2021-11-26, 16:09
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Någon som vet hur många sekunder varje minus är på datacenter när de gäller åkning?

Det är väl baserat på hur långt före/efter de aktiva är jämfört med den genomsnittliga åktiden, räknat i procentenheter. Om snittiden i en sprint är 20:00 så bör varje heltal därmed motsvara 12 sekunder.

En aktiv med -2.5% skulle då åka 30 sekunder snabbare än genomsnittsåkaren. Men jag ska erkänna att jag inte har särskilt bra koll på just den statistiken - om det är den du syftar på?
Citera
2021-11-27, 11:28
Medlem
Extremt mycket fokus i IBU-feeden nu från inskjutningen på svenskorna och i synnerhet Stina Nilsson, man hör all dialog mellan Stina och ledarna. Detta struntar SVT i att direktsända. Dom har fullt upp med allt sitt alpina och längdskidorna. Eller vänta nu..
Citera
2021-11-28, 15:58
Medlem
Stefan4s avatar
Blott två gånger genom skidskyttehistorien har två svenskar vunnit både herr- och damtävlingen, på högsta nivå, under en och samma dag.

Den första gången det inträffade var den 16 mars 2005, då Carl Johan Bergman och Anna Carin Olofsson vann sprinttävlingarna i Kontiolahti.

Idag stod alltså Sebastian Samuelsson och Hanna Öberg för samma bedrift, när de vann sprinttävlingarna i Östersund.
Citera
2021-11-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Blott två gånger genom skidskyttehistorien har två svenskar vunnit både herr- och damtävlingen, på högsta nivå, under en och samma dag.

Den första gången det inträffade var den 16 mars 2005, då Carl Johan Bergman och Anna Carin Olofsson vann sprinttävlingarna i Kontiolahti.
Att det bara hände en enda gång under Bergman/Ferry/ACO/Ekholm-eran är nästan lite anmärkningsvärt, jag hade spontant gissat på att det hänt 2-4 ggr.
Citera
2021-11-28, 19:51
Avslutad
Chevalier-Bouchet och Braisaz-Bouchet: vad har jag missat här? Muslimer eller mormoner som idkar månggifte, eller vad är det frågan om?

Bra gjort av Hanna Öberg, för övrigt.
Citera
2021-11-28, 19:58
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Hur har Sebastian plötsligt blivit ett sånt monster i spåret?
Citera
2021-11-28, 20:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Chevalier-Bouchet och Braisaz-Bouchet: vad har jag missat här? Muslimer eller mormoner som idkar månggifte, eller vad är det frågan om?

De hette ju det redan förra säsongen så du måste ha missat ganska mycket.

De har gift sig med var sin Bouchet men dessa är inte släkt med varandra.
Citera
2021-11-28, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
De hette ju det redan förra säsongen så du måste ha missat ganska mycket.

De har gift sig med var sin Bouchet men dessa är inte släkt med varandra.

Låter ändå sketchy. Tror nog grodorna håller på med nåt där.

Slutade följa förra året, annat än högst sporadiskt. Trött på norska framgångar och Fourcades frånvaro plus svaga insatser av Vittozzi. Får se om Öbergarna kan få mig tillbaka.
Citera
2021-11-28, 22:53
Medlem
Hmmmmmm.........man är väl dum i huvet eller nåt...................................

Hur kan man se tex löptider, skjuttider osv på IBUs sida?
Jag får inte till det.
Citera
2021-11-28, 22:56
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Hmmmmmm.........man är väl dum i huvet eller nåt...................................

Hur kan man se tex löptider, skjuttider osv på IBUs sida?
Jag får inte till det.
Tryck på loppet. Välj Analaysis -> Load Detailed Analysis. Efter det får man fram alla fönster som fanns i livelägget och kan bläddra mellan genom att trycka på menyknappen (de 3 strecken)

Edit: Verkar bugga sig första gången. Hela sidan laddar om både på mobil och desktop men andra gången funkar det
Senast redigerad av Surgubben-Jan 2021-11-28 kl. 22:58.
Citera
2021-11-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Tryck på loppet. Välj Analaysis -> Load Detailed Analysis. Efter det får man fram alla fönster som fanns i livelägget och kan bläddra mellan genom att trycka på menyknappen (de 3 strecken)

Edit: Verkar bugga sig första gången. Hela sidan laddar om både på mobil och desktop men andra gången funkar det
Då var jag ju inte helt dum iaf.

Tyvärr så händer inget när man trycker på Load Detailed Analysis. Det blinkar till bara.
I tidigare windows versioner (eller egentligen webläsaren) kunde man förhindra pop-up fönster, kan det vara nåt sådant?
Hittar tyvärr inget i mina inställningar där man kan välja det.

får söka vidare imorgon.
Tack för hjälpen iaf!
Citera
2021-11-29, 07:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Då var jag ju inte helt dum iaf.

Tyvärr så händer inget när man trycker på Load Detailed Analysis. Det blinkar till bara.
I tidigare windows versioner (eller egentligen webläsaren) kunde man förhindra pop-up fönster, kan det vara nåt sådant?
Hittar tyvärr inget i mina inställningar där man kan välja det.

får söka vidare imorgon.
Tack för hjälpen iaf!

realbiathlon.com har ju annars all tänkbar statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in