2021-11-26, 12:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är ingen expert på detta, men det finns det förmodligen andra som är, och som kan göra en vettig avgränsning. Vi skulle faktiskt t.o.m. kunna stoppa ALLA flyg från utrikes destinationer, i ett så här allvarligt läge. Alternativt införa karantänanläggningar som sagt - det löser ju problemet. Har personerna inte fått några symptom efter 14 dagar på anläggningen, så har de inte viruset. Oavsett var de har varit.

Även andra gränsövergångar till Sverige, inklusive stora hamnar, måste förstås bevakas. Sjömän kanske inte ska få ta landpermission i Sverige, om man inte vet att det är minst 14 dagar sedan de var i land någonstans senast, och vårdpersonal undersöker dem för symptom innan de får gå i land. Det här klarade vi av UNDER MEDELTIDEN i Sverige, men tydligen inte nu.

Stoppa allt flyg från utlandet? Så att de som skulle byta flyg i exempelvis Amsterdam blir kvar där, och ansvaret hamnar på Holland? Nej någon expert på det här är du sannerligen inte

Det här bör hanteras på multilateral nivå. Exempelvis EU. Att stoppa flyg från södra Afrika låter klokt.
Citera
2021-11-26, 12:27
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så något som håller på mellan 2017-2018 håller alltså på i 2 år. Är det så du tolkar det?

Det är inte så mycket att tolka eftersom 2017 + 2018 blir två = 2 år.

Är det dagisnivån igen?

Citat:
Dina egna undersökningar ger jag inte mycket för tyvärr.

Det är inte mina egna undersökningar.

Det källhänvisas till en tysktidning som redovisar. Vilket framkommer om du klickar på länkarna, men jag antar att du läste länkens namn och ignorerade det totalt som vanligt.

Patetiskt.

Citat:
Som jag skrivit till dig förut. Bara för att jag inte svarar på dina verbala påhopp så betyder det inte att du har rätt. Dina siffror att 6000 dör i influensa ärligen är ett jävla påhitt och kommer alltid att vara. Sedan att jag råkade missa att mina siffror på 505st endast är bekräftade må vara hänt. Det betyder inte att dina siffror blir mer sanna förstår du. Men byt inte fokus nu som du brukar. Lustigt att du försöker igen ändå.

Det är inte verbala påhopp när man ber dig redovisa en graf som du påstår förstå, även fast du - även här igen - misstolkar bekräftade fall genom sjukvården med grafen som visar överdödlighet - SOM SKA FÅNGA ALLA FALL UTANFÖR DET DU REDOVISADE.

Du vet inte ens vad du pratar om överhuvudtaget och samtidigt har mage att beskylla motparten för att göra det.

Du påminner mig så extremt mycket om dessa curlade 90-talister som är så kuksäker med sin arrogans, men alla ser att de är sociopater eftersom inget stämmer överens med verkligheten.

Det retar upp mig så extremt när dunning kruger människor uttrycker så säkert, men har alltid fel.

Vilket är alla vänsterblivnas paradgren.

Du kan inte motbevisa min tes att det är 6000 eftersom du är så beroende av att andra ska berätta för dig så du förstår och sedan använder du dig av deras argument som det vore dina egna. Detta är andra gången du har gjort det med detta under kort tid.

Citat:
Vadå förra året? Varför skulle det vara viktigt när vi har siffrorna för 2014-2018. Skulle det vara en dipp efter det eller vad menar du?

För att Covid19...

För att helt enkelt jämföra mellan nu och med vaccinet så klart.

Det har jag redan sagt i tidigare inlägg.

Citat:
Är det en viktig detalj? Då kanske de 13-åringarna som dog mellan 2014-2018 inte är med i min rapport då?

Denna spelare dog 2016 och bör enligt dig vara med i rapporten?
https://www.theguardian.com/uk-news/2016/aug/26/boy-13-dies-after-collapsing-at-football-training

Förresten är säkert spelare som Riuler Oliveira som dog i sömnen med i din lista på 108st spelare också. Det vet vi inte eftersom ingen vet vem var siffran 108st kommer ifrån. Igen funderar man på din bristande källkritik.

Den rapporten jag hänvisar till tar endast upp spelare som dött på fotbollsplanen eller senast 1 timme efter. Har de dött i sömnen så finns de inte medräknade.

Ge dig nu.

Du grinar och skiter ur dig att siffran 108 inte finns medan du ignorerade och totalt nonchalant sa att du inte har så mycket över "till mina egna undersökningar" när det källhänvisas till åtminstone 75 vaccinerade som har dött av hjärtattack inom de senaste 6 månaderna.

Jag antar att du inte klarar av att förstå vad meningsmotståndaren skriver överhuvudtaget eftersom jag syftade på att det är bra mycket yngre som har dött i år i medelåldern än i din lista.

Förstår inte ens vad du svamlar om angående 13-åringen.

Alltså nivån i denna tråd när vänsterliberalerna kommer in och sprider kaos som de oftast gör.
Senast redigerad av AnnaDea 2021-11-26 kl. 12:32.
Citera
2021-11-26, 12:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stoppa allt flyg från utlandet? Så att de som skulle byta flyg i exempelvis Amsterdam blir kvar där, och ansvaret hamnar på Holland? Nej någon expert på det här är du sannerligen inte

Det här bör hanteras på multilateral nivå. Exempelvis EU. Att stoppa flyg från södra Afrika låter klokt.

Om någon försöker köpa en flygbiljett från Sydafrika till Sverige, med byte av flyg i Amsterdam, så får de redan då veta att de inte kommer att kunna byta till något flyg till Sverige i Amsterdam. Biljetten säljs aldsrig. Så någon stor risk för att folk ska bosätta sig på Shiphol, ser jag inte...

Ja, man får hoppas att EU skyndar på nu, innan det blir för sent igen. Det finns ju inget att vänta på.
Citera
2021-11-26, 12:46
Medlem
Conceptions avatar
Så jävla roligt. Du börjar med såna enorma påhopp när du har uppenbart fel.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är inte så mycket att tolka eftersom 2017 + 2018 blir två = 2 år.

Är det dagisnivån igen?
Nej, ingen förutom du tolkar det så.

Citat:
Det är inte mina egna undersökningar.

Det källhänvisas till en tysktidning som redovisar. Vilket framkommer om du klickar på länkarna, men jag antar att du läste länkens namn och ignorerade det totalt som vanligt.

Patetiskt.
Du hänvisar till en lista från wikipedia. End of that discussion.

Citat:
Det är inte verbala påhopp när man ber dig redovisa en graf som du påstår förstå, även fast du - även här igen - misstolkar bekräftade fall genom sjukvården med grafen som visar överdödlighet - SOM SKA FÅNGA ALLA FALL UTANFÖR DET DU REDOVISADE.

Du vet inte ens vad du pratar om överhuvudtaget och samtidigt har mage att beskylla motparten för att göra det.

Du påminner mig så extremt mycket om dessa curlade 90-talister som är så kuksäker med sin arrogans, men alla ser att de är sociopater eftersom inget stämmer överens med verkligheten.

Det retar upp mig så extremt när dunning kruger människor uttrycker så säkert, men har alltid fel.

Vilket är alla vänsterblivnas paradgren.

Du kan inte motbevisa min tes att det är 6000 eftersom du är så beroende av att andra ska berätta för dig så du förstår och sedan använder du dig av deras argument som det vore dina egna. Detta är andra gången du har gjort det med detta under kort tid.
Jag orkar inte argumentera med dig när det är på sån dagisnivå på dig. Det finns inga siffror som bevisar din tes heller. Du förstår, säger man en siffra sådär så kan du inte hitta på. Jag kan inte säga att 30000 dött av Covid i Sverige för att det har det inte gjort även om jag skulle vilja att man tolkar det som jag gör. Det blir så innerligt fel då.

Citat:
Du grinar och skiter ur dig att siffran 108 inte finns medan du ignorerade och totalt nonchalant sa att du inte har så mycket över "till mina egna undersökningar" när det källhänvisas till åtminstone 75 vaccinerade som har dött av hjärtattack inom det senaste 6 månaderna.

Alltså nivån i denna tråd när vänsterliberalerna kommer in och sprider kaos som de oftast gör.
Se vad jag skrev överst.

Citat:
Jag antar att du inte klarar av att förstå vad meningsmotståndaren skriver överhuvudtaget eftersom jag syftade på att det är bra mycket yngre som har dött i år i medelåldern än i din lista.

Förstår inte ens vad du svamlar om angående 13-åringen.
Det är inte så konstigt. Du har ingen aning om vad "mean age 34±16 years" betyder.
Senast redigerad av Conception 2021-11-26 kl. 12:57.
Citera
2021-11-26, 13:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Så jävla roligt. Du börjar med såna enorma påhopp när du har uppenbart fel.

Det är ganska svårt att ha fel mot dig.

Överhuvudtaget.

Se bara på ditt svar här där du ignorerar sakfrågorna eftersom du inte har något svar på dem.

Citat:
Nej, ingen förutom du tolkar det så.

Det är ingen tolkning.

När någon skriver 2017-2018 så menar dem från 1 Januari 2017 till Sista December 2018.

Det har inget med tolkningar att göra.

Förklara mer än gärna för oss i tråden hur det ska tolkas enligt dig?

Citat:
Du hänvisar till en lista från wikipedia. End of that discussion.

Som in sin tur har källförteckning.

Citat:
Jag orkar inte argumentera med dig när det är på sån dagisnivå på dig. Det finns inga siffror som bevisar din tes heller. Du förstår, säger man en siffra sådär så kan du inte hitta på. Jag kan inte säga att 30000 dött av Covid i Sverige för att det har det gjort även om jag skulle vilja att man tolkar det som jag gör. Det blir så innerligt fel då.

Alltså din nivå av att diskutera.

Det är du som börjar citera mig och sedan säger du att du inte orkar att diskutera med mig?

Hur vet du att min siffra är fel när du INTE ENS FÖRSTÅ HUR DEN REDOVISAS?

Återigen, för 934i52893578974 gången, förklara grafen och hur min siffra är fel, hur vet du att den är fel annars mer än att du kör med känsloargument som vanligt?

Du har en sådan lågnivå att diskutera att det känns ovärdigt att ens lägga ner tid att besvara dig överhuvudtaget.

Citat:
Se vad jag skrev överst.

Det är inte så konstigt. Du har ingen aning om vad "mean age 34±16 years" betyder.

Som vanligt ignorerar du sakfrågorna och fokuserar på det som får dig att känna dig kränkt eftersom du inte har något svar överhuvudtaget.

Men du kan ju förklara vad det menas för mig.

Vi väntar på att du ska -någon gång - skriva något konkret istället för att svamla bort det och fokusera på något annat.

Hela ditt inlägg bestod av svammel som vanligt.

Som det brukar bli när du målar in dig i ett hörn.
Citera
2021-11-26, 13:06
Medlem
Merwinnas avatar
Usch, om inte vaccinet hjälper mot den nya varianten, så blir ju vaccinpassen värdelösa...
Citera
2021-11-26, 13:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Fick googla lite själv för att finna information.

https://welovetrump.com/2021/11/04/report-75-european-fully-vaccinated-athletes-have-died-or-became-seriously-ill-from-sudden-heart-att acks-in-the-past-5-months/

(älskar domänlänkens namn, passade för att högerns narrativ angående vaccinet )

Sedan jämför vi med hur många fotbollsspelare som har dött under en match.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_association_footballers_who_died_while_pla ying

Det är ganska framgående och självklart att dessa 108 spelare sticker ut om ma jämför med helheten på wikipedias lista. Bara i år har mer händelser än sedan starten 1889...

Men som alltid så kommer man skylla på att det inte har kopplats till vaccinet eftersom det inte utreds överhuvudtaget. Det är som sagt som vanligt bara slumpen som spelar roll att det är en extrem ovanlig ökning av fotbollsspelare som dör av hjärtattack i 20-års åldern.
Jag ska vara lite seriös och svara på dina påståenden.

Du jämför alltså fotbollsspelare i wikipedialistan med athletes? i den andra (tyska?) undersökningen.

Sedan radar den tyska undersökningen upp 75st athletes med exempevis pingisspelare, handbollsspelare, längdskridskoåkare med. T.o.m Christian Eriksen som var bekräftat ovaccinerad och föll ihop på planen är med.

Hur kan man ens ta dig på allvar?
Citera
2021-11-26, 13:14
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Jag ska vara lite seriös och svara på dina påståenden.

Du jämför alltså fotbollsspelare i wikipedialistan med athletes? i den andra (tyska?) undersökningen.

Sedan radar den tyska undersökningen upp 75st athletes med exempevis pingisspelare, handbollsspelare, längdskridskoåkare med. T.o.m Christian Eriksen som var bekräftat ovaccinerad och föll ihop på planen är med.

Hur kan man ens ta dig på allvar?

Grattis, att du kan läsa för en gångs skull.

Svara på tidigare frågor?

Citat:
Det är ingen tolkning.

När någon skriver 2017-2018 så menar dem från 1 Januari 2017 till Sista December 2018.

Det har inget med tolkningar att göra.

Förklara mer än gärna för oss i tråden hur det ska tolkas enligt dig?

Citat:
lltså din nivå av att diskutera.

Det är du som börjar citera mig och sedan säger du att du inte orkar att diskutera med mig?

Hur vet du att min siffra är fel när du INTE ENS FÖRSTÅ HUR DEN REDOVISAS?

Återigen, för 934i52893578974 gången, förklara grafen och hur min siffra är fel, hur vet du att den är fel annars mer än att du kör med känsloargument som vanligt?

Du har en sådan lågnivå att diskutera att det känns ovärdigt att ens lägga ner tid att besvara dig överhuvudtaget.

Sluta skriv i tråden.

Du skämmer ut dig hela tiden.
Citera
2021-11-26, 13:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tycker inte att felet ligger i att man öppnade upp. Felet ligger i att Folkhälsomyndigheten har misslyckats med vaccineringen. Att Folkhälsomyndigheten nu varnar för restriktioner, är ett fiasko som hade kunnat undvikas.

Förra Julen minskade vi på julfirandet, av omtanke mot farmor och farfar. Det var rätt sak att göra då, eftersom det inte fanns vaccin då.

Jag önskar att den kommande julen kan bli barnens jul. Jag vill att farmor och farfar ska ha fått sina påfyllnadsdoser i god tid innan julen. Då kan farmor och farfar åka till julfesten, och ta med fina paket till barnen. Dom fina paketen kan vara ett sätt att visa uppskattning för dom uppoffringar som barnen har fått göra, för att skydda den äldre generationen.

För att mitt önskemål ska gå i uppfyllelse, krävs omfattande vaccinering innan jul.

Och för det krävs att, regionerna, får tummen ur arselet! Istället för att skala ner maximalt, så borde de haft lite framförhållning inför det regionerna, visste, skulle komma. Ingen hade klandrat dem om de behållit lite "beredskapskqpacitet", dessutom betalar staten, ändå, för rubbet. Felet ligger alltså, inte, hos FHM, denna gång!
Citera
2021-11-26, 13:18
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
et är inte så konstigt. Du har ingen aning om vad "mean age 34±16 years" betyder.

Vad var ditt svar nu igen som du ignorerar?
Citera
2021-11-26, 13:25
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Usch, om inte vaccinet hjälper mot den nya varianten, så blir ju vaccinpassen värdelösa...

Du menar att vaccinets effektivitet skulle gå från x % till 0% på en mutation?
Kan det ens hända?
Citera
2021-11-26, 13:30
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Inte helt, de fungerar fortfarande som ett foglighetstest, och på köpet får man en syndabock, de ovaccinerade. Dessutom hinner de gå ut innan någon ny variant etablerat sig. Då får de hitta på nåt annat djävulskap.

Men om det kommer en ny variant igen som är värre än tidigare, då är väl egentligen det bästa om folk fått utbredd naturlig immunitet mot tidigare varianter, för även om den immuniteten inte är perfekt kan den ändå mildra effekten och göra viruset mer likt andra virus vi vant oss med. Så FHMs ursprungliga idé att tillåta viss spridning utanför riskgrupper var kanske inte så tokig. Det är länder som strävat efter nolltolerans mot viruset som riskerar större problem, dessutom i ett skede när folk börjar bli himla less på drakoniska restriktioner.

Tycker det borde satsas mer på billiga eller gratis snabbtester än på vaccinpass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in