2021-11-27, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. aktiemarknaden lär dippa.

Men företagen lär fortsätta som vanligt.

Frågan är väl om de professionella aktieförvaltarna agerar likadant. De som förvaltar fonder som borde ha mycket mer aktier än avanzianer.
Citera
2021-11-27, 22:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Frågan är väl om de professionella aktieförvaltarna agerar likadant. De som förvaltar fonder som borde ha mycket mer aktier än avanzianer.

Finns inga professionella aktieförvaltare. Bara folk som har tålamod.
Citera
2021-11-27, 22:18
Medlem
Blir som med Delta, ner på fredagen, över helgen inser folk att det inte är så panikartat. Upp nästa vecka och köpläge råder.

Bra taktik för att påskynda vaccinationstakten.
Citera
2021-11-27, 22:35
Medlem
Jag vet inte jag? Men tror att det inte behöver fortsätta dippa ned faktiskt. Om det gör det så är det ju bra chans till billigare köp rent allmänt! Men snart kan nog folk förstå att ja vad är alternativet till aktier då? Nej jag tror nog att det är en över-reaktion. Vart är värdet....kan det finnas i aktier tro?
Citera
2021-11-27, 22:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Tror det kommer vända uppåt igen redan nästa vecka. Folk fattar att detta bara är en ny variant av viruset i en lång jävla rad av nya varianter. Vi kan det här nu.
Citera
2021-11-27, 22:55
Medlem
backwardations avatar
Kunde inte låta bli att läsa på mer om omikron. Det enda man officiellt vet nu, utöver att 1) viruset är mer smittsamt och 2) har några fler mutationer i proteinet som binder till cellreceptorerna, är 3) att man i princip inte vet någonting alls.

Börsen gillar dock osäkerhet, så spänn fast er. Visar sig omikron vara mer dödligt än tidigare eller om Tegnell som vanligt ger upp går jag all in i diagnostik och medtech. Självklart ska jag profitera på eländet.

Citat:
These mutations help the virus circumvent the body’s immune defences because it is trained by vaccines or prior infection to recognise and fight the original Wuhan strain. By comparison, the Delta variant which accounts for almost all sequenced cases worldwide dented the effectiveness of vaccines with just three mutations in this region.

Even if Omicron proves to be the most infectious Sars-Cov-2 variant so far, there is no evidence yet from South Africa or anywhere else about whether it will turn out to cause worse symptoms. “It could go either way,” said Glanville. “The mutations could make it worse or the mutations could make it more benign.

https://www.ft.com/content/42c5ff3d-e676-4076-9b9f-7243a00cba5e
Citera
2021-11-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Paniken består att vi känner inte till detta virus från Afrika.
Det enda vi vet att viruset har muterat flera 10-tals gånger = mer smittsamt.

Det vi inte vet är om hur farligt det är. Skulle det visa sig att det är mindre farligare än delta-viruset, då ökar börsen.
Smittotal hit, och smittotal dit. Sjunker börsen köper jag, stiger börsen håller jag. Fan det är inte svårare än så
Citera
2021-11-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Smittotal hit, och smittotal dit. Sjunker börsen köper jag, stiger börsen håller jag. Fan det är inte svårare än så
Nej just det! Svårare än så behöver det ju inte vara! Och jag tror inte heller på den effektiva marknadsteorin.
Citera
2021-11-28, 00:49
Medlem
Marknaden är tex. Pfizer som producerar vaccin! Aktier kommer alltid att vinna även om det dippar ibland. Så är det bara!
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-28 kl. 00:57.
Citera
2021-11-28, 00:52
Medlem
Citat:

Så sant som det var sagt. Jag räknar med att gå minus ordentligt när alla börjar paniksälja aktier. Själv sitter jag helt still, jag har de aktier jag vill ha och tror på dem på lång sikt. Se det som att det är rea på gång på måndag. Lagom efter löning dessutom.
Citera
2021-11-28, 01:22
Medlem
Citat:
Vid vilken procent ökning säljer du eller hur kör du?
Mvh
Citera
2021-11-28, 01:49
Medlem
ähh inget att lipa över. Kommer dippa och sen hämta sig precis som vanligt.

Omikron har fler mutationer än tidigare sorter och farhågan är att den ska sprida sig snabbare och ha en viss motståndskraft mot vaccin och naturlig immunitet, som man får efter en genomgången infektion.

Men det är inte säkert att den ger en svårare sjukdom – utan det kan möjligtvis vara tvärtom. I Sydafrika var Angelique Coetzee den första läkaren att upptäcka varianten, rapporterar The Telegraph.
Ovanliga symtom

Hon uppmärksammade att flera covidpatienter som sökte vård på hennes mottagning i Pretoria hade ovanliga symtom. Enligt henne har det varit främst unga, friska män som kände en ovanlig trötthet. Ingen förlorade smak- eller luktsinnet.

– Deras symtom var så milda och annorlunda jämfört med tidigare patienter som jag vårdat, säger hon till The Telegraph.

Hon uppmärksammade den sydafrikanska vaccinstyrelsen om sina fynd, som därefter börjat leta aktivt efter virussorten. Sydafrikanska experter oroar sig för att varianten ligger bakom den snabba spridningen i den folkrika provinsen Gauteng, rapporterar ABC News.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in