2021-11-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jorå, den där Alf har allt ett hjärta av Guld då det gäller att finansiera uppehället till delar av sin efterkomma:

https://youtu.be/CqQ5nE6P4vM?t=320

Faktiskt har jag också funderat på hur det kommer att bli här framgent med arvet efter den välbärgade farfadern..
Ett är ju säkert iaf, BB kan inte hantera pengar och oavsett summan som kan komma ifråga så skulle de snart nog vara på ruinens brant och leva i misär.. Tänk bara tillbaka ett par år då det begav sig och flöt in lite extra ett par månader och det redovisades inköp från Icatrossen på tiotusentals kronor i månaden i fråga om oxfilé och extravagans... Med vetskapen vi har nu gällande deras ekonomi och Therese skulder så är det helt ofattbart hur det gödslades pengar som det gjordes utan en tanke på att försöka spara något för att själva kunna förändra sin framtida situation, trångbodda var de då och nu är det ännu värre..

Det bästa vore nog om Baronen fick portionerat ut månatliga summor till de nödvändigaste levnadsomkostnaderna såsom mat och hyra, samt att arvets storlek skulle bli minimalt inom regelverkets gränser och allt vad arvslotter och annat kräver.. Och det för att rättvisa ska skipas bland arvingarna gällande pengar latmasken fått genom åren men också för att försöka dana honom till att bli en bättre människa som kan göra rätt för sig och bidra till samhället..

Om jag vore Alf så skulle jag bjuda in Ludde på middag här en kväll och där dra upp planerna och linjerna för att i lönndom slussa över pengar till honom som är den enda i rakt nedstigande led som kan hantera en större summa pengar i handen utan att det skulle leda till en total katastrof..
Det bästa för Baronen och hans luffartillvaro vore ifall han gjordes helt arvlös Och Att Han Redan Nu Fick Reda På Det Och Visste Om Det, men det är nog bara en utopisk tanke..

Det stora problemet som jag ser det är inte uppväxten med sin missbrukande far, utan att han under sin uppväxt blivit i det närmaste helt söndercurlad med ekonomisk uppbackning av alla de slag.... Det var en stor tragedi nu senast när den där psykiskt sjuka bitcoin-miljonären även han hjälpte till att kratta den manege där det aldrig kommer att presteras något uppträde så länge det ALDRIG ställs några krav..

"Förvärvaren" - "Ärvaren" - "Fördärvaren" -Inte så svårt att placera in Baronen i det släktledet ....

Guld video. Är det något Carl-Fredrik är bra på så är det att tala med inlevelse om hans pappa och hans knarkande. Det märks att han är väldigt känslomässigt investerad i detta, så det är kul att lyssna på. Det kan man förstå. Undertonen är ju att det är förkastligt att hans pappa kommer ärva farfar och vara rik som ett troll. Det är fy skam eftersom det är pengar Carl-Fredrik kunde ärvt så han kan luta sig tillbaka och en gång för alla göra sig av med tankarna på att någonsin behöva jobba och slita.
Citera
2021-11-27, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Guld video. Är det något Carl-Fredrik är bra på så är det att tala med inlevelse om hans pappa och hans knarkande. Det märks att han är väldigt känslomässigt investerad i detta, så det är kul att lyssna på. Det kan man förstå. Undertonen är ju att det är förkastligt att hans pappa kommer ärva farfar och vara rik som ett troll. Det är fy skam eftersom det är pengar Carl-Fredrik kunde ärvt så han kan luta sig tillbaka och en gång för alla göra sig av med tankarna på att någonsin behöva jobba och slita.
https://youtu.be/1_Vm9_Nhsz0 detta är högst aktuellt, han berättar om hur pappa inte vill bli uthängd, men alex tyckr inte det handlar om pappa, utan om alex kamp med att vända sitt medberoende till någonting positivt osv han berättar att han tillochmed tjänar lite pengar på det..
Brukar han inte hävda att han INTE tjänar någonting alls på missbruksbloggen?! Eller säger han fel nu igen?
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-11-27 kl. 20:09.
Citera
2021-11-27, 20:57
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Kom att tänka på en sak med den där videon.

Farfarn betalade hans boende, farfar betalar klädbutiken, farfar betalar än idag 5 år senare fortfarande för den där patetiska ursäkten. Är inte Rask skolboksexemplet på en brat?

Jag kan verkligen se honom på skavlan om 10 år när arvet trillat in, så sitter han där med kavaj, plastrong och talar om sitt liv som företagare.. tycker hans livsstil påminner om greven, han kanske inte har lika mycket pengar att röra sig med men han har ju alltid blivit försörjd, helt eller delvis av både mamma, pappa, ludde och säkert mestadels av Alf och inte för att glömma, mamma-therese.
Citera
2021-11-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/1_Vm9_Nhsz0 detta är högst aktuellt, han berättar om hur pappa inte vill bli uthängd, men alex tyckr inte det handlar om pappa, utan om alex kamp med att vända sitt medberoende till någonting positivt osv han berättar att han tillochmed tjänar lite pengar på det..
Brukar han inte hävda att han INTE tjänar någonting alls på missbruksbloggen?! Eller säger han fel nu igen?

Nu är det ju 4-5 år mellan videon och idag, så på den tiden kan det ju ha hänt ganska mycket med annonsregler och algoritmer. Så det är ju inte helt omöjligt att han då tjänade lite, och nu tjänar inget. När vi börjar tala om halva decennium så är det ju inte helt ovanligt att saker ändras.

Men en sak som var lite kul, var allt hans talade om att han blurrade videorna. Och att ingen utav den orsaken kunde veta vem det gällde. Vete fan jag, tror folk redan då hade full koll på vem Fredrik Rask var :-D
Citera
2021-11-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
Delad ekonomi är tvärt emot vad gemensam ekonomi innebär, han har uppenbarligen inte koll på begreppen och det är otydligt vad som menas. Du läser in och antar, det är inte någon självklarhet. Därav min fråga.

Håller med dig om delad vs gemensam ekonomi.
Håller med dig om att han inte har koll på begreppen.
Håller också med om att jag läst in och tolkar hans inlägg.

Att det skulle råda någon som helst osäkerhet kring vad han menade, det är det en annan femma med. Kan inte finnas någon som helst osäkerhet kring det, om man passerat förskoleklass, helt ärligt.
Citera
2021-11-27, 21:33
Medlem
Citat:
Varför blandar du in micro?

Därför att jag tyckte den användaren passade in på "flertalet skribenter somett nästan galet sätt följer Rask?".

Och som sagt, då den användaren också sagt sig ha bekanta som följer och lagrar allt som Rask laddat upp. Därför blandade jag in Micro. Tyckte jag förklarade det i mitt inlägg med, men hade väl fel på det.
Citera
2021-11-28, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu är det ju 4-5 år mellan videon och idag, så på den tiden kan det ju ha hänt ganska mycket med annonsregler och algoritmer. Så det är ju inte helt omöjligt att han då tjänade lite, och nu tjänar inget. När vi börjar tala om halva decennium så är det ju inte helt ovanligt att saker ändras.

Men en sak som var lite kul, var allt hans talade om att han blurrade videorna. Och att ingen utav den orsaken kunde veta vem det gällde. Vete fan jag, tror folk redan då hade full koll på vem Fredrik Rask var :-D

Videon inspelad 2016, rask deklarerade inkomst 2016, 58700kr en snittlön på ca 4900kr (före skatt)
Rask inkomst 2020, 83900kr en snitt lön på ca 7k imånaden (före skatt)..

Källa: Skatteverket
Citera
2021-11-28, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Håller med dig om delad vs gemensam ekonomi.
Håller med dig om att han inte har koll på begreppen.
Håller också med om att jag läst in och tolkar hans inlägg.

Att det skulle råda någon som helst osäkerhet kring vad han menade, det är det en annan femma med. Kan inte finnas någon som helst osäkerhet kring det, om man passerat förskoleklass, helt ärligt.

Vi pratar nu om en person som är väldigt duktig på att slira på sanningen och när en sådan person använder begrepp felaktigt är det relevant att säkerställa vad som egentligen gäller men en kontrollfråga. Han har förövrigt valt att inte svara på det.

Grattis till att ha klarat av och passerat förskoleklass, du är så smart
Citera
2021-11-28, 07:51
Avslutad
Alex som inte har socialbidrag, är det försörjningsstöd du får? Fortfarande? Farfar puttar till extra, betalar han hela hyran fortfarande? Ingenting har förändrats ekonomiskt för dig genom åren,

Är det så att de kräver sjukintyg, eftersom du påstår att du inte kan jobba, hur skulle det se ut om soc får veta om dina tiggarlajvs?
Nu är riktigt illa, får du inte ett intyg från psyk, att du är oförmögen att arbeta pga funktionshinder, sjukdom, blir du utan då?

[I]Försörjningsstöd är det som förr kallades för socialbidrag och är ett ekonomiskt bistånd som kan vara ett komplement till den egna inkomsten och andra ekonomiska förmåner.
[/i]

i första hand använda sparkapital till din försörjning eller sälja sådana tillgångar till exempel dyrbara kapitalvaror för att därigenom bidra till din försörjning. Även din bil ses som en sådan tillgång om du inte behöver den för ditt arbete eller på grund av funktionshinder eller sjukdom.sammanboende, gifta eller registrerade partners ska i första hand hjälpa varandra ekonomiskt.

Om du lämnat felaktiga uppgifter eller undanhållit uppgifter om inkomster eller tillgångar så att du fått mer försörjningsstöd än du haft rätt till blir du skyldig att återbetala försörjningsstödet. I sådana fall riskerar du också en polisanmälan enligt bidragsbrottslagen.
Citera
2021-11-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Videon inspelad 2016, rask deklarerade inkomst 2016, 58700kr en snittlön på ca 4900kr (före skatt)
Rask inkomst 2020, 83900kr en snitt lön på ca 7k imånaden (före skatt)..

Källa: Skatteverket

Japp, dock säger ju inte Rasks taxerade årsinkomst något om hur mycket pengar som kommer från missbruksbloggen, och hur mycket som kommer från andra källor. Vilket gör att vi varken bekräftat eller dementerat att han då tjänade lite och nu inget.

Sedan ser jag inte ens vad det spelar för roll heller. Om han då tjänade 4K på bloggen, och nu tjänar 1K, så skulle jag också kunna använda begrepp som inget och lite. Småsummor anger jag också lite ungefär.
Citera
2021-11-28, 09:22
Medlem
Citat:
Alex som inte har socialbidrag, är det försörjningsstöd du får? Fortfarande? Farfar puttar till extra, betalar han hela hyran fortfarande? Ingenting har förändrats ekonomiskt för dig genom åren,

Är det så att de kräver sjukintyg, eftersom du påstår att du inte kan jobba, hur skulle det se ut om soc får veta om dina tiggarlajvs?
Nu är riktigt illa, får du inte ett intyg från psyk, att du är oförmögen att arbeta pga funktionshinder, sjukdom, blir du utan då?

[I]Försörjningsstöd är det som förr kallades för socialbidrag och är ett ekonomiskt bistånd som kan vara ett komplement till den egna inkomsten och andra ekonomiska förmåner.
[/i]

i första hand använda sparkapital till din försörjning eller sälja sådana tillgångar till exempel dyrbara kapitalvaror för att därigenom bidra till din försörjning. Även din bil ses som en sådan tillgång om du inte behöver den för ditt arbete eller på grund av funktionshinder eller sjukdom.sammanboende, gifta eller registrerade partners ska i första hand hjälpa varandra ekonomiskt.

Om du lämnat felaktiga uppgifter eller undanhållit uppgifter om inkomster eller tillgångar så att du fått mer försörjningsstöd än du haft rätt till blir du skyldig att återbetala försörjningsstödet. I sådana fall riskerar du också en polisanmälan enligt bidragsbrottslagen.

Nej, Rask har inte försörjningsstöd, då hans fru har en inkomst. Då också Rask har en taxerad inkomst, så vet vi att det inte är försörjningsstöd Rask har. Då han dels tjänar för mycket, och dels så dyker inte försörjningsstöd upp i deklarationen.
Citera
2021-11-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
Vi pratar nu om en person som är väldigt duktig på att slira på sanningen och när en sådan person använder begrepp felaktigt är det relevant att säkerställa vad som egentligen gäller men en kontrollfråga. Han har förövrigt valt att inte svara på det.

Grattis till att ha klarat av och passerat förskoleklass, du är så smart

Tack, dock fanns inte förskoleklass på min tid, tror inte ens det fanns förskola på min tid.

Visst för att Rask kanske slirar på sanningen lite, men det behöver ju inte överdrivas för det. Man kan ju vänta med tusen procent säkerhet till något viktigt istället för sådan där skit som är ganska oviktigt. Speciellt när det märks tydligt vad det var han menade.

Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att han skrivit i tråden efter ditt inlägg, men om du säger det så. Vettigt av han att prioritera bland inläggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in