2021-11-28, 18:30
  #133
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
NU BEKRÄFTAT

Milda symptom med Omicron.

Citat:
Den sydafrikanska läkare som slog larm om den nya varianten av coronaviruset omikron säger att många av hennes patienter endast visat milda symptom och har kunnat tillfriskna utan att att behöva sjukhusvård.

Men hon understryker också att mycket ännu är oklart med den nya varianten.

Angelique Coetzee, som också är ordförande för det sydafrikanska läkarsällskapet, säger i en intervju med nyhetsbyrån AFP att hon de senaste tio dagarna haft omkring 30 patienter som alla testat positivt för covid-19, men som haft symptom som man inte sett förrän dittills.

– Vad som fick dem att söka vård var extrem trötthet, säger hon från sin praktik i den sydafrikanska huvudstaden Pretoria.

Knappt någon feber
Det visade sig också att knappt hälften av dem var vaccinerade.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/sydafrikansk-l%C3%A4kare-milda-symptom-av-omikron/ar-AARe5uz

Så börsen kommer alltså inte krascha.
Citera
2021-11-28, 18:32
  #134
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
NU BEKRÄFTAT

Milda symptom med Omicron.



https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/sydafrikansk-l%C3%A4kare-milda-symptom-av-omikron/ar-AARe5uz

Så börsen kommer alltså inte krascha.

Bullish. Vit svan. Herr Trudeaus olje warrant kanske överlever!
Citera
2021-11-28, 18:34
  #135
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Bullish. Vit svan. Herr Trudeaus olje warrant kanske överlever!

Menar herrn att Herr Trudeo har olja?
Citera
2021-11-28, 18:37
  #136
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Menar herrn att Herr Trudeo har olja?

Den riktige Trudeau har säkert massa olja. Men det skulle den PK fjanten aldrig erkänna. Flashback-Trudeau har bara pappers olja. Eller vi får se om den överlever öppningen imorgon.
Citera
2021-11-28, 18:40
  #137
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Den riktige Trudeau har säkert massa olja. Men det skulle den PK fjanten aldrig erkänna. Flashback-Trudeau har bara pappers olja. Eller vi får se om den överlever öppningen imorgon.

Flashback Tom har 400 tusen i aktier (utspritt) och känner inte sig har lust att sälja. Risken att man säljer och sedan går man back. Då kanske det är bättre och invänta tills börserna går uppåt nu när Omicron inte visat sig vara så farligt, knappt farligt.
Citera
2021-11-28, 18:43
  #138
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Detta virus är just nu betydligt nedtonat (Har kollat olika nationella tv rapporter på YT , England,Tyskland,Sydafrika)

Aftonbladet tror fortfarande att den nya varianten kommer att utplåna jorden.
Citera
2021-11-28, 18:52
  #139
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
det kommer alltid en uppsida efter ett ras, så länge man inte säljer finns ju antalet aktier kvar - visst det kan ta en tid (veckor/månader?) så klättrar det så saktliga tillbaka, risker finns alltid och ja är det utsatta nishbolag så kanske vissa kursar då är man rökt om besparingarna finns på sådana bolag.

Är det ett domedagsvirus så är knappast aktiekurser/världsekonomin det största problemet, utan ev sjukvårdskollaps, anarki o våld, dock så långt lär det inte gå i vårt närområde får vi hoppas!


Ok, då förstår jag. Men det sjuka är att allt plötsligt bara handlar om en faktor som är viruset. Normalt pratar de ju om fundamenta som är en massa omvärldsfaktorer. T ex att svenska kronan är så låg nu, vilket borde vara bra för exporten. Men det är som om fundamenta som Placera skriver om inte har någon betydelse längre.
Citera
2021-11-28, 19:10
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Ok, då förstår jag. Men det sjuka är att allt plötsligt bara handlar om en faktor som är viruset. Normalt pratar de ju om fundamenta som är en massa omvärldsfaktorer. T ex att svenska kronan är så låg nu, vilket borde vara bra för exporten. Men det är som om fundamenta som Placera skriver om inte har någon betydelse längre.

Du har rätt där, faktorer som under någorlunda normala omständigheter värderas och analyseras kan genom uppkommen panik (oberoende orsak) raderas i ett nafs. Naturligtvis är dessa våra tider kanske inte "normala" då börsens värde är konstlad, riksbanker genererar värde "pengar", finanspolitiken stöttar sina valutor, sina företag och medborgare - så vad är äkta och vad är luft?

Klimat, virus, överbefolkning, politisk oro o pyrande konflikter världen (Ukraina, Taiwan, mm) allt i stort påverkar nervositeten, robotar köper o säljer på börsen - är det liknande ett pyramidspel kan man undra?
Citera
2021-11-28, 19:55
  #141
Medlem
Om du säljer pga detta så kommer du ångra dig, folk kommer köpa dippen precis som dom gjort alla gånger tidigare.

Detta är ingen katastrof, det är vardagsnyheter numera.
Citera
2021-11-28, 20:08
  #142
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Om du säljer pga detta så kommer du ångra dig, folk kommer köpa dippen precis som dom gjort alla gånger tidigare.

Detta är ingen katastrof, det är vardagsnyheter numera.

Exakt. Jag har gått back 3% på grund utav denna dipp.
Det kanske dippar 1% imorgon, men sedan kommer folk blir så sugna på att köpa igen när dom inser att niggavirus var inte så farligt trots allt.
Citera
2021-11-28, 20:24
  #143
Medlem
Det är något som är fel med beskrivningen av omicrom. En sydafrikans och partisk läkare får enormt medialt genomslag när denne beskriver symptomen som milda men i själva verket säger att symptomen är extrem utmattning för unga friska män.
Även om inte massmedia klarade av denna översättning så gör börsens Aktörer det o det kommer bli en skakig resa nästa vecka. Vad jag inte förstår är varför banker åker på så mkt stryk, kreditförluster i all ära men så tror jag inte det blir
Citera
2021-11-28, 20:59
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Om du säljer pga detta så kommer du ångra dig, folk kommer köpa dippen precis som dom gjort alla gånger tidigare.

Detta är ingen katastrof, det är vardagsnyheter numera.

Älskar att hela tråden som består av retailfån är bullish.
Får en ganska tydligt att gå bearish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in