ju vara lite förtal som försiggår här också! Är ju inte svårt att knyta användar- alias med riktigt namn i denna fråga. Tror jag lämnar in anmälan imorgon!
Citera
2021-11-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Det naturliga är såklart att utgå ifrån att en mytoman ljuger, om både smått och stort.

Ni får jättegärna utgå från att han ljuger om att ha delad ekonomi med sin fru och kvinnan som är mor till hans barn. Vete fasen vad det skulle påverka, men kör på det.
Citera
2021-11-28, 12:51
Medlem
Kan du bara skaffa dig ett jävla jobb tjockis baronen. Det får vara slut latat nu
Citera
2021-11-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
Kan du bara skaffa dig ett jävla jobb tjockis baronen. Det får vara slut latat nu

Tror du han blir mindre lat genom att skaffa sig ett jobb? Åh herregud…
Citera
2021-11-28, 14:14
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Ja, ett arbete bygger karaktär & disciplin.

Hur bra disciplin tror du man har om man lever som Rask, han lever för dagen som många 15 åringar.

Vad ska hända när Fis-Tessan sticker?

Hej mamma!

Får jag flytta hem till dig igen med mina 3 ungar?

Ja självklart min älskade son, du kan göra om mitt vardagsrum till en youtube studio, jag flyttar så gärna ut i förrådet, jag kan ställa in ett värmeelement.
Citera
2021-11-28, 14:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Fram med bevis om snacket av snoppstorlek. Det blir väl ytterliggare en trådsanning som Micro direkt nappade på. Allt dåligt som nämns är denne inte sen att spinna vidare på. Det är ju inte bara Rask som är fet och arbetsoförmögen. Kan ju vara lite förtal som försiggår här också! Är ju inte svårt att knyta användar- alias med riktigt namn i denna fråga. Tror jag lämnar in anmälan imorgon!
Nej, jag tog det inte för sanning - jag gav förbehållet "om det är sant".
Jag har inte hört det och kan inte bedöma sanningshalten. Däremot skulle det inte förvåna mig med hänsyn till hur han kan bräka ur sig andra privata saker utan minsta eftertanke.
Jag har inte påstått att han är fet och arbetsoförmögen heller - jag tror han är fullt arbetsför och lat, och i övrigt jäkligt frånstötande - det är inte synonymt med fet.

Varför behövde du för övrigt dra in mig i ditt svar?
Senast redigerad av micro113 2021-11-28 kl. 14:17.
Citera
2021-11-28, 14:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, Rask har inte försörjningsstöd, då hans fru har en inkomst. Då också Rask har en taxerad inkomst, så vet vi att det inte är försörjningsstöd Rask har. Då han dels tjänar för mycket, och dels så dyker inte försörjningsstöd upp i deklarationen.
Jag har inte aning om huruvida han har försörjningsstöd eller inte - däremot är det inget hinder att han och hans fru har inkomst. Det är den sammanlagda inkomsten som ligger till grund för bedömningen om man har rätt till försörjningsstöd, inte om man har arbete eller inte.
Citera
2021-11-28, 14:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja absolut.
Citera
2021-11-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja absolut.

Herregud, då är du helt lost…
Jobb kommer inte få en lat person att bli mindre lat. Vilket larv.
Citera
2021-11-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ja, ett arbete bygger karaktär & disciplin.

Hur bra disciplin tror du man har om man lever som Rask, han lever för dagen som många 15 åringar.

Vad ska hända när Fis-Tessan sticker?

Hej mamma!

Får jag flytta hem till dig igen med mina 3 ungar?

Ja självklart min älskade son, du kan göra om mitt vardagsrum till en youtube studio, jag flyttar så gärna ut i förrådet, jag kan ställa in ett värmeelement.

Njaa. Nä. Kan göra, men kommer inte för Rask nope.
Citera
2021-11-28, 16:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Herregud, då är du helt lost…
Jobb kommer inte få en lat person att bli mindre lat. Vilket larv.
Att ha jobb visar att man inte är så förbannade lat.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Svårt att inte göra det må jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Inte speciellt svårt att förväxla dig med Rask efter att har läst tråden ett tag
Med hänsyn till att ni låtsas tro er veta att jag är en bindgalen, manisk, fixerad, rödvinalkoholiserad fläskis ... så är det ju inte särskilt snällt mot Rask.

Det är till och med elakare än min klassning av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in