2021-11-26, 22:28
Medlem
darkSkyes avatar
Nu har jag varit offline hela dagen fram tills nu, såg alldeles nyss på Expressen om vittnet som mött mördarna.
Med halvlångt, vågigt hår så tänkte jag direkt på Moewgli. Har inte läst något ni skrivit ännu i tråden då jag nyss öppnade datorn för att skriva det här så ursäkta om nån redan påpekat det.

Förutom honom så tänker jag på VC barre, som har frammåtkammad ful jävla lugg så som hen beskriver. Men barre är cirka 190, dock så kan man minnas längder ganska fel.

(Jag träffade min vän förra året, sen efter 7 månader när jag kom ut så trodde jag han var nästan 2m, han var 170. obs känner ej väl så stämmer mer att man nt kommer ihåg okända personers längd så bra)

Jag kommer att tänka på några fler som har halvlångt, vågigt hår som har koppling heller kan vara kopplade till NG. Men inga namn jag kmr på på rak arm, ska kolla upp det på en gång och börja gräva. Återkommer under kvällen
Citera
2021-11-26, 22:33
Medlem
mastarns avatar
Någon som har gamla videos bilder som har figurerat sparade? Lägg gärna in dom i ett samlat inlägg igen, uppenbara troll videos/kort kan vi ju dock lämna där hän...

Det vi söker är alltså 2 unga araber/kurder/mena typ 168-173 mörkt klädda den ena med lång slät parkas ner till knäna, detta den kortare som har framåtkammat hår, kort lugg.
Den längre killen hade halvlångt, vågigt hår...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-26 kl. 22:39.
Citera
2021-11-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBacke69
vart står vi nu när det senaste från AB kommit in?

2 pers vs 5 pers som sågs lamna platsen.......

Om vi ska återkomma till vem som sköt, så hände ju något väldigt märkligt den 28 oktober. Om jag minns rätt, gick Aftonbladet ut med att en tonårspojke hade ringt och erkänt mordet och sedan förhörts. Bara en halvtimme efter att artikeln publicerats så går Åklagarmyndigheten ut och förnekar att det finns någon misstänkt. Och samma eftermiddag skjuts en 16-åring i ansiktet i Akalla, bredvid Husby. Det är så vitt jag vet inte bekräftat att det fanns något samband mellan händelserna, men när pojken läggs in på sjukhus så informeras - enligt en Flasbackanvändare här inne - personalen om att polis ska tillkallas om Dumlee dyker upp på sjukhuset.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6d89B/uppgifter-hamtad-till-forhor-om-mordet-pa-einar
https://www.expressen.se/nyheter/tonaring-skjuten-i-akalla-traffad-i-ansiktet/

Jag skulle faktiskt tro att polisen redan rett ut det här. De vet förstås vem Facetimesamtalen ringdes till före och efter mordet (person med gängkriminella kopplingar - vi får väl anta till Vårbynätverket för att ta hem potten). Och de vet ju förstås vem Leis mordhotat efter knivskärningen på N&C (han blev ju misstänkt för stämpling till mord efter det). För mig känns det glasklart att Dumlee är djupt insyltad, resten kommer förhoppningsvis snart fram. Bara att hoppas att de får tillräckligt på fötterna för att väcka åtal.
Citera
2021-11-26, 22:45
Medlem
Frickys avatar
Adel laddade upp en story på Instagram tidigare idag. Den säger inte så mycket mer än att han kommer komma tillbaka. Får verkligen känslan av att Adel är BO2 bara utav att kolla på hur han beter sig på sina sociala medier efter att Einar gick bort, jämfört med Dumlee.

Men vad vet jag, jag är inte en beteendevetare.

Adel's aktivitet på Instagram sedan Einar blev mördad:

22/10: (dagen efter att Einar hade blivit skjuten)
https://anonfiles.com/F3057eXfu2/Screenshot_2021-11-26-22-30-44-840_com.instagram.android_2_jpg

26/10:
https://anonfiles.com/r6z27bX9uf/Screenshot_2021-11-26-22-43-51-451_com.google.android.apps.photos_2_jpg

18/11:
https://anonfiles.com/pdv27fXcu0/Screenshot_2021-11-26-22-35-54-887_com.instagram.android_2_jpg

26/11:
https://anonfiles.com/z0x971X7ud/Screenshot_2021-11-26-22-28-18-061_com.instagram.android_2_jpg
Senast redigerad av Fricky 2021-11-26 kl. 22:48.
Citera
2021-11-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodicio
Haha har du ens träffat Adel? Han är sjukt ostabil

Ha ha ha att Adel skulle vara stabil är det roligaste jag har hört. Killen är så ostabil man kan bli. Paranoid och labil. Gör dumma saker och goar folk ofta. Nisse fick en vodkaflaska i huvudet av Adel för att han missa en planerad inspelning en gång.
Citera
2021-11-26, 22:59
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Ha ha ha att Adel skulle vara stabil är det roligaste jag har hört. Killen är så ostabil man kan bli. Paranoid och labil. Gör dumma saker och goar folk ofta. Nisse fick en vodkaflaska i huvudet av Adel för att han missa en planerad inspelning en gång.
Det var precis det han skrev, att Adel är ostabil.

Just a heads up, förstår att du läste fel.
Citera
2021-11-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Kan nån sammanfatta vad det här mordet förmodligen handlar om, rent konkret.
Var einar inblandad i nåt ekonomiskt, skyldig nån pengar eller?

När man läser tråden låter det som ett gäng fjortistjejer som har intriger via snapchat eler nåt.

X hängde med Y.. B litade på C, men C såg P som en fadersgestalt. Han svek B för han ville hänga med P. Z sneade för han fick mer likes. Så X hämnades och köpte instagramföjare till hans tjej. Låter inte som riktig kriminalitet utan en skolgård.

Det finns fler teorier än vad som är hälsosamt men de mest centrala är föredömligt sammanfattade av signaturen Mastarn så missa inte att läsa de två inläggen.

Försök till förklaring av intrigen:
Einar var en till humöret lättsam & hygglig guppy som levde en kriminell livsstil i en damm med många hajar. Han hade på kort tid tjänat både pengar och ära på sin rap vilket vilket hajarna i dammen hatade så länge inte guldskatten var deras. Dessutom hade han en guppy-guzz de tyckte var snygg och aldrig skulle ha skuggan av en chans på.

Rappande hajar från Rinkeby & Skarpnäck och deras haj-homies från Vårby ansåg att guppy-Einar inte hade täckning för den tunga kriminalitet han uttryckte i sina texter (inte tillräckligt av ”walk the talk” helt enkelt). De gillade inte att han snabbt profiterat på att låta som att han hade vassare tänder och starkare käkar än dem. Dessutom toppade han listor med sina låtar. I deras ögon var han en blekfet jävla mes-guppy med fula fenor som skulle hålla sin tjockkäft och inte gapa efter mat.

Därför försökte de plocka honom på hans pengar genom att i grupp röva bort, misshandla & förnedra honom publikt. Efter det var han i deras ögon osmaklig nog att hämnas genom att provocera dem i nya raptexter. På kort tid gjorde han sig osams med många psykiskt labila & våldskåta hajar som lutade sig mot mer våldskapital än vad han själv kunde frambringa.

Einar ryktas ha svikit sitt eget gäng för profit och berömmelse så han hade inte längre beskydd att hämta från dem. För att komplicera situationen ytterligare så var han direkt eller indirekt inblandad i en krogincident med knivvåld som också den kan ha triggat blodvittrande hajar.

Slutligen fick så några hajar vittring på honom i Hammarby Sjöstad där han levde i skyddat boende, eller om de blev tipsade av en eller två hajar han litade på (oklart). Här ökar motiven med tiopotens. De kan ha sökt upp Einar för att han hade en kanin på sitt huvud (1 MSek blodspengar), för att han retat dem med sin rap, för att han var mer framgångsrik eller för att de bara skulle täppa till käften på en för hungrig guppy.

De tuffaste av de jättetuffaste hajarna avrättade den ensammaste och mest oskyddade guppyn i gäng-Stockholm med flera skott i ryggen och huvudet… Livet rann ur honom på gården där han sköts. Kanske hade de knaprat benzo & roppar innan för att bli sådär jättetuffa. Gud vet.

Typ så.
Citera
2021-11-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var precis det han skrev, att Adel är ostabil.

Just a heads up, förstår att du läste fel.

Ja jag råkade citera fel inlägg. Skulle vara menat till den han svarade på. My bad.
Citera
2021-11-26, 23:14
Medlem
För övrigt tror jag inte en sekund på beskrivningen på mördarna. Antingen beskriver han fel personer eller så beskriver han Adel och Dumle. Låt inte hela tråden nu utgå från en killes beskrivning, som det brukar bli här.
Citera
2021-11-26, 23:16
Bannlyst
Någon som vet vem korta killen i Dree Lows videor Sveparen & Go Pro är? Samt vem Soza i HH är
Citera
2021-11-26, 23:28
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
För övrigt tror jag inte en sekund på beskrivningen på mördarna. Antingen beskriver han fel personer eller så beskriver han Adel och Dumle. Låt inte hela tråden nu utgå från en killes beskrivning, som det brukar bli här.
Vad är det som gör dig så kritisk till informationen från vittnet?
Att det inte skulle vara två mörkhyade personer tycker jag inte man kan utesluta helt.

Men absolut, jag tycker inte att vi bara ska utgå från signalementen som vittnet har lämnat.
Citera
2021-11-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Nu har jag varit offline hela dagen fram tills nu, såg alldeles nyss på Expressen om vittnet som mött mördarna.
Med halvlångt, vågigt hår så tänkte jag direkt på Moewgli. Har inte läst något ni skrivit ännu i tråden då jag nyss öppnade datorn för att skriva det här så ursäkta om nån redan påpekat det.

Förutom honom så tänker jag på VC barre, som har frammåtkammad ful jävla lugg så som hen beskriver. Men barre är cirka 190, dock så kan man minnas längder ganska fel.

(Jag träffade min vän förra året, sen efter 7 månader när jag kom ut så trodde jag han var nästan 2m, han var 170. obs känner ej väl så stämmer mer att man nt kommer ihåg okända personers längd så bra)

Jag kommer att tänka på några fler som har halvlångt, vågigt hår som har koppling heller kan vara kopplade till NG. Men inga namn jag kmr på på rak arm, ska kolla upp det på en gång och börja gräva. Återkommer under kvällen

Vittnet kommer tillåmed ihåg vad dom hade för skor, så att minnas ungefärlig längd borde ju inte vara ett problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in