2021-11-27, 12:29
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ny artikel av Joakim Palmkvist i Sydsvenskan idag: https://www.sydsvenskan.se/2021-11-27/svenska-latexmasker-bevis-mot-londonmordare

"Och utredningen konstaterar att även mordoffrets vän, den mördade Karolin Hakims make också var en måltavla. Bara minuter efter mordet talade han i telefon med offrets fru.
– Hon säger till polisen att hon först bad honom komma till platsen, men att han var rädd och inte ville komma, sa åklagare Heywood.
– En av de närvarande poliserna hörde delar av samtalet och säger att hon sa ”…kanske någon är ute efter dig också. Se upp”. Det är alltså Niffe som avses här.

"Så här gick det till, enligt den nära två år långa utredningen:
• Mördarens gömställe – en lägenhet vid Themsen – hyrs via AirBnb av hantlangare 1 redan i november. Han köper också en cykel.
• Hantlangare 2 tar över nycklarna i december. Han skaffar bland annat en skräpplockare till mördarens förklädnad
• Den 21 december anländer 24-åringen och tar över lägenhet och cykel.
• På julafton finns hantlangare 3 i London – han skaffar en alternativ cykel – den som övervakningskamerorna senare följer längs Themsens strand."

"För att tätare knyta 24-åringen till förklädnaderna pekar polisen på att en vän till honom i Malmö har köpte två latexmasker – ”Bitterman" och ”Professor Howard” – tidigare under 2019."

Man pratar också om att 24-åringen köpt exakt den typ av varsel-kläder på Bauhaus i Malmö som personen på övervakningsbilderna har på sig. Knäckfrågan verkar vara att kunna övertyga rätten om att personerna på övervakningsfilmerna verkligen är de personer som åtalas, trots att man har på sig latexmasker på vissa filmer osv.

Det framgår inget om hur pistolen tagit fram eller var den är ifrån?

Inget krypterat chat som är löst heller?

Kan bara bra att spara eventuellt bilder från artiklarna ifall tidningarna tar borta sen
Citera
2021-11-27, 13:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
👍

I min bok är det 100% att det är Mekky som ligger bakom det med tanke på mordhistoriken mellan honom och Juden, att Niffe är helt på Judens sida och att MGM är helt på Mekkys sida. Men, det kanske finns anledning att ifrågasätta det, jag vet inte?
Läst i FUP att AH och vänner fick ta på sig detta mord när de sköt fel person. Svensken skulle dödas, och det var Salam låg bakom det mordet. Ingen aning om det finns någon sanning idet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/mordbestallaren-salam-shebani-doms-i-hovratten/
Citera
2021-11-27, 13:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läst i FUP att AH och vänner fick ta på sig detta mord när de sköt fel person. Svensken skulle dödas, och det var Salam låg bakom det mordet. Ingen aning om det finns någon sanning idet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/mordbestallaren-salam-shebani-doms-i-hovratten/
Just det ja, det har jag nog också läst i FUP nu när du säger det. Men, minns du varför Salam skulle vilja ha ihjäl Flamur i så fall?
Citera
2021-11-27, 17:24
Medlem
Läste i den engelska artikeln att en granne gått ut på gatan
där mördaren gick runt och spelade städare från kommunen i
en gummimask. Vem är du, vem har skickat hit dig,
vilket företag tillhör du....

Det går inte att glida runt i en fin stadsdel i London och spela
städare när det redan är rent på gatan.

Polisen verkar gjort ett bra arbete, ska se vad domstolen säger.
Känns som dom inte överdriver bevisningen för att man skall
bli dömd.

Sitta på kåken i England blir tufft, gamla skabbiga anstalter.
Vita bönor och rostat bröd.

We wish you a Merry Christmas and a happy new year
Citera
2021-11-27, 18:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Läste i den engelska artikeln att en granne gått ut på gatan
där mördaren gick runt och spelade städare från kommunen i
en gummimask. Vem är du, vem har skickat hit dig,
vilket företag tillhör du....

Det går inte att glida runt i en fin stadsdel i London och spela
städare när det redan är rent på gatan.

Polisen verkar gjort ett bra arbete, ska se vad domstolen säger.
Känns som dom inte överdriver bevisningen för att man skall
bli dömd.

Sitta på kåken i England blir tufft, gamla skabbiga anstalter.
Vita bönor och rostat bröd.

We wish you a Merry Christmas and a happy new year

Sverige har mycket att lära när det gäller övervakning från London. Kameror precis överallt.

Detta mord hade aldrig blivit löst om det skedde i Sverige.
Citera
2021-11-27, 18:47
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Det framgår inget om hur pistolen tagit fram eller var den är ifrån?

Inget krypterat chat som är löst heller?

Kan bara bra att spara eventuellt bilder från artiklarna ifall tidningarna tar borta sen

Nope, inget av det framgår av artikeln tyvärr vad jag kan se.
Citera
2021-11-27, 19:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Just det ja, det har jag nog också läst i FUP nu när du säger det. Men, minns du varför Salam skulle vilja ha ihjäl Flamur i så fall?
Tyvärr inte sett någon i Enchro eller annat skrivet till vem och varför. Salam hade ju kontakt med Mekky. Kanske Mekky som ville få det utfört.
Citera
2021-11-27, 20:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tyvärr inte sett någon i Enchro eller annat skrivet till vem och varför. Salam hade ju kontakt med Mekky. Kanske Mekky som ville få det utfört.

Jag började gräva i FUParna till B 1233-18 igen men kan inte hitta något konkret kring det (men pallar heller inte plöja allt i detalj en gång till utan har bara skummat igenom...). Om jag ska gissa säger jag såhär: jag tycker att det känns oerhört sannolikt att det är Mekky som ligger bakom mordet på Flamur eftersom det är en logisk del i hämndaktionerna mellan Juden och Mekky. Men, sen är det också så att det flödat in pengar till Flamurs änkas konto både från en investment-bedragare från Malmö som heter Jeton (tror jag) och fan vet om det inte också var så att det kom pengar via något bedrägeri mot ett kinesiskt företag som Salam var involverad i. Som du säger har Salam och Mekky haft kontakt, även om Salam har rötterna i M-falangen och var BFF med Nermin och Mekky väl hade en beef med Nermin snarare än var lierad med honom. Mycket möjligt att Anis Hemissi var en av skyttarna som klantade sig och sköt Jacob Atta istället för Stanley och Salam pressade honom att engagera sig i mordet på Flamur för Mekkys räkning.

En grej bara: mordet på Flamur var förhållandevis mer välplanerat än många av morden i Malmö som Salam varit involverad i. Tänker på det där med att man köpt varsel-kläder för att låtsas vara städare, latex-masker för att inte bli igenkänd på övervakningsfilmer (antar jag) osv. Så, även det anser jag tala för att Mekky planerat det och är uppdragsvidare, men det är bara en gissning.
Citera
2021-11-27, 20:42
Medlem
Citat:

Min teori sedan (FB) 36 årige Malmöbon Flamur Beqiri skjuten till döds i London på Julafton 2019 har bara stärkts.

Han snackade i media.
Citera
2021-11-27, 20:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Min teori sedan (FB) 36 årige Malmöbon Flamur Beqiri skjuten till döds i London på Julafton 2019 har bara stärkts.

Han snackade i media.

Menar du att Samir i artikeln i själva verket skulle vara Salam?
Citera
2021-11-27, 21:33
Medlem
Citat:
Menar du att Samir i artikeln i själva verket skulle vara Salam?

Jag tror att det är Mekky som ligger bakom det, men Flamur har en historia om att blåsa folk. Kan vara att Flamur blåst Riduan eller någon i dennes nätverk. Mekky fick sedan uppdraget.

Mordet var ovanligt bra planerat för att vara ”Malmö” hitmen inblandade.
Citera
2021-11-27, 21:37
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Jag tror att det är Mekky som ligger bakom det, men Flamur har en historia om att blåsa folk. Kan vara att Flamur blåst Riduan eller någon i dennes nätverk. Mekky fick sedan uppdraget.

Mordet var ovanligt bra planerat för att vara ”Malmö” hitmen inblandade.

1. Äldre skyttar

2. Dom vet om att man kommer undan med det mesta i Sverige så behöver inte vara välplanerade

3. Kräver mer betalninh utomlands för behöver ha boende, vapen, pengar och en lösning för hantera CCTV.

Tror detta är faktorerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in