2021-11-27, 14:46
Medlem
Ja flyktingar är ju antirasister.
Man kan göra vad som helst om man är antirasist.
Citera
2021-11-27, 14:56
Medlem
styckets avatar
Hade varit intressant att höra någon "anti rasist" uttala sig om detta.
Citera
2021-11-27, 14:56
Medlem
De som kopplar ihop apor, bananer och nyanlända är de största rasisterna.
Citera
2021-11-27, 14:59
Medlem
stoppsmälls avatar
Haha. Lika bra att utrota alla apor så negrerna slipper känna konkurrens.

Sen kan vi deportera dom till sin sopiga kontinent, så kan de ägna sig åt sina ritualer och folkmord så vi kan smycka våra korridorer som vi vill.

Sen får MENA åka hem de också. Då blir allt bra. Jag lovar.
Citera
2021-11-27, 15:08
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Om jag uppfattat saken rätt (som gen-x stofil) så har några raska gymnasist-gossar som gått 11-12 år i skolan och varje dag tvingats dryfta rasism, i ungdomligt spex-lynne trollat sin rasismhybrislärarinna rätt in i Aftonbladet. Fantastiskt spelat. Det finns hopp i ungdomen.
Citera
2021-11-27, 15:11
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Hmm läraren som associerar apor och bananer med negrer (förmodar jag att det är) borde väl, om hon har nån form av självinsikt tänka över varför hon själv associerar apor och bananer med negrer...

Haha, ja, det är ju helt absurt. Vem är det som gör kopplingen apa-neger liksom.
Citera
2021-11-27, 15:12
Medlem
Trollmias avatar
Ifall Aftonbladets artikel blir plus: https://web.archive.org/web/20211127111306/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALJxg3/skola-plockar-ner-bananpynt--efter-rasistkritik

Direktlänk till bilderna på AB
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Sen undrar man ju lite över elevsammansättningen i klasserna som gjort detta spex. Är det enbart etniska svenskar eller är det som i andra skolklasser och är en blandad kompott?

Själv om jag såg detta så skulle jag tänka: Welcome to the jungle eller nåt i den stilen.
Citera
2021-11-27, 15:15
Medlem
Hahahaha!!! Sjukt roligt ju. Herregud vad jag hoppas på nya C19 varianten. Hoppas vi dör allihop som låtit det här hända.
Citera
2021-11-27, 15:15
Medlem
Gör sig inte aftonbladet skyldiga till spridande av rasistisk propaganda genom denna artikeln?
Citera
2021-11-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripptrappsnett
Flashback är för lustigt(eller också inte). När det passar så utesluter man raskt alla alternativ som inte passar.

När jag läser artikeln så får jag intrycken:

1. Den här korridoren ligger i en del av skolan där elever som läser typ "svenska för invandrare" osv har sina lektioner. Dvs det är känt på skolan att just här håller de nyanlända till.

2. Det är elever som stått för dekorationerna. I just i den här korridoren så "råkar" det bli apor och bananer. Fast inte på andra ställen i skolan. Vilken slump asså....

Nu inväntar jag minst tio sidor med inlägg som skriver om hur rasistisk läraren var hö-hö-hö..
Så du påstår att invandrare ser ut som apor? Eller menar du att de är på samma intellektuella nivå som apor?

Hör du hur rasistiskt det låter?

Varför vill man över huvud taget göra sådana associationer?

Glädj dig åt att ungdomarna har lagt ner tid och energi på att smycka korridoren med egna kreationer, i stället för hatretorik.

Undrar om man kan anmäla läraren för hets mot folkgrupp? Något vettigt borde väl den där lagen komma till användning för.
Citera
2021-11-27, 15:18
Medlem
Starobrnos avatar
Om man som jag är djurvän finns ett annat perspektiv. Klicka här och kolla en meme som förklarar allt i ämnet neger vs apa.
Citera
2021-11-27, 15:19
Medlem
Besticks avatar
Här är alla bilder ur artikeln: https://imgur.com/a/6wqn6Sb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in