2021-11-27, 18:16
Bannlyst
jag har knappt kollat på teve alls, sedans början på 2010.

eller visst, det har dykit upp ett och annat "nyhetsreportage" framför mig när jag besökt folk jag känner, då och då.

men är det inte så att teven lär vara helvetets uppfinning nr #1?

jag tänker som så att slagfälten, mellan de mäktiga och rika i världen, lär ha flyttat dit.

och att det finns en Djävul bakom kamerastativet. inte minst bland de som bestämmer om ordningen och vilka klipp som ska sändas ut till befolkningen..

som exempel kan vi ta palme-mordet och Tv3's tillkommelse i det här landet. det lär vart synnerligen ovanligt att folk hade tillgång till mer än svt1&2 innan strax efter statsministern blev mördad på öppen gata. och det fanns viss censur som var gällande, och som bröts upp. och så i trean, så fick vi se - som om det vore en rättegång - med Robban (vars rötter är tämligen suspekta, kolla bara på Olof Ashbers wiki..) som domare. När Christer Petterson fick ordet, efter nån anklagelse från denna individ Robban, så var det så iaf ett tydligt fall jag kommer ihåg det som, att C.P's (intressanta initialer kan tyckas också.. ) viftades bort och så belystes anklagelserna som om de vore sanningar.

mycket hemska saker
Citera
2021-11-27, 18:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaresverige
jag har knappt kollat på teve alls, sedans början på 2010.

eller visst, det har dykit upp ett och annat "nyhetsreportage" framför mig när jag besökt folk jag känner, då och då.

men är det inte så att teven lär vara helvetets uppfinning nr #1?

jag tänker som så att slagfälten, mellan de mäktiga och rika i världen, lär ha flyttat dit.

och att det finns en Djävul bakom kamerastativet. inte minst bland de som bestämmer om ordningen och vilka klipp som ska sändas ut till befolkningen..

som exempel kan vi ta palme-mordet och Tv3's tillkommelse i det här landet. det lär vart synnerligen ovanligt att folk hade tillgång till mer än svt1&2 innan strax efter statsministern blev mördad på öppen gata. och det fanns viss censur som var gällande, och som bröts upp. och så i trean, så fick vi se - som om det vore en rättegång - med Robban (vars rötter är tämligen suspekta, kolla bara på Olof Ashbers wiki..) som domare. När Christer Petterson fick ordet, efter nån anklagelse från denna individ Robban, så var det så iaf ett tydligt fall jag kommer ihåg det som, att C.P's (intressanta initialer kan tyckas också.. ) viftades bort och så belystes anklagelserna som om de vore sanningar.

mycket hemska saker
Helvetes uppfinning vet jag inte men tv'n har vi slängt ut för länge sedan och är man hemma hos någon där tv'n är på är det lika kass som för 20 år sedan. Sedan vet jag inte hur folk orkar stirra på en "möbel" i flera timmar varje dag och ändå skriker att det är skit inget att titta på.
Citera
2021-11-27, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Helvetes uppfinning vet jag inte men tv'n har vi slängt ut för länge sedan och är man hemma hos någon där tv'n är på är det lika kass som för 20 år sedan. Sedan vet jag inte hur folk orkar stirra på en "möbel" i flera timmar varje dag och ändå skriker att det är skit inget att titta på.
jag känner iaf en änka som jag tror är seriöst synskadad , och hon har verkat med att sitta i soffan, och sova i densamma, dag ut och in, med teven på.

jag tror på att en ska göra så att änkorna får ut sin rätt i den här världen. det är bibliskt!

om en gammal kvinna, i 80/90 års åldern har fått för sig att sitta och sova på samma plats hela tiden, så ska man nog respektera det - framför emot att tvinga dem till närmaste (bår)sjukhus. dessvärre har jag att göra med precis ett sådant här fall - där kommunanställda lär ha tvingat dit ambulans ocksåvidare - och det gäller nog att man ber kraftigt i Jesus Namn för det är hemska saker att gå emot människors vilja.

sen när det gäller om "varför folk orkar" så är det väl inte omöjligen så att när man gett Djävulen lilla fingret, så tar han hela handen. jag lutar åt att teven är som fiendens maskin, som de installerat i så gott som varje mans hus. men som i "min" änkas fall, så kan jag föredra att tro att det handlar om att "ha sällskap" som hon lyssnar på "enligt mig" skräpet. när det gäller hennes intentioner vet jag föga, inte omöjligen kan det ha att göra med något otänkligt från min sida. kanske hon lyssnar efter sanningen, fåglarna vet säkert!

"vi har ju gått på månen" jublar folket. men den lögnen lyckades inte, förrän de installerat skiten i våra hem - det kan jag med säkerhet tro.
Senast redigerad av tjenaresverige 2021-11-27 kl. 18:47.
Citera
2021-11-27, 18:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
jag känner iaf en änka som jag tror är seriöst synskadad , och hon har verkat med att sitta i soffan, och sova i densamma, dag ut och in, med teven på.

jag tror på att en ska göra så att änkorna får ut sin rätt i den här världen.

om en gammal kvinna, i 80/90 års åldern har fått för sig att sitta och sova på samma plats hela tiden, så ska man nog respektera det - framför emot att tvinga dem till närmaste (bår)sjukhus. dessvärre har jag att göra med precis ett sådant här fall, och det gäller nog att man ber kraftigt i Jesus Namn för det är hemska saker att gå emot människors vilja.

sen när det gäller om "varför folk orkar" så är det väl inte omöjligen så att när man gett Djävulen lilla fingret, så tar han hela handen. jag lutar åt att teven är som fiendens maskin, som de installerat i så gott som varje mans hus. men som i "min" änkas fall, så kan jag föredra att tro att det handlar om att "ha sällskap" som hon lyssnar på "enligt mig" skräpet. när det gäller hennes intentioner vet jag föga, inte omöjligen kan det ha att göra med något otänkligt från min sida. kanske hon lyssnar efter sanningen, fåglarna vet säkert!

"vi har ju gått på månen" jublar folket. men den lögnen lyckades inte, förrän de installerat skiten i våra hem - det kan jag med säkerhet tro.
Kom att tänka på, eländet krånglade och lämnade in den bra länge, fick tillbaka den och den krånglade lämnade in den igen och efter en månad fick tillbaka den och krånglade fortfarande. Då åkte eländet ut så jag får ändra mej det är en helvetes maskin. Tjejen påminde mej om den jevvla tv'n och när jag öppnade dörren och kastade ut den. In kommer ingen ny och en på 80 år kanske inte gör så mycket annat än att titta på en "möbel" varje dag.
Citera
2021-11-27, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kom att tänka på, eländet krånglade och lämnade in den bra länge, fick tillbaka den och den krånglade lämnade in den igen och efter en månad fick tillbaka den och krånglade fortfarande. Då åkte eländet ut så jag får ändra mej det är en helvetes maskin. Tjejen påminde mej om den jevvla tv'n och när jag öppnade dörren och kastade ut den. In kommer ingen ny och en på 80 år kanske inte gör så mycket annat än att titta på en "möbel" varje dag.
haha, påminner om min erfarenhet faktiskt. jag lutar åt att det lär vart en gåva från min Frälsare och Skapare faktiskt.

flyttade hemifrån strax innan år 2000. sen framtill 2010 så hade jag nog 7 eller 8 teve-appareter, och 5 senare av dem förstördes "som om av oklar anledning" en efter en fr-om 2007 kke. ställde dem i förrådet så det blev en del att flytta sen.

dock är det ju så att jag under samma period var enorm pokertorsk, och spelande om pengar är inget beroende jag önskar ens min värsta ovän, men inte omöjligen är det så att skräpet en får in via tevehelvetet är ett snäpp värre faktiskt. sen är det klart att det handlar om hur man uppfattar saker, och att jag inte omöjligen var i sårbart skick för sådana psyops (och de förekommer i teven, med allra högsta säkerhet förstår jag det som).
Citera
2021-11-27, 18:59
Medlem
Tv,n är väl ingenting mot mobiltelefonen.
Citera
2021-11-27, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Kolla kolla där går hizbollah!
jasså, du är också inne på det spåret? kul att du gjorde din röst hörd i den här tråden för jag har funnit en text, som är som ett avtal - och som misstänks ha funnit sedans 100 års tid - i princip som gör gällande att de som sökt sig till "profisonella journalisters samfund" blir tvungna att skriva på ett avtal som handlar om att "innan" de skriver något negativt om islam - så måste de belysa all möjlig skit som handlar om allt, eller alla som kallar sig - kristna.

https://www.spj.org/divguidelines.asp
Citera
2021-11-27, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tv,n är väl ingenting mot mobiltelefonen.
åtminstone kan man välja , miljonfalt ggr mer, än vad man kan genom att välja på ett fåtal, hundra eller whatever, kanaler.

dessutom den enskilda människans åsikter, eller tro direkt från Gud i Jesus Namn, är större chans att stötat på. jmf med den förbannade teven, där de som visas framför kameran, inte omöjligen oftast är satta där - just pga att tron på Gud ska förstöras.

det som är dåligt, kommer bli dåligare. det som är bra, blir bättre. detta är bibliskt - och visst att uppmaningen om att det dåliga ska komma till det bättre finns också. men det är gudomliga saker det senare jag är inne på, och knappast upp till gemene man att avgöra i första taget. sen kan man bli given gåvan att urskilja andeväsen, och såna lär vi ha massor utav i teven.
Senast redigerad av tjenaresverige 2021-11-27 kl. 19:04.
Citera
2021-11-27, 19:22
Medlem
På sätt och vis är väl allt som passiviserar en själv, något att förbanna, eller djävulens redskap, om man så vill.
Spelar mindre roll om man har teve idag, när det ändå går att se på datorn, som tyvärr också är till stor del passiviserande. Detta faktum att vi i hög grad passiviserar oss, är en annan och större diskussion.

Budskapen som kommer via teve, oavsett om det är privat kanal eller staten, är ju ganska avgränsade. Inte för att "alternativ media" är så mycket bättre.

Egentligen. Allt som inte är eye-to-eye eller hands-on är skit och förstör våra liv.
Citera
2021-11-27, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OndSpion
På sätt och vis är väl allt som passiviserar en själv, något att förbanna, eller djävulens redskap, om man så vill.
Spelar mindre roll om man har teve idag, när det ändå går att se på datorn, som tyvärr också är till stor del passiviserande. Detta faktum att vi i hög grad passiviserar oss, är en annan och större diskussion.

Budskapen som kommer via teve, oavsett om det är privat kanal eller staten, är ju ganska avgränsade. Inte för att "alternativ media" är så mycket bättre.

Egentligen. Allt som inte är eye-to-eye eller hands-on är skit och förstör våra liv.
ja. visst att det lär finnas olika nivåer i helvetet.

men skillnaden genom att bli mat i teven. jmf med att se något påstående online där du med ett par armrlrelser kan söka dig till andra människors och auktoriteters tolkningar. den är lång.

tänk om fienden fått för sig att kontrollera det vi blir visade i teven har du ens tänkt vidare i den misstanken

att inte staten skulle ha kontroll över "pribata' tecwkanaler är åt helvete också. tjena blöja lffe föreesten
Senast redigerad av tjenaresverige 2021-11-27 kl. 19:31.
Citera
2021-11-27, 19:35
Avslutad
Tel a Vision.

”Vi säger vad som pågår i världen och vad du ska tycka och tänka.”

Den är enbart till för massan.
Pröva gå ut ur filtret. Helt plötsligt blir nyheterna teater, tv 4 morgonsoffa nån sorts cirkus? och nöjesprogrammen som melodifestivalen nån slags perverterat spektakel.

Tel a Vision for the sheep.
Citera
2021-11-27, 19:37
Medlem
Citat:
ja. visst att det lär finnas olika nivåer i helvetet.

men skillnaden genom att bli mat i teven. jmf med att se något påstående online där du med ett par armrlrelser kan söka dig till andra människors och auktoriteters tolkningar. den är lång.

tänk om fienden fått för sig att kontrollera det vi blir visade i teven har du ens tänkt vidare i den misstanken

att inte staten skulle ha kontroll över "pribata' tecwkanaler är åt helvete också. tjena blöja lffe föreesten
Jo, jag har tänkt tanken, och försöker se kritiskt och skeptiskt mot rätt mycket som görs tillgängligt via media eller ineternet.

Såklart finns det ett överlapp/sammanblandning mellan privat och stat, som du poängterar.

Det är väl ett allmänt problem i världen att vi ofta/oftast har väldigt långt till källan/källorna när vi själva vill undersöka vad som är sant och inte sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in