2021-11-28, 01:57
Medlem
Vi på Rotebrotrading resonerar som så att paniken tilltog lite extra i fredags i och med att det var veckans sista handelsdag och att hysterin lugnar sig under helgen och mycket väl kan göra att börsen stänger på plus redan under måndagen och såg detta som ett bra läge att positionera oss inför kommande julrally.

Mycket möjligt att vi var för tidigt ute men vi tror inte alls samma panik utbryter som vid 2019.

Vi ökade framförallt i Fing 18.90, Ericsson B 92,90:- och Swedbank.

På längre sikt är vi dock skeptiskt inställda till 2022 och tror det året slutar +/- 0.
Citera
2021-11-28, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
ähh inget att lipa över. Kommer dippa och sen hämta sig precis som vanligt.

Omikron har fler mutationer än tidigare sorter och farhågan är att den ska sprida sig snabbare och ha en viss motståndskraft mot vaccin och naturlig immunitet, som man får efter en genomgången infektion.

Men det är inte säkert att den ger en svårare sjukdom – utan det kan möjligtvis vara tvärtom. I Sydafrika var Angelique Coetzee den första läkaren att upptäcka varianten, rapporterar The Telegraph.
Ovanliga symtom

Hon uppmärksammade att flera covidpatienter som sökte vård på hennes mottagning i Pretoria hade ovanliga symtom. Enligt henne har det varit främst unga, friska män som kände en ovanlig trötthet. Ingen förlorade smak- eller luktsinnet.

– Deras symtom var så milda och annorlunda jämfört med tidigare patienter som jag vårdat, säger hon till The Telegraph.

Hon uppmärksammade den sydafrikanska vaccinstyrelsen om sina fynd, som därefter börjat leta aktivt efter virussorten. Sydafrikanska experter oroar sig för att varianten ligger bakom den snabba spridningen i den folkrika provinsen Gauteng, rapporterar ABC News.
Om det är så pass milda symptom som gör sig gällande är det väll något positivt snarare! Varför då detta larm och hysteri?
Citera
2021-11-28, 03:01
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag tror inte på det! Varför skulle det bli verkligt då det bara är en teori av många? Om man säger så här! Vad väljer man då just nu i detta hysteriska kaos med noll ränta osv. Var finns det en chans att genom egen hjärna kunna tjäna lite pengar? Vi lever ju tack och lov inte i en kommunistisk stat!

Tror inte på det? Det har talats öppet om det från "eliten"*, det finns hur mycket information som helst för den som är bredd att gräva lite djupare. Om de lyckas genomföra dessa förändringar och göra oss till totala slavar är en annan sak. Viljan finns dock där. Exempelvis att du inte skall äga något utan hyra allt från kläder till andra nödvändiga ting. Ditt liv skall förändras till ett enda stort abonnemang.

*"Eliten" är ingen elit. Det är människor med makt och för mycket storhetsvansinne.
Citera
2021-11-28, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Tror inte på det? Det har talats öppet om det från "eliten"*, det finns hur mycket information som helst för den som är bredd att gräva lite djupare. Om de lyckas genomföra dessa förändringar och göra oss till totala slavar är en annan sak. Viljan finns dock där. Exempelvis att du inte skall äga något utan hyra allt från kläder till andra nödvändiga ting. Ditt liv skall förändras till ett enda stort abonnemang.

*"Eliten" är ingen elit. Det är människor med makt och för mycket storhetsvansinne.
Ingen i eliten skulle tillåta det någonsin! Det är bara fria fantasier och inget annat. Varför skulle de kapitalistiska makterna vilja det? Aldrig någonsin tro mig! Jag tror på en uppgång efter denna Omicron dipp på måndag!
Marknaden kan vara fel prisat men inte så länge tid!
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-28 kl. 03:41.
Citera
2021-11-28, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca

Jag tror på en uppgång efter denna Omicron dipp på måndag!
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-28 kl. 04:00.
Citera
2021-11-28, 04:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
ähh inget att lipa över. Kommer dippa och sen hämta sig precis som vanligt.

Omikron har fler mutationer än tidigare sorter och farhågan är att den ska sprida sig snabbare och ha en viss motståndskraft mot vaccin och naturlig immunitet, som man får efter en genomgången infektion.

Men det är inte säkert att den ger en svårare sjukdom – utan det kan möjligtvis vara tvärtom. I Sydafrika var Angelique Coetzee den första läkaren att upptäcka varianten, rapporterar The Telegraph.
Ovanliga symtom

Hon uppmärksammade att flera covidpatienter som sökte vård på hennes mottagning i Pretoria hade ovanliga symtom. Enligt henne har det varit främst unga, friska män som kände en ovanlig trötthet. Ingen förlorade smak- eller luktsinnet.

– Deras symtom var så milda och annorlunda jämfört med tidigare patienter som jag vårdat, säger hon till The Telegraph.

Hon uppmärksammade den sydafrikanska vaccinstyrelsen om sina fynd, som därefter börjat leta aktivt efter virussorten. Sydafrikanska experter oroar sig för att varianten ligger bakom den snabba spridningen i den folkrika provinsen Gauteng, rapporterar ABC News.

Så länge inte börsen backar typ 30 % är det lugnt.
Citera
2021-11-28, 07:01
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tror ViX lär skjuta i höjden nästa vecka då Omicron kommer utplåna alla framsteg vi gjort med vaccinet.
För er som ligger lång kommer ni vara fucked - om ni inte köper puts som skydd.

Alla andra får skynda på att blanka.

Hur kommer ni handla nästa vecka?

För du tror på riktigt att om det blir en riktig kollaps, att dina pengar på banken skulle vara mycket värda ändå?
Citera
2021-11-28, 07:01
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ingen i eliten skulle tillåta det någonsin! Det är bara fria fantasier och inget annat. Varför skulle de kapitalistiska makterna vilja det? Aldrig någonsin tro mig! Jag tror på en uppgång efter denna Omicron dipp på måndag!
Marknaden kan vara fel prisat men inte så länge tid!

Skulle gärna vilja hålla med dig men, för många år sedan talade jag om för svärfar att BMW och Mercedes har planer på att vi ska hyra bilarna av dom istället för att köpa dom. Han skrattade hejdlöst och sa att ingen var så dum och att det aldrig skulle ske!
Nu är var och varannan bil leasad och det ökar bara hela tiden. Bostäder, datorer, programvara m.m. Tror det definitivt det kommer öka mer och mer i framtiden.
Citera
2021-11-28, 07:06
Medlem
De flesta människor är får och börsen har ingen logik längre, den borde redan ha kraschat för 2 år sedan, folk deltar i ett ponzi scheme, samma med bostäder. De vill haka på karusellen helt enkelt utan att förstå det, t.om. städare i Sverige investerar på Avanza, då blir det sådana här bubblor. Kanske spricker någon gång, men kommer inte bero på något virus. Men när det väl SMÄLLER, ja då jävlar kommer det bli en stor smäll.
Citera
2021-11-28, 09:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
De flesta människor är får och börsen har ingen logik längre, den borde redan ha kraschat för 2 år sedan, folk deltar i ett ponzi scheme, samma med bostäder. De vill haka på karusellen helt enkelt utan att förstå det, t.om. städare i Sverige investerar på Avanza, då blir det sådana här bubblor. Kanske spricker någon gång, men kommer inte bero på något virus. Men när det väl SMÄLLER, ja då jävlar kommer det bli en stor smäll.

Det är väl jättebra att folk investerar sina stålar i stället för att ha sina korvören på rövbankernas nollräntekonton? Man behöver inte vara någon expert för att placera i passivt förvaltade indexfonder.
Citera
2021-11-28, 09:24
Avslutad
Jag tycker att varje gång jag (känslostyrd basic-bitch-investerare, fåret i marknaden) tänkt under helgen att marknaden kommer vara helt blodröd på måndag på grund av nyhet X så har marknaden gått upp istället. Marknaden är ju en plats som ska lura de känslostyrda på pengar. Så min tes för måndagen är dump klockan 09- 10 och låt alla rädda löss panikera ut på botten sen börjar julrallyt.

Vad tror ni?

(obs, brände allt krut tidigt igår så jag har bias här)
Citera
2021-11-28, 09:24
Medlem
Citat:
Om det är så pass milda symptom som gör sig gällande är det väll något positivt snarare! Varför då detta larm och hysteri?

Nu är inte jag någon börsexpert men kan tänka mig att det även finns börsintressen av att skapa panik och göra så att folk paniksäljer sina aktier. Då går deras sjukvårdsaktier upp, de enda som inte dippat på fredagen och de vill att det ska hålla i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in