2021-11-26, 16:29
  #14593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De poserade med mordvapnet samt den bil som användes vid mordet på Adriana i videon (Blue Cheese). Det var någonting helt annat med andra ord.

Det finns flera skäl till att han inte kallas Smartle, men det är föga troligt att han för icke-initierade öppet skulle peka ut någon annan som mördare. Att ta på sig vad man själv har gjort är en sak; att peka ut andra någonting helt annat inom kriminella kretsar.

Förmodligen handlade hans utspel bara om pr för att förmå fler att lyssna på hans alster. Något som åtminstone delvis tycks ha lyckats då vi trots allt diskuterar saken här.

Exakt så. Smutset får det han var ute efter
Citera
2021-11-26, 16:31
  #14594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De poserade med mordvapnet samt den bil som användes vid mordet på Adriana i videon (Blue Cheese). Det var någonting helt annat med andra ord.

Det finns flera skäl till att han inte kallas Smartle, men det är föga troligt att han för icke-initierade öppet skulle peka ut någon annan som mördare. Att ta på sig vad man själv har gjort är en sak; att peka ut andra någonting helt annat inom kriminella kretsar.

Förmodligen handlade hans utspel bara om pr för att förmå fler att lyssna på hans alster. Något som åtminstone delvis tycks ha lyckats då vi trots allt diskuterar saken här.

Tror jag med - click bait.
(Och tack för info om Adriana. Polisen kollar på videorna helt klart. Artister har vittnat om att poliser rappar deras låtar ... när de ska typ leta efter grejer eller förhöra. ).
__________________
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-26 kl. 16:48.
Citera
2021-11-26, 16:39
  #14595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Kan han mena att Einar är Burj Khalifa, som nån slags symbol för hybris + att han just varit i Dubai? Ögon röda innebär att de är ledsna för att de måste döda honom. Kläder på, kläder av, kanske att han måste spela två olika roller samtidigt när han goar honom. Etc. Mina grabbar svårt att nå (eftersom de sitter i fängelse). Skicka rappare (har en rappare knäppt Einar?). Inga ben, bara headshot (handlar låten om mordet)?

Alltså man vet ju inte om detta är ren rappakalja eller om det döljer sig nån mening i det.

Skicka är också slang för att klippa ngn, vem eller vad BH är i sammanhanget vet jag inte. Tror inte att det är någon större mening bakom resten av texten, de är höga och ställer till med skit.
Citera
2021-11-26, 16:39
  #14596
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Jo det var Mr 2000 som hävdade det sedan lång tid tillbaka. Men han har ju mer eller mindre bekräftat att gud, andar och Nisse från andra sidan är hans källor…

Jo jag vet, så mycket svårt att bedöma... Några inlägg var ju ok men en hel del andra var det ju som hen hade glömt att ta sina mediciner 💊 och det ett bra...

Finns ju förövrigt ett par till detta stämmer in på...
Citera
2021-11-26, 16:59
  #14597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Ja eller så tänker man är jag kvar på platsen och påtalar jag är oxo märkt dom sköt mot mig igår kväll så avförs man kanske och skickas hem med lite tröst och en påse bullar

Ja, det är nog smartare. Även om polisen har sina misstankar så finns deniability. Samma som att polisinformatörer också måste bli gripna och behandlas som de andra för att inte bli avslöjade.
Citera
2021-11-26, 17:07
  #14598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Fast om du lurar någon till en plats/lurar ut någon och inte själv går dit så blir det ju rätt uppenbart att du har goat och vetat precis vad som ska hända. Einar har ditt nummer som sista samtal - kanske sagt till flickvän eller mamma (om hon är i lägenheten) "Jag ska gå ner och snacka med X" och så blir han skjuten. Det skulle inte se så bra ut. Hur förklarar de för åklagaren varför de stämmer träff och inte ens går dit? Sen tror jag inte de kan stämma träff med N "om en halvtimme utanför din port". Han går väl inte ner förrän de står där utanför. Så om goaren säger "jag är här nu - kom ner" och Nisse inte ser honom.... Skulle verka misstänksamt för en med hotbild.

Man behöver väl inte använda sin egen telefon, man kan säga att man sitter i en taxi på baksidan. Whatever. Det var mer menat som ett exempel på att man inte behöver vara där och utsätta sig för risk att bli skjuten eller jobbiga förhör med polisen.
Citera
2021-11-26, 17:07
  #14599
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, det är nog smartare. Även om polisen har sina misstankar så finns deniability. Samma som att polisinformatörer också måste bli gripna och behandlas som de andra för att inte bli avslöjade.



Mmm sånna har man ju vart me om
Citera
2021-11-26, 17:12
  #14600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Kan ju vara som så att det berömda facetime var någon form av förhandling och resultat av detta avgjorde Einárs öde dvs det kanske inte var bestämt att han skulle skjutas utan att det berodde på hur förhandlingen gick... Det var ju minst en i tråden som hävdade att Nisse fick ett erbjudande att köpa sig fri men att han avböjde.


Jo men denne som sa de verkar väl hämta sin info från psykoser 🤷🏻‍♂️ Om jag inte minns fel..
Citera
2021-11-26, 17:24
  #14601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Jo men denne som sa de verkar väl hämta sin info från psykoser 🤷🏻‍♂️ Om jag inte minns fel..

Jo, fast just den tanken behöver inte vara fel. Vårby anser nog fortfarande (inte nu då) att Nisse är skyldig 3 mille. Kan ju ha handlat om det.
Citera
2021-11-26, 17:26
  #14602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jo, fast just den tanken behöver inte vara fel. Vårby anser nog fortfarande (inte nu då) att Nisse är skyldig 3 mille. Kan ju ha handlat om det.

Svårt att tro en sån sak ska avhandlas i ett cykelskjul med startklara bakom hörnet..
Citera
2021-11-26, 17:27
  #14603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Svårt att tro en sån sak ska avhandlas i ett cykelskjul med startklara bakom hörnet..

Förövrigt har jag hävdat Vårby sen första dagen, så där är jag med 100%
__________________
Senast redigerad av broncovich 2021-11-26 kl. 17:29.
Citera
2021-11-26, 17:29
  #14604
Medlem
Har Fricky eller någon annan koll på om Dumlee fortfarande befinner sig utomlands (Spanien) eller om han är i Stockholm? Det är frestande att tro att han är hos mamma i Västerort, äter baklava, dricker arabiskt kaffe & puffar vattenpipa…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in