2021-11-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
++++
Johan Olsson

+++
Manlige kommentatorn

++
Teodor, Ojala, Jihde

-
Kvinnliga kommentatorn

Jag är ett stort fan av Hård och Blomman (jo ni läste rätt), men tycker ändå Forsberg och Strömstedt gör det bra. Det är trots allt premiär. Dock lite jobbigt att Forsberg flera gånger hade fel på vem som skulle gå vidare, och utropade Kläbo till segrare redan i början av sista backen.
Citera
2021-11-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svippe
Jag är ett stort fan av Hård och Blomman (jo ni läste rätt), men tycker ändå Forsberg och Strömstedt gör det bra. Det är trots allt premiär. Dock lite jobbigt att Forsberg flera gånger hade fel på vem som skulle gå vidare, och utropade Kläbo till segrare redan i början av sista backen.

Det tråkiga med Hård och Blomman är att de älskar Norge så mycket.
Citera
2021-11-26, 17:14
Medlem
Kommentatorerna gjorde det bra tycker jag.
Strömstedt var helt ok enligt mig.
Citera
2021-11-26, 17:21
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Ingen Häggas imorgon
Citera
2021-11-26, 17:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Samhälleligt viktiga idrottsevenemang måste sändas gratis på tv. Skid-VM och OS är sådana, men världscupen är inte. Problemet för NENT är att de inte har någon fri tv-kanal i Finland, medan Discovery har flera. Med andra ord, räcker det med att Discovery visar OS-ishockey på sina egna fria kanaler, men NENT kan inte göra samma med Skid-VM. Resten av skidtävlingarna kunde de hålla bakom betalväggarna, men de har valt att inte göra det (eller YLE har vägrat köpa rättigheter till bara Skid-VM utan VC). Jag tror dock att NENT har helt enkelt bestämt sig för att sälja rättigheter till YLE pga kommersiella orsaker.

Jag tror ju att det sistnämnda är orsaken och att det förstnämnda är något som inte prövats och som inte säkert håller om det prövas. Å andra sidan är det viktigaste det du nämner angående att det inte behöver vara YLE som sänder. Det räcker med att vilket som helst bolag har en »fri« kanal tillgänglig som ingår i ett TV-paket. Fri är visserligen ett relativt begrepp eftersom alla kanaler kostar något i någon form: pris, avgift eller skatt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-11-26 kl. 17:34.
Citera
2021-11-26, 17:25
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennSvahn
No way!!

Slingra dig inte nu!!

Du hade åsikter om Fridas kropp och framförallt att hon magrat sedan sex år tillbaka - fakta!!

Låt idrottskvinnor se ut som dom vill!!

När hade du en åsikt om att Daniel Ståhl är ett 160kg fetto och inte borde kallas idrottare?

Alltså du går verkligen från klarhet till klarhet.
Citera
2021-11-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennSvahn
No way!!

Slingra dig inte nu!!

Du hade åsikter om Fridas kropp och framförallt att hon magrat sedan sex år tillbaka - fakta!!

Låt idrottskvinnor se ut som dom vill!!

När hade du en åsikt om att Daniel Ståhl är ett 160kg fetto och inte borde kallas idrottare?

Men snälla.
Släpp snacket om deras kroppar.
Låt oss prata om prestationer istället.
Citera
2021-11-26, 17:52
Medlem
bcdefgs avatar
Maja var rätt outstanding idag - ”Jonna i Seefeldt” klass på den utklassningen, inte långt från ”Stina i Val Müstair” klass
Citera
2021-11-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Maja var rätt outstanding idag - ”Jonna i Seefeldt” klass på den utklassningen, inte långt från ”Stina i Val Müstair” klass

Jag håller med. Hoppas hon håller den nivån!
Citera
2021-11-26, 18:04
Medlem
OweGbgs avatar
Frida startar efter Johaug imorgon.
Ebba 34:a
Johaug 40:a
Frida 52:a

https://medias2.fis-ski.com/pdf/2022/CC/2467/2022CC2467SL.pdf
Senast redigerad av OweGbg 2021-11-26 kl. 18:06.
Citera
2021-11-26, 18:06
Medlem
rainbowias avatar
Frida lägger in en ansökan om teamsprintplats på OS.

Sverige ligger bara 14 poäng efter Norge i nationscupen. Finlands damer ligger före Norges damer. USAs herrar tog fler poäng än damerna (har nog inte hänt på 20 år).
Citera
2021-11-26, 18:09
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Frida lägger in en ansökan om teamsprintplats på OS.

Sverige ligger bara 14 poäng efter Norge i nationscupen. Finlands damer ligger före Norges damer. USAs herrar tog fler poäng än damerna (har nog inte hänt på 20 år).
Ja det gör hon nog men det är många om budet.
Jonna Sundling och Emma Ribom som inte var med idag är säkert aktuella tillsammans Maja, Johanna, Dyvik och Frida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in