2021-11-27, 15:23
Medlem
Hoppas att någon anmäler horan för HMF.

Vad är det för sjuk rassekärring som associerar nyanlända med apor, bananer och andra djungelfenomen?

Hon borde avskedas direkt! Hembesök av AFA och kränkta studenter som blivit liknade vid gorillor och chimpanser rekommenderas.
Citera
2021-11-27, 15:26
Medlem
Dom verkliga rasisterna är ju dom som jämför nyanlända med apor. Dumma jävlar.
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-27 kl. 15:29.
Citera
2021-11-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om bananer och apdockor kastas in på fotbollsplanen för att håna en mörkhyad spelare är de absolut rasistiska.

På samma sätt OM dessa bananer och apor satts upp på dörren till klassrummet där nyanlända elever får undervisning är de rasistiska.
Du har sjuka tankar. Funderat på att prata med en psykolog?
Citera
2021-11-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Jag hade verkligen aldrig någonsin gjort den kopplingen. Inga är så rasistiska som anti-rasister.
Så sant.
Citera
2021-11-27, 15:42
Medlem
stone_sleepers avatar
Hur stor är risken att det här blir en stor grej och att woke sekten börjar utrota alla apor (rasistiska djur)?
Citera
2021-11-27, 15:51
Medlem
Ferhs avatar
Det brukar ju kunna vara så att en rasist som får syn på en apa ofta väljer att associera det med en neger, så alla som klagat på det hela är alltså rasister som anser att negrer är apor.

Bananer kommer ursprungligen från Asien btw, och odlas främst i sydamerika.
Citera
2021-11-27, 15:57
Medlem
tkhasis avatar
Journalisten borde frågat läraren: Du associerar alltså apor till mörkhyade människor? Tycker du att mörkhyade människor liknar apor?
Läraren: Öh, nej, naturligtvis inte!
Journalisten: Vad är då problemet?
Läraren: Öh, äh, ja men, alltså... Boom. Syntax error.
Citera
2021-11-27, 15:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Underhållande artikel i Aftonblaskan idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALJxg3/skola-plockar-ner-bananpynt--efter-rasistkritik

Valet av apor och bananer som utsmyckning på det årliga korridorspyntet på Rudbecksgymnasiet har fått stark kritik från både lärare och elever.

– Detta är en korridor där många nyanlända vistas. Det är rasism, säger en lärare.

Efter kritiken har dekorationerna plockats bort.

Rätt eller fel? Är apor och bananer synonymt med nyanlända/mörkhyade hos er? Är detta en överdriven reaktion?

Tydligen är det många som associerar (eller hur fan det stavas) invandrare med apor. Jag trodde i min enfald att sådana idéer var ganska ovanliga och om man hade dom så höll man käft om saken. Men tyvärr hade jag fel. Trist att sådana infantila åsikter har så stor spridning, särskilt när det förekommer i skolmiljö. Skönt dock att jag själv slipper ha med sådana tvivelaktiga halvfigurer att göra.
Citera
2021-11-27, 16:04
Medlem
Rospigg1s avatar
om det hade varit dekorerat, med kåltötter och morrötter. Då hade det väl också varit rasistiskt.
Citera
2021-11-27, 16:10
Medlem
ronaldo77s avatar
Jag har gått på den här skolan, jag gick ut nyligen, tänker inte säga när men det är inom dem senaste 3 åren.

Det finns en korridor i skolan som brukade kallas för ”afghankorridoren” skämtsamt mellan elever för att det var där nyanlända hade alla sina lektioner och klassrum. Men det galna är att ”afghankorridoren”, officiellt kallat M-korridoren, är INTE den korridoren som blev pyntad med apor.

Korridoren som blev pyntad med apor är L-korridoren som anknyter till M-korridoren. I L-korridoren sitter studievägledare för alla program osv. Hade det funnits ett rasistiskt syfte bakom denna pyntning hade man 100% pyntat M-korridoren med apor istället.
Citera
2021-11-27, 16:11
Medlem
Det är sanslöst roligt!

Apor och bananer målade på väggarna - och den "godhetsknarkande" läraren tänker direkt på asylsökanden och afrikaner

Citera
2021-11-27, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Valet av apor och bananer som utsmyckning på det årliga korridorspyntet på Rudbecksgymnasiet har fått stark kritik från både lärare och elever.

– Detta är en korridor där många nyanlända vistas.

Är apor och bananer synonymt med nyanlända/mörkhyade hos er?
Jag är ju ”rasist”, det ingår i mitt CV att tycka så oavsett om jag gör det eller ej. Det är dock märkligt att dessa godhetsknarkare inte inser att de delar detta tankegods? Jag skulle förmodligen inte ha kopplat ihop pyntet med negrer förrän de goda påtalade likheten för mig men nu när de säger det så.... Vilka jävla clowner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in