Citat:
Ursprungligen postat av
Spallow
Är det bara jag som tycker att det hela börjar bli lite genomskinligt nu? Jag bor normalt sätt inte i sverige utan är här ofrivillgt just nu på grund av att det är svårt att resa in i landet.. detta betyder att jag lägger otroligt mycket tid på att läsa om allt detta då jag försöker hitta någon öppning så att jag kan vara tillsammans med min tjej som jag älskar.
Allt känns lite väl organiserat för att det skulle kunna vara slumpen,Alla länder agerar lika dant hela tiden följer varandra. Först är swizz ute med att dom ska införa tvångsvaccinering sen kommer alla andra dagen efteråt för att försöker normalisera det hela.. Det var föga förvånande att en mutation skulle komma ut igår, Nämnde dom inte att det kommer komma en snart förra veckan? Nu har den kommit som ett brev på posten. innan man har tagit 3e sprutan så nämner man 4e för att få det att sjunka in i våra huvuden och låter oss acceptera läget.
Man borde ta och glo på typ equilibrium och reflektera över hur sjukt det här är. Man springer runt och är rädd för någonting som man inte ens hade vetat om , om ingen hade skrivit om skiten.
Fö känns det jävligt jobbigt att man har blivit tvingad att vaccinera sig bara för att man ska kunna flyga hem och vara med sin familj. har varit skeptisk mot hela vaccingrejen från dag 1 , jag tror helt ärligt inte att människor i höga positioner blir vaccinerade, Jag har själv varit med att smuggla ut ministrar ur karantänhotell i mitt hemland första året under pandemin. Fanns inte en enda av dom som ville sitta i någon slags karantän och dom betalade mycket för att komma ut direkt. dock förespråkade samma personer socal distancing och allt vad det innebär.
Hur man än vrider och vänder på det så är detta inget att vara rädd för, t o m Norge klassificerar detta numera som en influensa.
Ja, tänk att ta ett vaccin som ung o frisk, få kanske ett 3-4 % högre skydd jämfört med en ovaccinerad över en period på 6 månader - 1 år, där effekten sedan avtar hårt av allt att döma och där du ombeds att fylla på med vaccin, detta mot ett virus som har skonat 99,99 % av alla ungdomar i stort sätt och där 85 % av alla de som avlider tillhör minst en eller flera sjukdomgrupper och där postcovid + långtidssjukskrivning drabbar knappt någon, fler än 99,5 % klarar sig ifrån det om man tittar på utdrag ifrån patientregister.
Situationen är helt och hållet patetisk.
Men folk får gärna fortsätta ta sina sprutor. De är perfekta getter. Gör allt som deras herde ber dem att göra.
Kollektivt ansvar säger de duktiga getterna, men är de konsekventa i andra avseenden? Nej, givetvis inte.