2021-11-26, 14:44
Medlem
OweGbgs avatar
Maja vs Dyvik och Lindström.
Dyvik 4:a, Maja 7a och Lindström 8:a i klassiskt
Lindström 4:a, Lindström och Maja startade in i Skejt.
I Gällivare
Citera
2021-11-26, 14:44
Medlem
Joelfrogs avatar
++++
Johan Olsson

+++
Manlige kommentatorn

++
Teodor, Ojala, Jihde

-
Kvinnliga kommentatorn
Citera
2021-11-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nej men nån ville höra norska kommentarerna till loppen och eftersom inte NRK har tv rättigheterna är det svårt att få in dom på Youtube då är väl NRK:s radiosändningar med Post och Björn ett bra alternativ.

Behövs inte, man hörde ju de norska kommentatorerna så bra i de svenska sändningarna.
Citera
2021-11-26, 14:48
Medlem
FNLSs avatar
Dahlqvist och Hagström har två raka dubbel segrar i världscupen i sprint nu. Ulricehamn var den sista i våras
Citera
2021-11-26, 14:50
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanHunters
Behövs inte, man hörde ju de norska kommentatorerna så bra i de svenska sändningarna.

😅
Citera
2021-11-26, 15:03
Medlem
Det var inget fel på tv-referenterna. Inte de jag hörde i Expressens klipp. Svårt att tro att de var sämre i alla de jag inte såg och hörde.
Man kan önska att de nya vågar vara mer kritiska än Hård och Blomman. Finns få så kattsmekande som Hård. Blomman kunde ilskna till ibland över svenskar och antyda ett och annat om andra.
Citera
2021-11-26, 15:04
Medlem
bajjenns avatar
Hur ska du fira då?

– Det blir väl bastu och långdusch. Vi har ju dubbel dusch i vår lägenhet så det blir kanske lite disco där. Och lite glögg också såklart. - Hagström

Citera
2021-11-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
Hur ska du fira då?

– Det blir väl bastu och långdusch. Vi har ju dubbel dusch i vår lägenhet så det blir kanske lite disco där. Och lite glögg också såklart. - Hagström

Glöggen efter duschen får man hoppas!

(nåja dom dricker väl bara barngrejerna)
Citera
2021-11-26, 15:15
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennSvahn
Idag vinner Anna Dyvik sin första världscupseger…
Just sayin’…

”– Jag försökte ligga bakom Maja Dahlqvist som körde hela vägen in i mål. Hon var medveten att jag låg bakom, jag kunde knappt följa med och sedan försökte jag bara med någon nödlösning och byta spår eftersom jag var helt förstörd i armarna, säger Anna Dyvik.”
Citera
2021-11-26, 15:17
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
menade NRK alltså, nähä de har inte heller rättigheterna? Det är NENT som gäller i Norge också?

Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Japp det är detsamma som gäller för Norge.

Och för YLE/Finland. Minns jag rätt lade de varsitt bud för sändningsrättigheterna för respektive nation, och var därför helt chanslösa mot NENT som budade på alla tre nationer. Kritiken mot statstelevisionerna var bland annat att de borde ha undersökt möjligheten att bilda ett gemensamt bolag eller på ett likvärdigt sätt lagt ett högre gemensamt bud än NENT.

Farhågan i stort är att NENT betalat ett så otroligt högt belopp för rättigheterna för femårsperioden, att sändningarna kan landa bakom dyr betalvägg vilket kan straffa sig på sikt om det drar ner intresset för sporten då färre tar del av den. Dels publikmässigt, men inte minst från att locka barn och ungdomar att satsa på sporten om de inte exponeras för den lika mycket.

Grattis Maja och Johanna, och starkt av Frida!
Dyvik hade kunnat få ut mer av dagen men taktik är minst lika viktigt som dagsformen i sprint. Så länge inte hela finalfältet består av åkare som gått vidare på andras misstag och fall så är jag nöjd.
Citera
2021-11-26, 15:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Och för YLE/Finland. Minns jag rätt lade de varsitt bud för sändningsrättigheterna för respektive nation, och var därför helt chanslösa mot NENT som budade på alla tre nationer. Kritiken mot statstelevisionerna var bland annat att de borde ha undersökt möjligheten att bilda ett gemensamt bolag eller på ett likvärdigt sätt lagt ett högre gemensamt bud än NENT.

Farhågan i stort är att NENT betalat ett så otroligt högt belopp för rättigheterna för femårsperioden, att sändningarna kan landa bakom dyr betalvägg vilket kan straffa sig på sikt om det drar ner intresset för sporten då färre tar del av den. Dels publikmässigt, men inte minst från att locka barn och ungdomar att satsa på sporten om de inte exponeras för den lika mycket.

Grattis Maja och Johanna, och starkt av Frida!
Dyvik hade kunnat få ut mer av dagen men taktik är minst lika viktigt som dagsformen i sprint. Så länge inte hela finalfältet består av åkare som gått vidare på andras misstag och fall så är jag nöjd.

Undrar om det inte kan finnas något som omöjliggör för statliga bolag att gå ihop och därmed inskränka på möjligheten för andra aktörer att verka.

Dyvik var väl redan förra helgen inne på att hon inte är i toppform och går på viljan. Självklart är taktik en viktig komponent, liksom materialförutsättningarna.
Citera
2021-11-26, 15:29
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Finsk lagstiftning har dock tvingat NENT att sälja de populäraste tävlingarna tillbaka till YLE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in