2021-11-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du kan läsa texten till Dumlees ”låt” Burj Kalifa här
https://www.google.se/amp/s/genius.com/amp/Dumlee-burj-khalifa-lyrics

Den svåra språkstörning Dumlee har slår igenom i låttexten. Det finns säkert de i tråden som kan uttyda mening i hans text. Om det nu finns någon mening. Återkom gärna med uppslag i så fall. Jag kan inte läsa runstenar heller…

Kan han mena att Einar är Burj Khalifa, som nån slags symbol för hybris + att han just varit i Dubai? Ögon röda innebär att de är ledsna för att de måste döda honom. Kläder på, kläder av, kanske att han måste spela två olika roller samtidigt när han goar honom. Etc. Mina grabbar svårt att nå (eftersom de sitter i fängelse). Skicka rappare (har en rappare knäppt Einar?). Inga ben, bara headshot (handlar låten om mordet)?

Alltså man vet ju inte om detta är ren rappakalja eller om det döljer sig nån mening i det.
Citera
2021-11-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchbabe
Sa inte dumle att man skulle fatta vem mördaren var när låten släpptes. Kan det vara så jävla enkelt? Adel blurrad, borttagen, deletad.. Tyst...

Av allt Dumle är känd för hamnar att kunna lita på vad han säger inte särskilt högt upp på listan.

Vem som mördade Nisse kommer inte lösas via hans video.
Citera
2021-11-26, 15:11
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Kan han mena att Einar är Burj Khalifa, som nån slags symbol för hybris + att han just varit i Dubai? Ögon röda innebär att de är ledsna för att de måste döda honom. Kläder på, kläder av, kanske att han måste spela två olika roller samtidigt när han goar honom. Etc. Mina grabbar svårt att nå (eftersom de sitter i fängelse). Skicka rappare (har en rappare knäppt Einar?). Inga ben, bara headshot (handlar låten om mordet)?

Alltså man vet ju inte om detta är ren rappakalja eller om det döljer sig nån mening i det.

Den är nog rappakalja.
Citera
2021-11-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Av allt Dumle är känd för hamnar att kunna lita på vad han säger inte särskilt högt upp på listan.

Medhåll.
Citera
2021-11-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ang. att goa. Nu är ju inte jag någon Einstein, och definitivt inte Dumle å Adel heller, men varför i helvete ser man till att vara på platsen när polisen kommer? Det hade väl bara varit å ringa Nisse och säga: Jag är vid cykelförrådet. Kan du komma ner? Sen skjuter man honom när han kliver ut ur porten istället. Då kan man ju befinna sig miltals därifrån och slippa bli förhörd av polis och misstänkt i både media och sociala medier.

Fast om du lurar någon till en plats/lurar ut någon och inte själv går dit så blir det ju rätt uppenbart att du har goat och vetat precis vad som ska hända. Einar har ditt nummer som sista samtal - kanske sagt till flickvän eller mamma (om hon är i lägenheten) "Jag ska gå ner och snacka med X" och så blir han skjuten. Det skulle inte se så bra ut. Hur förklarar de för åklagaren varför de stämmer träff och inte ens går dit? Sen tror jag inte de kan stämma träff med N "om en halvtimme utanför din port". Han går väl inte ner förrän de står där utanför. Så om goaren säger "jag är här nu - kom ner" och Nisse inte ser honom.... Skulle verka misstänksamt för en med hotbild.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-26 kl. 15:51.
Citera
2021-11-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Det händer väl att musikvideos används som stödbevisning.
Har inte följt stackars Adriana-tråden men var det inte något sådant där? Inte koll på exakt vad - de hade samma kläder/bil/vapen eller något som i videon?Kanske för att visa att man hade beef med BO e dyl, men då behöver det väl vara lite specifikt.

Detta låter ganska generiskt - torpeder, headshots etc. Hör till genren.
Citera
2021-11-26, 16:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Haval hör INTE till Vårbynätverket. Han bara hjälpte till med goningen efter att första försökert med Yasin misslyckats. Du har ju hängt här så länge...
Han har uppbackning från Vårby, men det stämmer han är inte medlem i Vårbynätverket.

Jag som formulerade mig dåligt.
Citera
2021-11-26, 16:14
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchbabe
Sa inte dumle att man skulle fatta vem mördaren var när låten släpptes. Kan det vara så jävla enkelt? Adel blurrad, borttagen, deletad.. Tyst...
Det var ett billigt sätt att öka visningarna på hans musikvideo.

Habbtorsken känner ingen skam i kroppen.
Citera
2021-11-26, 16:20
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ang. att goa. Nu är ju inte jag någon Einstein, och definitivt inte Dumle å Adel heller, men varför i helvete ser man till att vara på platsen när polisen kommer? Det hade väl bara varit å ringa Nisse och säga: Jag är vid cykelförrådet. Kan du komma ner? Sen skjuter man honom när han kliver ut ur porten istället. Då kan man ju befinna sig miltals därifrån och slippa bli förhörd av polis och misstänkt i både media och sociala medier.

Kan ju vara som så att det berömda facetime var någon form av förhandling och resultat av detta avgjorde Einárs öde dvs det kanske inte var bestämt att han skulle skjutas utan att det berodde på hur förhandlingen gick... Det var ju minst en i tråden som hävdade att Nisse fick ett erbjudande att köpa sig fri men att han avböjde.
Senast redigerad av mastarn 2021-11-26 kl. 16:35.
Citera
2021-11-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Kan ju vara som så att det berömda facetime var någon for av förhandling och resultat av detta avgjorde Einárs öde dvs det kanske inte var bestämt att han skulle skjutas utan att det berodde på hur förhandlingen gick det var ju minst en i tråden som hävdade att Nisse fick ett erbjudande att köpa sig fri men att han avböjde.

Jo det var Mr 2000 som hävdade det sedan lång tid tillbaka. Men han har ju mer eller mindre bekräftat att gud, andar och Nisse från andra sidan är hans källor…
Citera
2021-11-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det händer väl att musikvideos används som stödbevisning.
Har inte följt stackars Adriana-tråden men var det inte något sådant där? Inte koll på exakt vad - de hade samma kläder/bil/vapen eller något som i videon?Kanske för att visa att man hade beef med BO e dyl, men då behöver det väl vara lite specifikt.

Detta låter ganska generiskt - torpeder, headshots etc. Hör till genren.

De poserade med mordvapnet samt den bil som användes vid mordet på Adriana i videon (Blue Cheese). Det var någonting helt annat med andra ord.

Det finns flera skäl till att han inte kallas Smartle, men det är föga troligt att han för icke-initierade öppet skulle peka ut någon annan som mördare. Att ta på sig vad man själv har gjort är en sak; att peka ut andra någonting helt annat inom kriminella kretsar.

Förmodligen handlade hans utspel bara om pr för att förmå fler att lyssna på hans alster. Något som åtminstone delvis tycks ha lyckats då vi trots allt diskuterar saken här.
Citera
2021-11-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Han har uppbackning från Vårby, men det stämmer han är inte medlem i Vårbynätverket.

Har han det? Tror inte man kan dra den slutsatsen av att han gjorde ett uppdrag åt dem med att goa Nisse och fick lite guld. Folk gör väl alla möjliga affärer och samarbeten utan att de automatiskt står bakom varandra i vått och torrt...
Men vad vet jag - har ingen inside info... om de skapat starkare band pga av detta och gemensamma fiender kanske?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-26 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in