2021-11-25, 22:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
"108 FIFA registered players/coaches have died in the past 6 months."

https://twitter.com/TheBembridge/status/1463436815294152711

Så hur många fotbollsspelare fick problem med hjärtat förra året genom Covid?

Hur många registrerade spelare finns det i världen?
Ganska viktig parameter..

Typ, idag har det hittills dött ca 80.000 män..

Följdfrågan blir ju. Vart då? Av hur många? osv osv..
Citera
2021-11-25, 22:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Hur många registrerade spelare finns det i världen?
Ganska viktig parameter..

Typ, idag har det hittills dött ca 80.000 män..

Följdfrågan blir ju. Vart då? Av hur många? osv osv..

Nu är vi i en tråd om covid19 så vi får nog förhålla oss inom det ämnet.

Så om du vill diskutera att det har dött 80k män bara idag så finns det antagligen relevanta trådar om det.

Min fråga var just hur många dog av/led av problem med hjärtat förra året bland fotbollsspelare.

Det är en simpel enkel fråga som du försöker relativisera eftersom du vet att jag kommer dra den jämförelsen med denna siffra som vi har de senaste 6 månaderna.

Vilket är uppenbart att du inte gillar baserat på ditt svar här.
Citera
2021-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Inte på en nivå där det utgår en rekommendation till läkare att skriva ut Ivermectin. Det vore dessutom olagligt i Japan, så det kan man utgå ifrån att det INTE har rekommenderats.

Som jag skrev tidigare rekommenderade personen ifråga Regeringen att godkänna off label-use av Ivermectin om patienten bad om det samt var beredd att acceptera risken.
Fast det skrev du inte att det skulle vara från en specifik nivå... du skrev bara att ingen hade rekomenderat de..
Citera
2021-11-25, 23:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Fast det skrev du inte att det skulle vara från en specifik nivå... du skrev bara att ingen hade rekomenderat de..
Det är klart att det finns massor av folk som rekommenderar Ivermectin, men nu gällde saken naturligtvis om landets läkare har blivit rekommenderade att skriva ut Ivermectin. Det har de INTE. Inte ens av ordöranden i TMA.
Citera
2021-11-25, 23:04
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
824 är väl inte 700, är det det? Eller har jag missat något här eller?

I runda slängar 30% fler vaccinerade än ovaccinerade vuxna smittas alltså vilket hela diskussionen handlade om.
Riktigt dåligt facit hur man än vänder och vrider på det.
Däremot skyddar det bättre mot allvarlig sjukdom och död.

Du svamlar om siffror i stället för att diskutera själva sakfrågan och där hade jag och Hasse rätt, vaccinet fungerar dåligt mot smitta bland vuxna.

Slutdiskuterat. Jag vann (och Hasse)
Citera
2021-11-25, 23:06
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Australian Police have been deployed to Solomon Islands after lockdown rioters set fire to Government buildings after defying a 36 hr lockdown and demand the PM steps down

Det är inte bara jag som tror att det kommer urarta sig med våld snart?

Jag som trodde inbördeskrig alternativet tredje världskriget var inom 10 år, men det verkar som det är bara runt hörnet i det super polariserade samhället världen runt om.

https://twitter.com/Jenni2161/status/1463828578144030733
Citera
2021-11-25, 23:06
Medlem
Citat:
Det är klart att det finns massor av folk som rekommenderar Ivermectin, men nu gällde saken naturligtvis om landets läkare har blivit rekommenderade att skriva ut Ivermectin. Det har de INTE. Inte ens av ordöranden i TMA.
Ja du ser... men jag är rätt säker på någon läkare har nog gjort det..
Citera
2021-11-25, 23:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rra4Rx/okning-av-smittade-i-sverige?fbclid=IwAR36ePr0DIeUmohS2JS8ouN6DyDl8c8L6 cweZHTfvyIJHPP7u4rndzwzayU

Ytterligare åtgärder är pågång snart lär alla restriktioner vara här igen.

Kanske inte skulle öppnat upp så snabbt jävla amatörer

Jag tycker inte att felet ligger i att man öppnade upp. Felet ligger i att Folkhälsomyndigheten har misslyckats med vaccineringen. Att Folkhälsomyndigheten nu varnar för restriktioner, är ett fiasko som hade kunnat undvikas.

Förra Julen minskade vi på julfirandet, av omtanke mot farmor och farfar. Det var rätt sak att göra då, eftersom det inte fanns vaccin då.

Jag önskar att den kommande julen kan bli barnens jul. Jag vill att farmor och farfar ska ha fått sina påfyllnadsdoser i god tid innan julen. Då kan farmor och farfar åka till julfesten, och ta med fina paket till barnen. Dom fina paketen kan vara ett sätt att visa uppskattning för dom uppoffringar som barnen har fått göra, för att skydda den äldre generationen.

För att mitt önskemål ska gå i uppfyllelse, krävs omfattande vaccinering innan jul.
Citera
2021-11-25, 23:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
I runda slängar 30% fler vaccinerade än ovaccinerade vuxna smittas alltså vilket hela diskussionen handlade om.
Riktigt dåligt facit hur man än vänder och vrider på det.
Däremot skyddar det bättre mot allvarlig sjukdom och död.

Du svamlar om siffror i stället för att diskutera själva sakfrågan och där hade jag och Hasse rätt, vaccinet fungerar dåligt mot smitta bland vuxna.

Slutdiskuterat. Jag vann (och Hasse)
Nej, ni har fel. 824 är inte rätt. Ni är inte ens i NÄRHETEN av att få fram rätt siffror, och det bedrövliga är att ni inte fattar varför. Ni har helt enkelt inte hjärna för att sätta er in i det här. Ni har fel så det skriker utan att ni har en aning om det.

Nollor.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-25 kl. 23:10.
Citera
2021-11-25, 23:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Ja du ser... men jag är rätt säker på någon läkare har nog gjort det..
DÅ tror jag att du har fel kunskap eller uppfattning om Japan och den kulturen.
Den enda möjligheten att folk ätit Ivermectin är troligen om de köpt själva på Internet från utlandet eller liknande. Det är sannolikt MYCKET få som ätit Ivermectin utskrivet av läkare.
Citera
2021-11-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tycker inte att felet ligger i att man öppnade upp. Felet ligger i att Folkhälsomyndigheten har misslyckats med vaccineringen. Att Folkhälsomyndigheten nu varnar för restriktioner, är ett fiasko som hade kunnat undvikas.

Förra Julen minskade vi på julfirandet, av omtanke mot farmor och farfar. Det var rätt sak att göra då, eftersom det inte fanns vaccin då.

Jag önskar att den kommande julen kan bli barnens jul. Jag vill att farmor och farfar ska ha fått sina påfyllnadsdoser i god tid innan julen. Då kan farmor och farfar åka till julfesten, och ta med fina paket till barnen. Dom fina paketen kan vara ett sätt att visa uppskattning för dom uppoffringar som barnen har fått göra, för att skydda den äldre generationen.

För att mitt önskemål ska gå i uppfyllelse, krävs omfattande vaccinering innan jul.

Med FHMs track record så bör man nog ställa in sig på nya restriktioner över julen och att booster doser till farmor och farfar kommer i februari.
Citera
2021-11-25, 23:18
Medlem
Citat:
DÅ tror jag att du har fel kunskap eller uppfattning om Japan och den kulturen.
Den enda möjligheten att folk ätit Ivermectin är troligen om de köpt själva på Internet från utlandet eller liknande. Det är sannolikt MYCKET få som ätit Ivermectin utskrivet av läkare.
Absolut! Men att påstå att ingen har gjort det är naivt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in