2021-11-27, 14:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptrappsnett
Flashback är för lustigt(eller också inte). När det passar så utesluter man raskt alla alternativ som inte passar.

När jag läser artikeln så får jag intrycken:

1. Den här korridoren ligger i en del av skolan där elever som läser typ "svenska för invandrare" osv har sina lektioner. Dvs det är känt på skolan att just här håller de nyanlända till.

2. Det är elever som stått för dekorationerna. I just i den här korridoren så "råkar" det bli apor och bananer. Fast inte på andra ställen i skolan. Vilken slump asså....

Nu inväntar jag minst tio sidor med inlägg som skriver om hur rasistisk läraren var hö-hö-hö..

Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Men hur är apor och bananer rasism?

Om bananer och apdockor kastas in på fotbollsplanen för att håna en mörkhyad spelare är de absolut rasistiska.

På samma sätt OM dessa bananer och apor satts upp på dörren till klassrummet där nyanlända elever får undervisning är de rasistiska.
Citera
2021-11-27, 14:24
Bannlyst
De enda rasismerna här är de som sammankopplar apor och bananer med nyanlända, och sedan försöker gottgöra sig genom att anklaga själva dekorationen för att vara rasistisk. Okej om det varit afrikanska barn och bananer, men apor?
Citera
2021-11-27, 14:25
Medlem
UngCynikers avatar
Jag hade verkligen aldrig någonsin gjort den kopplingen. Inga är så rasistiska som anti-rasister.
Citera
2021-11-27, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om bananer och apdockor kastas in på fotbollsplanen för att håna en mörkhyad spelare är de absolut rasistiska.

På samma sätt OM dessa bananer och apor satts upp på dörren till klassrummet där nyanlända elever får undervisning är de rasistiska.

Så dessa apor och bananer sattes endast upp utanför ett klassrum där mörkhyade befann sig?
Citera
2021-11-27, 14:27
Medlem
Med det ju är bara Apor & Bananer
Citera
2021-11-27, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
exakt så, det är de som konstant måste visa hur stora ickerasister de är som i själva verket är de riktiga rasisterna.

precis som i fallet med jämställdhets och kvinnokämpen Kapten Klänning

I de lugnaste vatten ...

Det slår aldrig fel, kolla bara på Virtanen och Soran.
Citera
2021-11-27, 14:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Så dessa apor och bananer sattes endast upp utanför ett klassrum där mörkhyade befann sig?

Ingen aning. Jag skrev OM. Självklart är inte bananer och apor rasistiska i sig. Det är INGEN i hela världen som tycker. Det handlar om hur de används.
Citera
2021-11-27, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ingen aning. Jag skrev OM. Självklart är inte bananer och apor rasistiska i sig. Det är INGEN i hela världen som tycker. Det handlar om hur de används.

Tror du till att börja med att det finns speciella klassrum där bara nyanlända går? Självklart inte. Hade det varit så att klassrummet endast användes av nyanlända så hade det självklart stått rakt ut i artikeln.
Citera
2021-11-27, 14:35
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Det slår aldrig fel, kolla bara på Virtanen och Soran.

Ja precis.
Citera
2021-11-27, 14:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Tror du till att börja med att det finns speciella klassrum där bara nyanlända går? Självklart inte. Hade det varit så att klassrummet endast användes av nyanlända så hade det självklart stått rakt ut i artikeln.

Jag VET att det finns klassrum där bara nyanlända går eftersom det varit så på två olika skolor jag jobbat på.

Men OM det är så i detta fall vet jag självfallet inte. Det var därför jag skrev OM.
Citera
2021-11-27, 14:43
Medlem
Läraren blev proxykränkt av detta alltså, en utsmyckning av en korridor med apor och bananer !? Har dårskapen nått sådana höjder att de inte kan ta ungarna på en klassresa till zoo nu heller ?

Och ärligt talat, vem tipsade Aftonslynan att här fanns värsta scoopet att skriva en artikel om ?

PS - Jag undviker helst att trycka på klickbait-artiklar från AB (kanske fanns det en bild på utsmyckningen i länken).
Citera
2021-11-27, 14:44
Bannlyst
Jesus. Åk hem om man är så jävla lätt kränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in