Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Helvetes uppfinning vet jag inte men tv'n har vi slängt ut för länge sedan och är man hemma hos någon där tv'n är på är det lika kass som för 20 år sedan. Sedan vet jag inte hur folk orkar stirra på en "möbel" i flera timmar varje dag och ändå skriker att det är skit inget att titta på.
jag känner iaf en änka som jag tror är seriöst synskadad , och hon har verkat med att sitta i soffan, och sova i densamma, dag ut och in, med teven på.
jag tror på att en ska göra så att änkorna får ut sin rätt i den här världen. det är bibliskt!
om en gammal kvinna, i 80/90 års åldern har fått för sig att sitta och sova på samma plats hela tiden, så ska man nog respektera det - framför emot att tvinga dem till närmaste (bår)sjukhus. dessvärre har jag att göra med precis ett sådant här fall - där kommunanställda lär ha tvingat dit ambulans ocksåvidare - och det gäller nog att man ber kraftigt i Jesus Namn för det är hemska saker att gå emot människors vilja.
sen när det gäller om "varför folk orkar" så är det väl inte omöjligen så att när man gett Djävulen lilla fingret, så tar han hela handen. jag lutar åt att teven är som fiendens maskin, som de installerat i så gott som varje mans hus. men som i "min" änkas fall, så kan jag föredra att tro att det handlar om att "ha sällskap" som hon lyssnar på "enligt mig" skräpet. när det gäller hennes intentioner vet jag föga, inte omöjligen kan det ha att göra med något otänkligt från min sida. kanske hon lyssnar efter sanningen, fåglarna vet säkert!
"vi har ju gått på månen" jublar folket. men den lögnen lyckades inte, förrän de installerat skiten i våra hem - det kan jag med säkerhet tro.